Szukaj

Informacje o Fiat Siena

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu B produkowany w latach 1997-2002. W ofercie Fiata Siena zastąpiła model Duna. Auto powstało w ramach projektu samochodu typ 178, który zakładał stworzenie pierwszego w historii marki auta światowego. W skład rodziny wchodziły modele: Strada, Palio, Palio Weekend (kombi produkowane również w Polsce) oraz Albea. Dzięki atrakcyjnej cenie, Siena zdobyła mocną pozycję na rynku, także w naszym kraju, gdzie powstawała w latach 1998-2002. Jej następczynią jest model Albea.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Fiat Siena

Liczba ocen: 1 086
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~Łukasz
Fiat Siena
Sedan 1.2 8V 75KM 55kW
samochód ekonomiczny, w sumie przyjemnie się nim jeździ, ale niedający o sobie zapomnieć, ciągle mu coś dolegało (ale nie pod względem silnikowym), masa ciągłych małych usterek, wykańczających psychicznie, no i ta wszechobecna rdza (podłoga nadkola). Auto dla majsterkowicza z garażem, który sobie go zabezpieczy od spodu, w wolnej chwili pospawa co trzeba, naprawi, i będzie trzymał w garażu - może wtedy dłużej wytrzyma w jako takim stanie. Podsumowując - silnik ok, jazda ok, reszta wymaga sporej cierpliwości.
4,6
~JacoAutocentrum
Fiat Siena
Sedan 1.2 8V 75KM 55kW
Auto za ta cene idealny. silnik 1.2 Bezawaryjny chyba jeden z najlepszych silnikow w swoejej gamie 1.2 niezawiudł mnie ani raz spokojnie pokonywałem nim trazy 400km, dobrze znosi instalacje LPG, Autko idealne na krutkie trasy jak na dłuzsze, jak sie kupi zadbane auto i z dobra instalacja LPG to koszty są wrecz szmnieszne , wiadomo auta juz maja swoje lata i trudno o zadbany eksemplaz, ale jak na te lata auto idealne dla kazdego chyba ze ktos ma 2 m xD za ta cene co są chyba nie znajdzie sie lepszeo auta kture nie pokusi sie o wasz portwel, tylko lac paliwo i jezdzic, Polecam auto oczywiscie lepiej doplacic i kupic auto za 3 tys i zwyz nisz jakies szrot za 1500 zl, Przy kupnie dobrze spud auta trzeba obejrzec bo niestety rdza lubi te auto. auto malo praktycznie bezawaryjne. POLECAM zadbane auta.
3,7
~PROpozycja69
Fiat Siena
Sedan 1.6 i 16V 103KM 76kW
Fiat Siena? Pogięło Cie stary?! Tak, właśnie te słowa wyszły z moich ust jeszcze rok przed zakupem mojego złomka gdy przyjechał pod mój dom kolega swoim nowym autkiem. Właśnie w tedy powiedziałem słowa które utkwiły mi w głowie. ,,Stary.. Ja bym w życiu nie kupił Sieny" No i proszę. Po pół roku wujek kupił siene po stłuczce i ładnie ją wyremontował,a następnie powiedział, że za 3tys. może być moja.. Auto z gazem, pomalowane,konserwowane. Jasne... czemu nie. Ludzie mówią.. ee, Fiat, bleee.. Fiaty się psują. hmm.. pokażcie mi auto które się nie psuje ;p Po mimo tego że auto jest naprawdę szkaradne (prawie jak micra) to i tak uważam że za te pieniądze to jest naprawdę dobre i dynamiczne autko ;P Polecam go każdemu młodemu kierowcy. Czy kupiłbym go znowu? TAK.. ale tylko gdyby to miał być znów mój pierwszy samochód ;)

