Szukaj

Informacje o Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 2001-2007. W ofercie Fiata, Stilo zastąpił parę Bravo/Brava. Model omal nie doprowadził do bankructwa włoskiego koncernu i okazał się jedną z jego największych wpadek. Stworzenie Stilo kosztowało 850 mln euro, kolejne miliony pochłonęła gigantyczna kampania reklamowa. Mimo udanej konstrukcji i wielu nowatorskich rozwiązań technicznych, model sprzedawał się słabo. Nie zmienił tego face-lifting przeprowadzony w 2005 roku. W 2007 roku Stilo został zastąpiony przez nowego Bravo.
czytaj więcej
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~Daniel
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Stilo z tym silnikiem jest mniej zrwyne niż Seat Ibiza 1.4 85 km, dużo pali (z klimatyzacją w gęstym ruchu miejskim pojawiło mi się nawet 18 l/100 km), przy czym ceny części są na poziomie diesli (1200 zł za nowy wtrysk i 550 za regenerowany???). Podobnie jak w przypadku felernej m32 w Alfach i Fiatach Bravo, najsłabszym ogniwem włoskiego auta jest zatem niemiecki pierwiastek, czyli właśnie silnik (konstrukcji GM, spotykany również w Oplu Astrze). Sprzęgło ceną również osiągało poziom dwumasowców, gdyż silnik GM połączony jest ze skrzynią Fiata, a zatem jest wyjątkowe TYLKO dla tego modelu i ciężko je dostać. Szkoda, bo poza tym samochód świetny - stilo samo w sobie nadal jest bardzo atrakcyjnym samochodem (oczywiście mowa o modelu trzydrzwiowym), świetnie trzyma się drogi, z samą skrzynią Fiata nigdy problemów nie było, zawieszenie wytrzymałe, korozji również jakoś brak. Pod koniec posiadania check engine spędzało mi sen z powiek (wymieniony wtrysk, cewka, świece, a on dalej swoje), a szkoda, bo przez pierwsze trzy lata posiadania auta (zakupiony przy 105 tyś. km) nie działo się praktycznie nic.
2,3
~rafał
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Witam posiadam Fiata stilo 1,6 ktory to spedza mi sen z powiek, z silnika slychac stuki mimo ze na gwarancji wymieniono juz w nim kompletny rozrzad wraz z walkami, panowie specjalisci z siedleckiego fiata-DARIMEX, popsuli mi podczas innego zlecenia licznik ktory rowniez musielimienic na nowy, wspomaganie wydaje dziwne dzwieki, piski, stuka przednie zawieszenie, jednak serwis nic nie robi bo podobno tak ma byc!!! Mam serdecznie dosyc tego samochodu jak i tragicznego serwisu absolutnie nikomu nie polecam zakupu tego auta, mimo moich interwencji o przedluzenie gwarancji i skarg na serwis i auto do fiat auto poland, ostatnio auto stalo w serwisie 2 miesiace... nikt nie zainteresowal sie moja sprawa, po wymianie rozrzadu oddano mi auto bez oleju w silniku!!! po raz kolejny przestrzegam przed zakupem i serwisem FIATA!!! mam zamiar powolac rzeczoznawce i chce ubiegac sie o odszkodowanie od fiata za ten bubel dzisiaj podczas powrotu z Warszawy - 85 km. migała mi 4 razy kontrolka ENGINE FAULT i stop ENGINE!!! podczas ostatniego przeglądu zmieniono mi klocki na nie oryginalne tanie podróbki które niemiłosiernie piszczą !!! mimo tego ze stare klocki wytrzymalyby jeszcze spokojnie 10.000 - 15.000km. Serwis odpowiada mi na moje uwagi tekstami typu "prosze pana to fiat niech sie pan cieszy ze nie ma pan 1.8 te to dopiero sie psuja..." Mój Fiat Stilo jest z 2003roku i ma przejechane 32.000km. pozdrawiam
3,9
~Artur
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Polecam ze względu na stosunek komfortu, wyposażenia, osiągów, wyglądu (który teraz skopiowała Nowa Fabia) i względnej trwałości do ceny. Gwiazdkę odejmuję za drobne usterki oraz korozję na tylnej klapie.
Średnie spalanie dla Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2005-2007
7,7
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Przejechałem nim 100000 km w 6 lat (w sumie przebieg 160000). Przyspieszam szybko do pożądanej prędkości, ale nie wchodzę na 5000 obrotów, zmieniam biegi na czas, hamuję silnikiem. Spalanie w cyklu 50/50 miasto/trasa daje w zimie stałą średnią 6,9l - w lecie jakieś 6,7. Samo miasto to już do ok. 8 l. Na trasie Katowice - Częstochowa przy zabawie w "jazdę na kropelce" ja uzyskałem wynik 5,0, a moje druga połowica 4,9 (!). Wszystkie dane z komputera. Teraz samochód sprzedaję i żal mi tego silnika (oplowski 105KM), bo uważam go za idealne połączenie dynamiki, oszczędności, trwałości (może za wyjątkiem cewki zapłonowej) i V max (~190 km/h po płaskim). Polecam!
8,1
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
stawiam tę ocenę trochę na wyrost ,ale tylko trochę,wszystko jest przecież w waszych nogach, mocniej ciśniesz więcej dajesz czadu ,wi,ecej płacisz na stacji,z moich doswiadczeń po przebiegu około 98 000 km powiem tak, sednio miasto lato 9litrów/100 km ,zimą 10 l trasa do 100 km.h 7litrów powyżej i mocniej 8 l/100km dla chcacych bić rekordy 6-7 l/100 km da się to osiągnąc bez specjalnej troski ,tylko trzeba chcieć być zdyscyplinowanym kierowcą.ceny przeglądów tak jak pisząw prasie raczej umiarkowan, częsci orginałki drogie
6,7
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Bardzo niskie spalanie jak na silnik 1.6 i gabarytach samochodu kompaktowego. Udaje mi się w cyklu mieszanym uzyskiwać wynik poniżej 7,4 L/100km. Samochód mam blisko rok czasu i jestem bardzo zadowolony mimo wysłuchania wcześniej setek negatywnych opinii.

