Szukaj

Informacje o Fiat Stilo Kombi 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 2001-2007. W ofercie Fiata, Stilo zastąpił parę Bravo/Brava. Model omal nie doprowadził do bankructwa włoskiego koncernu i okazał się jedną z jego największych wpadek. Stworzenie Stilo kosztowało 850 mln euro, kolejne miliony pochłonęła gigantyczna kampania reklamowa. Mimo udanej konstrukcji i wielu nowatorskich rozwiązań technicznych, model sprzedawał się słabo. Nie zmienił tego face-lifting przeprowadzony w 2005 roku. W 2007 roku Stilo został zastąpiony przez nowego Bravo.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 78,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~donstef2
Fiat Stilo
Kombi 1.6 i 16V 103KM 76kW
To moja 2 opinia. Przejechałem autem 23000 km. I teraz wpełni mogę napisać opinię. Auto zakupiłem 10 letnie więc nie spodziewałem się rewelacji... a tu zaskoczenie. W aucie nic się nie popsuło. Poza rurką klimatyzacji którą urwałem na swoje życzenie :) Miałem dzwona w lutym i powiem, że przyjąłem na siebie citroena saxo i auto (citroen do kasacji). Ja wymieniłem drzwi używki (100zł) i lewy błotnik nówkę z nadkolem i pierdołami (250zł). Zawieszenie po tylu kilometrach polskich dróg nadzwyczaj sprawne! Co do foteli to pisałem wcześniej że nie wygodne - przyzwyczaiłem się. Bagażnik w stilo MW to poezja, na wczasy nie trzeba trumny na dach. Co do spalania oleju to zmieniłem z SELENIA na Catrol Magnatec i dolałem 1 litr na 6 tyś km - więc jak na fiata to super. Kupiłem swojego stilacza za 11,5 tyś więc przepłaciłem, ale jestem zadowolony bo auto bez zarzutów. No ale nie jest znowu tak różowo, 2 razy w tym roku stilo odmówił współpracy przy odpalaniu - ASR FAILURE i koniec pompa paliwa nie podaje benzyny. Odczekanie od 10 do 30 minut i znów kilka miesięcy spokoju. Dla mnie to jakaś pozaziemskie zjawisko z tym błędem. Musi to być chba z kablemi coś bo jak nie po myciu zamochodu to w angielską pogodę takie rzeczy miały miejsce. Klimatronic i grzanie jest fanomenalne w stilo. Mam potównanie do meganki II tam było kiepsko. Za taką cenę samochodu mam na wyposarzeniu wszystko oprócz nawigacji. Jestem bardzo zadowolony ze STILO MW i polecam wszystkim bo auto niesprawiedliwie zasłużyło na złą opinię, ale plus tego to cena na rynku wtórnym. Auto jest wspaniałe dla małej rodzinki bez zacięcia sportowego. Osobiście zmiałbym na stilo MW z silnikiem 1,8, zawsze to 30 KM więcej. Zagazowałem stilacza (BRC seqense) i jestem bardzo zadowolony z wyniku spalania mieszczę się w 9 litrach gazu!
4,7
~donstef
Fiat Stilo
Kombi 1.6 i 16V 103KM 76kW
Stilo Kombi jest samochodem wygodnym, jeździ się nim komfortowo. Jest jednak jeden problem który może zaszokować kierowcę zakupującego stilo z rynku wtórnego - ten problem to błędy komputera tzw. FAILURy. Zmora niesamowita. U mnie wymiana akumulatora na dużo większy i z mocniejszym prądem rozruchowym. Mimo to raz w tygodniu coś na tablicy rozdzielczej wyskoczy - oczywiście jest to wyimaginowany błąd... co nie zmienia faktu, że wkurza. Z wad ego samochodu to układ kierowniczy na zakrętach, nie wiem czy tylko ja tak mam ale przesiadłem się z megan II i to auto nie pływało na zakrętach tak jak stilo. No i to chyba wszystkie wady Stilacza. Zalet tego auta jest na szczęście dużo więcej niż wad. Pierwszą zaletą jest to, że Stilo jest duuużo tańsze od rywali z tego samego segmentu a do tego jeszcze mamy lepsze wyposażenie. Przestrzeń w kabinie to następna rewelacja, tutaj Stilo bije konkurencje na głowę, a bagażnik w kombi jest naprawdę duży. Wyciszenie do 120 km/h jest ok. Co do silnika 1,6 i jego 103km to jest niestety muł. Jeśli jedzie się samemu to daje radę, jak z całą rodziną to już słabo. Ogrzewanie jest świetne, nagrzewa się szybko. Troszkę jakby głośno na wyższych obrotach wentylator chodził/w migane ciszej szumiał wentylator? :D Skrzynia biegów jest długa? bardzo fajnie się jeździ po mieście? Plastiki w środku są dobrej jakości i nie skrzypią tak jak w wegance? Co do napraw to jeszcze nie miałem, żadnej oprócz wymiany akumulatora. Aha silnik 1,6 benzynka bierze olej, opisane jest w książce że ok. 0,7 L/1000km. Ja dolewam ok. 0,5Litra na 3000km. Podobno to jest norma. W wegance nic nie dolewałem. Teraz najważniejsze. Jestem przedstawicielem handlowym. Miesięcznie robię średnio 2500 km. Przedział 70% trasa, 30% miasto. Nie jestem piratem drogowym, ale też zawali drogowym emerytem też nie. Najwięcej ile mi spalił to 8,5 l/100km. Najmniej spalił jadąc- trasa 80km/h ? wyszło ok. 6,2l.100km. Spalanie wedle komputera jest w granicy błędu statystycznego i pomiary na tankowaniu w miarę się zgadzają. Z ?TRIP? spalanie z ostatnich 3000km wyświetla się równiutko 7,0l/100km także jest świetnie! Zakładałem, że będzie palił około 9 litrów, a tu miłe zaskoczenie. Auta zmieniam średnio co 2 lata jak na P.H. przystało, wcześniej był Seat Ibiza (super auto, ale miałem dzwona), Kia Rio II (żona jeździ już 8 lat i ani jednej awarii!,ale komfort mizerny), Cinquecento (no comment:[), Ford Fokus 2d (nigdy więcej), Megane II (była super, ale 300,000 km i już miała dość?). Tak więc, Fiat Stilo Kombi jest bardzo dobrym wyborem i jeśli trafiło się na nie zmęczony egzemplarz na rynku wtórnym to myślę, że naprawdę zaskoczy komfortem, ekonomią i przestrzenią? i oby się nie psuło :D
3,9
~Darek
Fiat Stilo
Kombi 1.6 i 16V 103KM 76kW
Bardzo dobry samochód rodzinny mający więcej zalet jak wat mimo swoich 10 lat wyglada jak by zszedł z taśmy.Kupując trzeba mieć na uwadze jak poprzedni własciciel dbał o auto.Stan zewnętrzny nieraz lepiej świadczy o kondycji auta niz nie jeden dokument ,czy faktura za serwis.Ja po przejechaniu narazie [gas sekwencja nowy,ważne żeby nie żałować na dobry zestawie]7tyś km mam najlepsze zdanie o tym modelu i uważam że za ta cene nie kupi sie nic o podobnym standarcie a częsci można powiedzieć są dostepne dla każdej kieszeni.