Raporty spalania Fiat Siena

Liczba raportów: 801
Średnie spalanie dla Fiat Siena
6,9 – 8,9
l/100 km
8,0 – 10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Fiat Siena
Sedan 1.6 i 16V 103KM 76kW
Witam, samochód kupiłem 2 miesiące temu praktycznie od pierwszego właściciela. Jego stan wizualny jak i techniczny oceniłbym na dobry. Po kupnie wymieniłem olej na firmy ELF 15W40 5 litrów koszt jego to 80zł oraz filtr oleju 35zł oraz 20zł za wymianę. Potem się zorientowałem, że jest zepsuty termostat (na trasie pokazywał temperaturę zerową), co było skutkiem około 40% większego spalania. Pierw wymieniłem czujnik za 40zł, jednak to nic nie pomogło, ostatecznie kupiłem wkład termostatu koszt 40zł z wysyłką oraz 50zł montaż. Auto przy zerowych temperaturach się bardzo szybko nagrzewa. Po przejechaniu około 2 km w aucie już ciepło. Ostatnio wybrałem się nim w trasę 1000km z czego 800km w Niemczech. Przy jeździe jeszcze w Polsce 50% droga krajowa 50% droga ekspresowa jazda max 100km/h spalanie wyszło 5,5l - wynik oceniam na super! Średnie spalanie mi z całej trasy wyszło 6,5litra, jazda po Niemczech 100-110km/h oraz przez około 100km z prędkością 160km/h. Autko bardzo dynamiczne, nie jedno bmw czy golfa w TDI zostawi w tyle. Natomiast w małym mieście (15tys mieszkańców) przy jeździe 1,5km do pracy w jedną stronę i 1,5km w drugą, za 50zł (10,5l) przejeżdzam 60km, także autko bardziej na trasy, bagażnik bardzo pojemny, póki co mnie nie zawiodło. Ogólnie polecam, można jechać oszczędnie, a jak trzeba przycisnąć i zadziwić innych kierowców. Pozdrawiam!
7,8
Fiat Siena
Sedan 1.6 i 16V 103KM 76kW
Biorąc pod uwagę, że auto w zasadzie nie sprawia nam poważnych kłopotów, do utrzymania trzeba wliczyć standardowe opłaty, paliwo i koszt drobnych awarii. Jeżeli idzie o paliwo to możemy na tym przyoszczędzić jeżdżąc delikatnie i Siena nam odpłaci całkiem rozsądnym spalaniem a możemy dawać w palnik i płacić więcej. Koszta eliminowania drobnych usterek nie są duże, zwykle trzeba wymienić jakiś bezpiecznik, przerywacz kierunkowskazów albo po prostu oczyścić styki. Jeżeli przychodzi do wymiany elementów zawieszenia to nie trzeba się martwić, wszystko jest dostępne, tanie a w dodatku budowa zawieszenia pozwala na wymianę małych części zamiast całych zespołów. Przykładowo, za kompleksową usługę wymiany rozrządu (pompa wody jest oddzielnie) wraz z remontem układu hamulcowego (tarcze, klocki, reparaturki, płyn) oraz robocizną w przyzwoitym warsztacie do wydatek około 1,1 tys pln, czy to dużo czy mało, dla mnie to koszty porównywalne z autem klasy Matiz gdzie za podobny zabieg płaciłem 900 zł.
10,5
Fiat Siena
Sedan 1.6 i 16V 103KM 76kW
Auto kupiłem jako swoje pierwsze w 2010 roku więc samochód miał już przejechane 135000km(obecnie 170000km). Od razu założyłem gaz i w ciągu ponad 3 lat użytkowania spalanie utrzymuje się na stałym poziomie. Jeżdżę po Łodzi czasem jakaś trasa. Spalanie po mieście w lato jak jest ciepło to przeważnie 12-13 litrów w zależności od korków. Raz tylko udało mi się uzyskać 10,5 litra ale powiem szczerze że sam nie wiem jak to zrobiłem. W zimę kiedy przychodzą mrozy niestety spalanie wzrasta i to o średnio dwa litry do 14-14,5 litra i tak utrzymuje się praktycznie przez całą zimę. Szukałem usterek silnika czy nie jest uszkodzony jakiś czujnik albo coś innego albo źle wyregulowane coś ale nic nie znalazłem. Silnik pali na dotyk nawet w najgorsze mrozy, równo pracuje i na gazie i na benzynie i nie ma się do czego przyczepić. Po roku szukania zrezygnowałem bo nie było się do czego przyczepić. Po za spalaniem samochód bardzo tani w utrzymaniu więc można na to przymknąć oko.