Usterki Fiat Stilo

Liczba wpisów: 47
Zapalenie ASR, ESP i gasniecie pojazdu
  • Fiat Stilo Kombi
  • instalacja elektryczna
  • 206 tys. km
Witam, mam problem od dnia wczorajszego z moim Stilo. Jest to wersja silnikowa 1.8 (133km). Przebieg auta 206000 Podczas trasy zapaliła się najpierw kontrolka ASR i Check engine oraz były 2 sygnały dźwiękowe. Mimo wszystko auto jechało dalej normalnie. Na postoju został odpiety akumulator i podpięty znowu-błąd zniknął. Podczas jazdy po ok 10 minutach zapalił się błąd ESP i auto zgaslo podczas jazdy. Następna taka sytuacja miała miejsce po ok 20 km, a jeszcze kolejna po przejechaniu ok 100 km. Przy czym po ostatnim zgasnieciu auta podczas jazdy temperatura na zewnątrz zdaniem komputera pokazywała - 39,5 stopnia i pojazd zaczął grzać w środku. Odrazu powiem, że temperatura cieszy była w porządku. Co robić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spadające obroty przy hamowaniu i dojazdach
  • Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005
  • lpg
Witam. Problem tkwi w tym że przy dojazdach do skrzyżowań lub hamowaniu tylko na lpg silnik raz gaśnie całkowicie a raz obroty spadają do około 500 i wracają na normalny poziom( 900) . Wszysto to raz się dzieję 3 razy dziennie a raz nawet przez 2-3 dni bez objawów.? Posiadam od 2003 r instalację sekw. ELPIGAZ auto to Fiat Stilo 1,6 16V 103km. rok prod.2003, 107 tyś.km. Reduktor wymieniony 2 tyg.temu ,( był ELISA AG a teraz jest Scorpion mini) wtryski czyszczone ( są SW 4-sekw. HJ544.07) , komputer wymieniony w 2005 r ( był ELISA 4-cyl jest STELLA/ELISA 4 cyl) , świece wymienione 3 tyg. temu ,przepustnica czyszczona.Proszę o pomoc bo mechanicy i gazownicy już rozkładają ręce.Sam już nie wiem czy do tego auta jest preferowany gaz lub czy może innego typu.? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
CHECK ENGINE i jakies klekotanie pod pokrywą zaworów w okolicy korka oleju.
  • Fiat Stilo Hatchback 1.9 16V JTD Multijet 150KM 110kW 2005-2007
  • silnik
Proszę o pomoc. Jadąc z góry wrzuciłem na luz, i nagle pojawił się komunikat check engine. od razu sie zatrzymałem, i otworzywszy maskę usłyszałem jakis dziwny klekot jakby szkła ktos nasypał do silnika (muszelki z ropy naftowej albo co...a tankowałem ultimate!)Wyłączyłem, poczekałem i nadal problem był. Auto zostało zwiezione do serwisu, na zajutrz odpaliło normalnie. Za drugim odpaleniem komunikat zniknął. Wykazano błąd mechanicznego zablokowania zaworu przepustnicy powietrza. Czy to mogło spowodować klekotanie silnika? Dodam tylko, że pod korkiem oleju jest zadziwiająco sucho, oleju na bagnecie jest full. Czy jest prawdopodobne ze się cos mogło przytkac w silniku?Proszę o pomoc w diagnozie, mój mejl: matisound@interia.pl awaria przepustnicy? nic narazie nie zrobiono
Problem rozwiązany
2 komentarze
Fiat Stilo Hatchback