Szukaj

Informacje o Fiat Tipo I 1.6 83KM 61kW 1988-1991

Lata produkcji: 1988 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1581 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 83 KM (61 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86,4 x 67,4 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,6
~jacek
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 83KM 61kW
Fiat zawsze będzie FIATem - wtajemniczeni znają skrót. Największym atutem tego auta jest bagażnik. To jest jego jedyna zaleta! Reszta to same wady: niewygodne fotele z przodu, szybko nagrzewajace sie wnetrze, slaby silnik (1,6) i nie lubi wysokich obrotów, po 100 000 silnik pracuje jak kompresor - lepiej nie wyciągać korka i bagnetu (przy drożnym odpowietrzeniu), przy nie drożnym leje wszystkimi simeringami, bardzo głośna skrzynia biegów - im niższy bieg tym głośniej, wieczne problemy z alternatorem, jak ktos jeżdzi jak dziadek to polecam, bo pali przyzwoicie i części są nieprzyzwoicie tanie. Po amerykańcu nie nazwę tempry autem komfortowym, a po japończykach zwinnym i szybkim!!! W skrócie tanie auto dla liczących każdą złotówkę i mających silne nerwy. Auto ma swoje humory w zimie. Nie zakładajcie filtrów stożkowych i nie kierujcie zimnego powietrza do gaźnika, bo autko po 100 km w deszczu zachłyśnie się wodą, a w zimie woda zamarznie na świecach i w gażniku!
3,9
~zdzichu
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 83KM 61kW
naprawdę dobre, solidne autko, daje dużo radości z jazdy, przyspiesznie rewelacyjne, spalanie nienajgorsze (pamiętajmy, ze to prawie 20-letni 1.6), komfort jak na średni segment aut - wręcz wzorowy. kiedyś bym polecił z czystym sumieniem każdemu, teraz te auta są dość wiekowe, co niesie za sobą różne usterki, ale jak ktoś raz posiedzi i zrobi to ma zero problemów co najmniej na nastepny rok :)
3,0
~gp
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 83KM 61kW
Jak dla mnie to niezły wóz i przy moim stylu jazdy nie jedna osoba mówiła, że to mocna maszyna i sie nie spodziewały, że fiat może tyle wytrzymać. A ja, znowu nie przykładam szczególnej uwagi do samochodu i sie dziwie jak można zaliczać przepalono żarówke do usterek. Ogólnie to samochód na poczatek prawa jazdy, nie szkoda go zarysować, można poszaleć a przy okazji dowiedziec sie sporo z "anatomii" samochodu :)

Usterki Fiat Tipo I

Liczba wpisów: 21
Elektryczne szyby przestały działać
  • Fiat Tipo I
  • inne
Wsiadłem do samochodu i od razu po odpaleniu silnika moja dziewczyna nacisnęła przycisk do opuszczenia szyby od strony pasażera. Szyba się uchyliła tyle ile chciała moja dziewczyna. Jednak już zaraz po tym chciała ją unieść do góry z powrotem i okazało się że już się nie da. Co dziwne jak spróbowałem od mojej strony czyli kierowcy uchylić drugą szybę również okazuje się że nie działa. Więc silniczek od podnoszenia odpada bo w każdych drzwiach jest oddzielny, a nie możliwe żeby od swojej strony spaliła obydwa (również od strony kierowcy). Proszę o pomoc w tej sprawie bo autko stoi na mrozie i w padajacym śniegu z uchyloną szybą. Z góry dziękuję za pomoc! nie wiem
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Pływające obroty silnika.
  • Fiat Tipo I
  • silnik
Silnik w pewnym momencie wpadał w rytmiczne falowanie 1500-2500 obrotów i nie reagował na pedał gazu, po mocnym i długim wciśnięciu czasem dało się go wybudzić i działał dopóki chodził powyżej 3000 obr, jak tylko schodził na chwile poniżej to znów wpadał w trans. Pomagało wyłączenie silnika i po ponownym odpaleniu wszystko było ok... do czasu :) Po tygodniu mu się pogorszyło i zaczął falować częściej aż w końcu popsuł się na tyle że restart silnika przestał pomagać - falował cały czas. Uszkodzony silniczek krokowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak mocy
  • Fiat Tipo I 1.6 83KM 61kW 1988-1991
  • układ wtryskowy
Brak mocy, szarpanie samochodem w czasie jazdy, zapala się lampka ECU. Podłączenie do komputera wykazało zwarcie zasilania sondy lambda do masy. Pomiary wykonane omomierzem na sondzie lambda wykluczyły jakiekolwiek zwarcia zasilania sondy. Po ponownym rozgrzaniu silnika i podłączeniu miernika do sprawdzania pracy sondy pracowała w pełnym zakresie bez jakichkolwiek usterek. Skasowanie błędów komputera i ponowne sprawdzenie po pewnym czasie ponownie wykazało wadliwą pracę sondy lambda. Podczas jazdy próbnej okazało się, że kontrolka pracy ECU zapala się i po pewnym czasie gaśnie. W czasie gdy świeciła się kontrolka ECU auto wyraźnie traciło na mocy i nie rozwijało prędkości a wręcz zwalniało. Podczas pomiaru ciśnienia podawanego przez pompę paliwa okazało się, że układ ma różnicę 0.1 bara od normy. Ale pomiar wydajności pompy wykazał różnicę 30% in minus. Wymiana pompy paliwa na nową.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Fiat Tipo I