Szukaj

Informacje o Fiat Tempra Sedan 1.6 i.e. 90KM 66kW 1994-1996

Lata produkcji: 1994 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1990-1996. Jego poprzednikiem był Fiat Regata. Temprę zbudowano na płycie podłogowej Fiata Tipo. Model dzielił również wiele rozwiązań technicznych z bliźniaczymi: Lancią Delta oraz Alfą Romeo 155. W 1994 Tempra została poddana drobnemu face-liftingowi. Auto okazało się dużym sukcesem marki, szczególnie w Turcji, gdzie produkowano je (pod nazwą Tofas Tempra) aż do 2002 roku. W większości krajów Europy już w 1996 Temprę zastąpił Fiat Marea.
czytaj więcej
Produkowany od 1994 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1581 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86,4 x 67,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,3
~arisek@wp.pl
Fiat Tempra
Sedan 1.6 i.e. 90KM 66kW
Auto kiedys było odjazdowe - wystarczy spojrzeć na "Ekstradycję", poza tym jeździ ich jeszcze sporo w biedniejszych urzędach. Jeździli temprami chłopcy z BOR-u, niestety złą sławą zapisały się egzemplarze -którymi zabili się swego czasu : poseł prof. Walerian Pańko, czy szef Śląsko-Dąbrowskiej Solidarności - Grzegorz Kolosa. To takich kilka przykrych epizodów z życia modelu. Auto nie zawsze uprzykrza się właścicielom. Ja miałem w ciągu tych prawie czterech lat użytkowania trochę szczęścia (żadnego wypadku - odpukać) i trochę pecha (padła głowica, akumulator, alternator, dwa wahacze). Wnerwia zawieszenie, które w moim przypadku sprawia, że można "poczuć się" wyżej niż siedzi się w rzeczywistości. Dlatego być może też temperówka nie przeszłaby chyba testu łosia. Kiedyś trzeba było uniknąc wjechania w głupka, który nagle wychylił dziób z bramy. Gwałtowny unik i kontra kosztowały troche nerwów, bo temperówka sprawiała wrażenia jakby miała zamiar się wykopyrtnąć. Użytkownikom życze powodzenia.
3,5
~andrzej406@gazeta.pl
Fiat Tempra
Sedan 1.6 i.e. 90KM 66kW
Uważam że samochód który wytrzymuje 660000 jest dobrym samochodem jeśli ktoś dba o niego on mu się odwdżwięczy.Zalecam olej Lotos półsyntetyk.Po 10-ciu latach rdza dała znać o sobie i to bardzo, podłoga od strony pasażera praktycznie odpadła,błotnik tylny tak zardzewiał że nie było do czego doczepić zderzaka.
4,2
~MiG
Fiat Tempra
Sedan 1.6 i.e. 90KM 66kW
w stosunku do ceny rewelacja, sporo miejsca (również na bagaż), komfort - bardzo wysoki (fotele, resorowanie, tylko klimy brakuje), fantastyczny, elastyczny, niezajeżdżalny silnik (chyba, że ktoś lubi "piłować").
Fiat Tempra Sedan