Szukaj

Informacje o Fiat Seicento Van 1.1 55KM 40kW 1998-2008

Lata produkcji: 1998 – 2008
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany od 1998 roku jako następca Fiata Cinquecento. Seicento, typowy samochód miejski szybko zdobył silną pozycję na polskim rynku, czego dowodem jest liczba 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy. W 2000 roku model przeszedł niewielką modernizację. Trzy lata później Fiat zmienił nazwę Seicento na 600 („seicento” to też 600, ale wyrażone słownie) nawiązując do kultowego modelu 600 z lat 50. i 60. W styczniu 2008 roku model został wycofany z rynku europejskiego poza włoskim.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1108 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 88 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70 x 72 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Fiat Seicento Van 1.1 55KM 40kW 1998-2008
6,7
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Fiat Seicento
Van 1.1 55KM 40kW
Seinecento Van 2010r. Opony r14 (felgi z abartha, szerokość 175 przód, 185 tył). Auto pali mało gdy jeździ się płynnie i wolno. Tylko to jest awykonalne ze względu na rozwój jakiego dokonała motoryzacja. By nie robić zatoru na drodze trzeba mocniej wciskać pedał gazu. Samochód pali mi 9-9.5 litra lpg. Najwięcej spaliło kiedy stale na liczniku pokazywało 160km/h (autostrada Kraków-Rzeszów, upał) - 14.2 litra gazu na 100 kilometrów. Seicento że zdrowym silnikiem rozpędza się do 180 z górki. Moje przy dobrych warunkach (wiatr w plecy oraz z długiej górki) miało wskazówkę za napisem veglia borletti. Dodam, że na r13 spokojnie można siedzieć na tyłku komuś (prędkość 140-160). Przez 4 lata wymieniony tylko parownik i tulejka za 9zł oraz siłownik do klapy bagażnika (znalazłem od VW Transportera i pasował). Olej syntetyk (5w40 albo 5w50). Jako ciekawostkę dodam, iż jeden raz udało mi się zrobić 100 kilometrów za 9.98zł (gaz po 1.94).
6,5
Fiat Seicento
Van 1.1 55KM 40kW
Jak na takie małe auto to pali dużo, ale też stara generacja a silnik mocny jak na takie małe pudło. W dojazdach do pracy ok. 40km z czego 8km po Wrocławiu pali ok 6-6,5, jazda po Wrocławiu zimą spalanie ponad 8, jak kiedyś się szarpnąłem autostradą do Katowic to spalił 5l przy średniej prędkości 110km/h.
6,4
Fiat Seicento
Van 1.1 55KM 40kW
Bardzo oszczednie przy predkosci 90/110/130/160 pali mało wiecej niż 7.1 mi nie spalalił

Usterki Fiat Seicento

Liczba wpisów: 41
Niepracuje jeden cylinder na zimnym silniku.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • silnik
Zazwyczaj przy niskich temperaturach zewnętrznych, silnik pracuje nieprawidłowo, wskazując na brak zapłonu w jednym ze środkowych cylindrów. Budowa silnika. BRAK Niestety to co z czym trzeba się pogodzić, iw tym przypadku określenie - ten silnik tak ma - jest nie do przeskoczenia. Powodem jest budowa kolektora dolotowego w połączeniu z pojedynczym wtryskiem, skutkująca nierównomiernym rozłożeniem dawki paliwa na wszystkie cylindry. Zewnętrzne cylindry dostają mniejszą dawkę paliwa (uboższą mieszankę) gdyż są trochę dalej od wtryskiwacza i dociera tam go mniej. Natomiast środkowe cylindry są zalewane i nie pracują prawidłowo. Sytuacja normuje się przy rozgrzaniu silnika, a nie pracujący wcześniej cylinder zaskakuje. Sonda lambda pracuje poniekąd prawidłowo gdyż zbiera tylko średnią wartość z pracy wszystkich cylindrów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Słaba praca silnika.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • silnik
Nieprzyjemne metaliczne dźwięki zwłaszcza przy wysokich obrotach, pierdzenie przy schodzeniu z obrotów. Brak mocy, gorsza kultura pracy, większe wibracje. Zły stan oleju silnikowego, ubytek oleju lub woda w oleju. Jeśli olej jest zwyczajnie zużyty, konieczna jest wymiana samego oleju. Natomiast jeśli w oleju znajduje się woda - należy określić jej pochodzenie w sposób organoleptyczny - najlepiej smakiem (należy sobie przygotować odrobine wódki do przepłukania ust w przypadku posmakowania samego oleju) Jeśli płyn jest bez smaku - jest to najprawdopodobniej woda, która skropliła się w wyniku zmian temperatury ale nie zdążyła odparować - wiąże się to z jazdą na bardzo krótkich dystansach. Rozwiązaniem jest zwyczajnie wymiana oleju (warto się postarać i wymieć go 2 razy - najpierw zalać jakimś najtańszym, spuścić i zalać dobrym albo zrobić płukanie silnika) Jeśli płyn ma słodkawy smak - jest to najprawdopodobniej glikol z płynu chłodzącego silnik - a to oznacza uszkodzenie uszczelni pod głowicą i konieczność jej jak najszybszej wymiany.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczący pedał sprzegła.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • inne
Przy wciskaniu i odpuszczaniu pedału można było słyszeć skrzeczący, piszczący, trzeszczący dźwięk przypominający skrzypiący zawias drzwi. Problem jest na tyle poważny, że biegi zmienia czasem setki razy w ciągu podróży autem, a przy każdorazowej zmianie biegów z auta dobiegał nieprzyjemny dźwięk. Bardzo mocno obniżało to komfort jazdy i stawało się wręcz żenujący - w moim seicento (13-sto letnie / 91 tys) - przy przewożeniu pasażerów. Problem był teoretycznie trudny do zlokalizowania, ponieważ dobiega jakby zewsząd. Słyszałem wiele różnych opinii, co może być powodem usterki ale rozwiązanie jest banalnie proste. Piszcząca gumowa tuleja pedału sprzęgła Sama naprawa jest dosyć prosta. Wystarczy okręcić nakrętkę i wysunąć śrubę na której porusza się pedał sprzęgła. Po wymontowaniu pedału, wystarczy wysunąć nieszczęsną gumową tuleje, nasmarować z każdej strony i zmontować spowrotem. Trudność polega na dostęp do mechanizmu. Wymaga to niebanalnych zdolności ekwilibrystycznych i pracowania w bardzo niewygodnych pozycjach, przypominających nieco połączenie yogi i kamasutry.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Fiat Seicento Van