Usterki Fiat Siena

Liczba wpisów: 43
Jak zamontować siatkę tuningową na przednim zderzaku?
  • Fiat Siena
Kolejność demontażu zderzaka: 1/ demontujemy lampy przednie, w tym celu wyciągamy kierunkowskazy, odkręcamy 3 śruby rozmiar 10 mocujące każdy z reflektorów /po 2 od góry i jedna z boku, będzie widoczna po zdjęciu kierunków/ 2/ demontaż kół przednich /bez tego sie nie obejdzie/ po zdjęciu kół odkręcamy śruby krzyżakowe mocujące plastikowe nadkola /można nie demontować całych nadkoli ale wtedy jest utrudniony dostęp do śrub/. 3/ odłączamy złącza konektorowe świateł przeciwmgielnych przednich, 4/ demontaż samego zderzaka: czas zanurkować pod auto na zdj 1 zaznaczyłem na czerwono śruby torx 27 i na niebiesko normalne rozmiar 10, wszystkie śruby wkręcane są od dołu, odkręcone nadkole umożliwi nam dostęp do 2 torxów 27 /z każdej strony/ mocujących zderzak do nadkola, natomiast od spodu mamy przykręcone 2 torxy 27 i 2 śruby rozmiar 10. Czas na górę, na zdjęciu zdj 2 zaznaczono na czerwono śruby na torx 27 jest ich 2 po każdej stronie auta , jedna widoczna na zdjęciu drugą zobaczycie po zdjęciu lampy. w tym momencie zderzak jest już odkręcony i można go zdjąć, nie jest konieczne odkręcanie żadnych innych mocowań. Po zdemontowaniu zderzaka warto wyczyścić ewentualne ślady rdzy i dokonać konserwacji. Montaż siatek pozostawiam uznaniu czytających natomiast na uzyskanie poniższego efektu wystarczył mi jeden płat siatki aluminiowej pokrytej proszkowo na czarno o rozmiarze 25 x 100 cm ale trzeba się postarać i trochę po oszczędzać, klej zastosowałem standardowy w tubie do łączenia plastików. Koszt operacji 15 zł za klej i około 30 zł za siatkę na allegro można dostać taniej więc koszta niewielkie, a jak tak wygląda efekt końcowy przedstawia zdj 3 i 4.
Problem rozwiązany
Jak zamontować czujnik parkowania?
  • Fiat Siena
Pierwsze wrażenia czujnik opakowany w firmowe pudełko - zdj 1. Wykonanie moim zdaniem standardowe czyli to czego się spodziewałem ( zdj 2 ) centralka taka jak w większości tego typu zestawów. Wyświetlacz mały, ale właśnie takiego szukałem i dlatego zdecydowałem się właśnie na ten zakup. Uwaga są zestawy z większymi wyświetlaczami w tym kształcie. Wewnętrzna strona wieczka to instrukcja montażu, o ile opis jest czytelny o tyle opis rysunków nie do rozszyfrowania, ale od czego internet, poszukałem i znalazłem plik PDF http://free.of.pl/j/jarte/pliki/01.pdf też nie najlepszej jakości ale da sie rozszyfrować odległości pomiędzy czujnikami. Montaż czujników rozpocząłem od wywiercenia otworów, jako lokalizację wybrałem czarny pas biegnący przez zderza. Zmieniłem troszeczkę rozstaw otworów u mnie jest 35 *40*35. Odkręciłem 4 śruby mocujące zderzak od spodu co pozwoliło odginać co w niewielkim zakresie przewody spuściłem pod spód. Wyjąłem trójkąt z bagażnika, zasłania on metalową uszczelkę przez którą przepuszczone są w głąb zderzaka przewody zasilające oświetlenie tablicy. Zdemontowałem gumę uzyskując dostęp do zderzaka od góry. Przez otwór po gumie wpuściłem kawałek drutu do którego od spodu przykleiłem taśmą przewody od czujników, wyciągając drut do góry wciągnąłem przewody do bagażnika. Oczywiście przewody pod spodem trzeba sobie ułożyć tak, żeby nie zaczepiały o nic i nie zwisały pod autem, nie wykorzystany nadmiar przewodów w późniejszym czasie wsunąłem pod zderzak. Przewody w bagażniku przepchałem przez gumę, gumę umieściłem na swoim poprzednim miejscu ( zdj 3 ). Kolejnym etapem jest montaż wyświetlacza, ja wybrałem środek podszybia. Montując w tym miejsc wyświetlacz trzeba sobie poradzić z zamaskowaniem kabla, w tym celu trzeba zluzować konsolę. Wystarczy odkręcić 2 śruby /imbusy/, jedna znajduje się pod kratką nawiewu szyby, druga natomiast pod spodem konsoli zaraz przy słupku /wkręcana pionowo do góry/. Po zluzowaniu konsoli można już