Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Hatchback Facelifting 1.3 MultiJet 95KM 70kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 13
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
1 komentarz
Wypadanie zapłonu, przerywanie
  • Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM 70kW 2015-2020
  • układ wtryskowy
  • 300 tys. km
Czesc Posiadam Tipo z gazem 1.4 16v i problem polega na tym ,że przerywa(tak jakby wypadał zapłon). Gdy jest odpięta wiązka od gazu to jest normalnie. Dzisiaj znowu podłączyłem wiązkę i po 2h zaczęły się problemy z wypadaniem zapłonu,brakiem mocy i przerywaniem.po wyjęciu bezpiecznika od gazu jest bez zmian. Dodam ,że jak gaz był odpięty przez tydzień to auto jeździło normalnie. Ktoś miał jakiś podobny problem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Fiat Tipo II Hatchback Facelifting