Usterki Fiat Stilo

Liczba wpisów: 47
Zapalenie ASR, ESP i gasniecie pojazdu
  • Fiat Stilo Kombi
  • instalacja elektryczna
  • 206 tys. km
Witam, mam problem od dnia wczorajszego z moim Stilo. Jest to wersja silnikowa 1.8 (133km). Przebieg auta 206000 Podczas trasy zapaliła się najpierw kontrolka ASR i Check engine oraz były 2 sygnały dźwiękowe. Mimo wszystko auto jechało dalej normalnie. Na postoju został odpiety akumulator i podpięty znowu-błąd zniknął. Podczas jazdy po ok 10 minutach zapalił się błąd ESP i auto zgaslo podczas jazdy. Następna taka sytuacja miała miejsce po ok 20 km, a jeszcze kolejna po przejechaniu ok 100 km. Przy czym po ostatnim zgasnieciu auta podczas jazdy temperatura na zewnątrz zdaniem komputera pokazywała - 39,5 stopnia i pojazd zaczął grzać w środku. Odrazu powiem, że temperatura cieszy była w porządku. Co robić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spadające obroty przy hamowaniu i dojazdach
  • Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005
  • lpg
Witam. Problem tkwi w tym że przy dojazdach do skrzyżowań lub hamowaniu tylko na lpg silnik raz gaśnie całkowicie a raz obroty spadają do około 500 i wracają na normalny poziom( 900) . Wszysto to raz się dzieję 3 razy dziennie a raz nawet przez 2-3 dni bez objawów.? Posiadam od 2003 r instalację sekw. ELPIGAZ auto to Fiat Stilo 1,6 16V 103km. rok prod.2003, 107 tyś.km. Reduktor wymieniony 2 tyg.temu ,( był ELISA AG a teraz jest Scorpion mini) wtryski czyszczone ( są SW 4-sekw. HJ544.07) , komputer wymieniony w 2005 r ( był ELISA 4-cyl jest STELLA/ELISA 4 cyl) , świece wymienione 3 tyg. temu ,przepustnica czyszczona.Proszę o pomoc bo mechanicy i gazownicy już rozkładają ręce.Sam już nie wiem czy do tego auta jest preferowany gaz lub czy może innego typu.? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
CHECK ENGINE i jakies klekotanie pod pokrywą zaworów w okolicy korka oleju.
  • Fiat Stilo Hatchback 1.9 16V JTD Multijet 150KM 110kW 2005-2007
  • silnik
Proszę o pomoc. Jadąc z góry wrzuciłem na luz, i nagle pojawił się komunikat check engine. od razu sie zatrzymałem, i otworzywszy maskę usłyszałem jakis dziwny klekot jakby szkła ktos nasypał do silnika (muszelki z ropy naftowej albo co...a tankowałem ultimate!)Wyłączyłem, poczekałem i nadal problem był. Auto zostało zwiezione do serwisu, na zajutrz odpaliło normalnie. Za drugim odpaleniem komunikat zniknął. Wykazano błąd mechanicznego zablokowania zaworu przepustnicy powietrza. Czy to mogło spowodować klekotanie silnika? Dodam tylko, że pod korkiem oleju jest zadziwiająco sucho, oleju na bagnecie jest full. Czy jest prawdopodobne ze się cos mogło przytkac w silniku?Proszę o pomoc w diagnozie, mój mejl: matisound@interia.pl awaria przepustnicy? nic narazie nie zrobiono
Problem rozwiązany
2 komentarze
Fiat Stilo Kombi