wcisnąć kabel pomiędzy szybę i konsolę w czasie tej operacji dobrze jak ktoś pomaga i ciągnie delikatnie konsolę do siebie ale da się to zrobić samemu ( zdj 4). Teraz wkładamy kabelek pod wykładzinę słupka, wystarczy odchylić uszczelkę drzwi pod którą wykładzina jest wsunięta i mamy już kabelek w nogach. Odkręcamy plastik biegnący wzdłuż progu jest tam chyba 6 albo 7 śrub na krzyżak, trzeba też odkręcić plastik osłaniający tylne nadkole /albo go zluzować, ja odkręcałem/ mocowanie to 4 śruby na krzyżak /2 na dole i 2 na górze/ oraz mocowanie pasa klucz 17. Teraz wystarczy wsunąć kabelek pod plastiki i mamy go już w bagażniku, ja wcisnąłem go pod wykładzinę bagażnika ( zdj 5 i zdj 6). Mając wszystkie kabelki w bagażniku zamocowałem centralkę na z góry upatrzonej pozycji tzn pod wykładzina nad wylotami wentylacji, oraz popodpinałem kabelki. Miejsce to jest o tyle dobre że os strony bagażnika centralkę osłania wykładzina dzięki czemu przy ładowaniu bagażnika nie będę musiał martwić sie czy nie urwę czegoś, kolejny plus to bliskość lampy oraz możliwość zwinięcia i upchania nadmiaru kabli tak ze nie będą później widoczne. Wykładzina montowana jest na zatrzaski, przy użyciu scyzoryka lub śrubokrętu dają się bezproblemowo demontować i nadają się do ponownego wykorzystania ( zdj 7). Czas na zasilanie, jako że lampę miałem w pobliżu zasilanie i masę wziąłem właśnie stamtąd. W lampie wybieramy przewody ?biały? - plus zasilania lampy cofania i czarny ? masa. Podpięcia dokonałem za pomocą sprytnych kostek do spinania przewodów /koszt 70 gr za sztukę/. Zdj 8 Oczywiście posklecałem wszystko do kupy i cieszę się efektem końcowym.
Problem rozwiązany
Jak podłączyć ogrzewanie lusterek ? Część 2?
  • Fiat Siena
Cd Składając elementy w odwrotnej kolejności niż przy rozkładaniu, uwaga na pianki wygłuszające są bardzo delikatne i łatwo można je zniszczyć zdj 1. A tak wygląda lusterko po zmontowaniu - zdj 2. Teraz czas zamocować je na swoje miejsce w drzwiach kabel najlepiej wepchnąć w widoczną szczelinę i wyciągnąć przez otwór na wysokości wtyczki do sterowania szybami ( zdj 3 ) znajdujący się trochę niżej. Etap III / podłączenie ogrzewania Największym problemem jest przeprowadzenie w kulturalny sposób zasilania przez kostkę drzwi? kabina, ja postanowiłem wykorzystać istniejący przewód masowy oznaczony kolorem czarnym. W tym celu wykorzystałem kostkę do połączeń kabli bez ich przecinania /tu akurat w kolorze niebieskim/ nawiasem mówiąc bardzo fajny wynalazek (zdj 4). Kostka - skrosowałem jeden z przewodów od maty grzewczej z masowym przewodem przy złączu od strony drzwi, pozostał do podłączenia kabelek z + 12 V. Od strony drzwi nie miałem wolnych pinów więc musiałem zdobyć oryginalny konektor drzwiowy, uzyskałem takowy od usera srobaczek z AK /podziękowania/ ( zdj 5). Jak widać z konektora wypiąłem piny męskie i żeńskie, od strony drzwi są męskie od kabiny żeńskie. Zdj 6. Jako że konektor ma zablokowane na stałe nieużywane gniazdka stwarza to problem bo trzeba wypiąć jeden z nieużywanych kabelków przeznaczonych do sterowania elektrycznego lusterek. Wypięty zbędny pin zaizolowałem i przymocowałem do wiązki kabli taśmą izolacyjną /nigdy nie wiadomo na co wpadnę za jakiś czas ?) zastępując go pinami uzyskanymi z wiązki od sobaszka. W ten sposób nie dewastując wiązek kablowych znalazłem się w kabinie, kable z lewych i prawych drzwi poprowadziłem wzdłuż wiązek kablowych do skrzynki bezpiecznikowej w kabinie po lewej stronie kierowcy. Obydwa kabelki podłączyłem do styku 30 przekaźnika ogrzewania szyby tylnej oznaczony na schemacie jako E9, do połączenia użyłem złącz takich jak w przypadku podłączenia się do masy w drzwiach kabel do którego należy się podłączyć jest w kolorze brązowo-czarnym i znaleźć go można z tyłu skrzynki bezpiecznikowej.
Problem rozwiązany
Fiat Siena