Szukaj

Informacje o Fiat Tipo I 1.6 i.e. 78KM 57kW 1992-1995

Lata produkcji: 1992 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1581 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 78 KM (57 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86,4 x 67,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,2
~Prorok
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 i.e. 78KM 57kW
Miałem "Niemieckie" ( sprowadzone )wręcz...przepasione TIPO (wyklepane na tamten rynek)>>>normalnie rakieta>>>mówię Wam ale,,,ale... tylko wtedy GDY NIE BYŁ U MECHANIKA. Pisali w prasie, że to jeden z najbardziej udanych modeli Koncernu FIUTA...Praweda jest taka, że Fijat, to zawsze będzie Fijat... łany, bo czasem ładny,ale nic poza tym... Jestem tym szczęśliwcem, że udało mi się ta "konserwę" sprzedać...i od 3 lat posuwam TOYOTĄ CARINĄ E(od tego czasu) śpię spokojnie, bezstresowo ... czego i WAM ŻYCZĘ...(Ś)FIATOWI LUDZIE
4,4
~Remi
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 i.e. 78KM 57kW
jak na takie pieniadze i ta klase to auto jest wspaniele, fajnie sie jezdzi, nawet jak ktos lubi jezdzic lewym pasem duzo ( a to wersja jeedynie 1600) miejsca jest na prawwde duzo wiec mozna spokojnie podruzowac w 4 a nawet w 5 osob ( sam robilem trasy nad morze w zasadzie bez postojow ( wiec okolo 350 km ) i nikt nie byl jakos niezadowolony, wiec jesli ktos jest zainteresowany kupnem tego auta i ma na oku jakis dobry egzemplarz ( polecam po roku 1993, czyli wzystko co jest minimalnie z `94) to na prawde warto kupic to auto!!
4,1
~vspr
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 i.e. 78KM 57kW
miałem dużego fiata, corse, tipka, astre, grand cherokee i musze powiedzieć że tipka najbardziej lubiłem :-) poważnie, to był mój ulubiny samochód, fajnie się nim jeździło wyglądał niezbyt atrakcyjnie dopóki się do niego nie wsiadło. awaryjność niewielka, mocny wóz itd. Mimo kilku mankamentów oceniam na 5!!!!! polecam młodym wyluzowanym typkom :-)
Średnie spalanie dla Fiat Tipo I 1.6 i.e. 78KM 57kW 1992-1995
8,7
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 i.e. 78KM 57kW
jezdze na gazie wiec jakos specjalnie nie rusza mnie spalanie. roznie to bywa z tipciem ale tak uogolniajac to w zatloczonym miescie jakim jest Łódź, z moja chyba dosc ciezka noga wychodzi tak 13-15 litrow. zaznacze ze jest ogromna roznica miedzy latem a zima, nawet do 4-5 litrow - powaznie!!! Najwieksze zdziwienie jesli chodzi o spalanie spotkalo mnie kiedy to bylem w zeszle wakacje tipciem w chorwacji - przy totalnym upale i jadac srednio 100 po autostradzie - bo szybciej to juz muzyki sie nie da normalnie posluchac, spalil niecale 7 litro lpg!!! jak dojechalem na stacje to az uwierzyc nie moglem.
11,6
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 i.e. 78KM 57kW
mam fiata tipo 1.6 benzyna+gaz i jaste zwiedziony bardzo dozo gazu spala nie wiem czy mam problem z instalacja gazowa czy jest szczelna bede to sprawdzal ale jesli bedzie w pozadku to naprawde nie polecam tego samochodu.mialem ostatnio vw pasata 1.8 benzyna+gaz to auto polecam kazdemu tanie w eksploatacji. pozdrawiam
11,1
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 i.e. 78KM 57kW
nie wiem czemu, ale nie zależnie od tego, czy jeżdżę w trasie, czy w mieście, zużycie w przybliżeniu 10-11l/100km, oczywiście gazu. gdybym miał sekwencję zużywałoby pewnie mniej paliwa. ceny za naprawy małe.

Usterki Fiat Tipo I

Liczba wpisów: 21
Elektryczne szyby przestały działać
  • Fiat Tipo I
  • inne
Wsiadłem do samochodu i od razu po odpaleniu silnika moja dziewczyna nacisnęła przycisk do opuszczenia szyby od strony pasażera. Szyba się uchyliła tyle ile chciała moja dziewczyna. Jednak już zaraz po tym chciała ją unieść do góry z powrotem i okazało się że już się nie da. Co dziwne jak spróbowałem od mojej strony czyli kierowcy uchylić drugą szybę również okazuje się że nie działa. Więc silniczek od podnoszenia odpada bo w każdych drzwiach jest oddzielny, a nie możliwe żeby od swojej strony spaliła obydwa (również od strony kierowcy). Proszę o pomoc w tej sprawie bo autko stoi na mrozie i w padajacym śniegu z uchyloną szybą. Z góry dziękuję za pomoc! nie wiem
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Pływające obroty silnika.
  • Fiat Tipo I
  • silnik
Silnik w pewnym momencie wpadał w rytmiczne falowanie 1500-2500 obrotów i nie reagował na pedał gazu, po mocnym i długim wciśnięciu czasem dało się go wybudzić i działał dopóki chodził powyżej 3000 obr, jak tylko schodził na chwile poniżej to znów wpadał w trans. Pomagało wyłączenie silnika i po ponownym odpaleniu wszystko było ok... do czasu :) Po tygodniu mu się pogorszyło i zaczął falować częściej aż w końcu popsuł się na tyle że restart silnika przestał pomagać - falował cały czas. Uszkodzony silniczek krokowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak mocy
  • Fiat Tipo I 1.6 83KM 61kW 1988-1991
  • układ wtryskowy
Brak mocy, szarpanie samochodem w czasie jazdy, zapala się lampka ECU. Podłączenie do komputera wykazało zwarcie zasilania sondy lambda do masy. Pomiary wykonane omomierzem na sondzie lambda wykluczyły jakiekolwiek zwarcia zasilania sondy. Po ponownym rozgrzaniu silnika i podłączeniu miernika do sprawdzania pracy sondy pracowała w pełnym zakresie bez jakichkolwiek usterek. Skasowanie błędów komputera i ponowne sprawdzenie po pewnym czasie ponownie wykazało wadliwą pracę sondy lambda. Podczas jazdy próbnej okazało się, że kontrolka pracy ECU zapala się i po pewnym czasie gaśnie. W czasie gdy świeciła się kontrolka ECU auto wyraźnie traciło na mocy i nie rozwijało prędkości a wręcz zwalniało. Podczas pomiaru ciśnienia podawanego przez pompę paliwa okazało się, że układ ma różnicę 0.1 bara od normy. Ale pomiar wydajności pompy wykazał różnicę 30% in minus. Wymiana pompy paliwa na nową.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Fiat Tipo I