Szukaj

Informacje o Fiat Seicento

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany od 1998 roku jako następca Fiata Cinquecento. Seicento, typowy samochód miejski szybko zdobył silną pozycję na polskim rynku, czego dowodem jest liczba 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy. W 2000 roku model przeszedł niewielką modernizację. Trzy lata później Fiat zmienił nazwę Seicento na 600 („seicento” to też 600, ale wyrażone słownie) nawiązując do kultowego modelu 600 z lat 50. i 60. W styczniu 2008 roku model został wycofany z rynku europejskiego poza włoskim.
czytaj więcej

Fiat Seicento – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Fiat Seicento

Liczba ocen: 1 598
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,9
~Marek
Fiat Seicento
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Jak na tak lekkie auto to spalanie w mieście ogromne. Zimą łatwo pęka 7L. Wystarczy chwilę postać na światłach, a o korkach nie wspomnę. Trasa musi byc płaska, bo każde wzniesienie to 0,2L więcej. Ogólnie żeby mało spalać to trzeba muskać gaz i noga z gazu jak tylko się da inaczej żre jak smok. Nie wiem po co takie sztywne zawieszenie do miasta. Czuć każdą nierówność. Brak wspomagania też upierdliwy, po dołożeniu jest duużo lepiej. Tylko trzeba się nakręcić kierownicą. Jak ktoś się przesiada z auta które ma precyzyjne prowadzenie jak Honda czy Alfa to jest przepaść. Wiem że to inna półka, ale po co tyle kręcić w mieście? Właśnie tam gdzie najbardziej by się przydało krótkie przełożenie.
3,4
~mpetrumnigrum
Fiat Seicento
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Posiadam już drugie seicento codziennie jeżdżę nim od 70 do 100km. Z czego 30km po drogach leśnych (używam go do pracy która wiąże się z jazdą w terenie). Czasem droga leśna jest tylko z nazwy takową, gdyż błoto a także woda potrafią być tak głębokie że pcham je zderzakiem. Czasem jeżdżę nim w wodzie która sięga powyżej dolnej linii drzwi. Często jeżdżę po korzeniach, kamieniach. Normalną rzeczą jest że felgi są mocno pogniecione. Bardzo często drogi leśne mają koleiny do kolan i wtedy jadę grzbietami. Należy także dodać iż jak na samochód osobowy jest to niezwykle dzielnie radzące sobie auto w lekkim terenie, ciągniki wyciągają mnie tylko jak zawisnę co zdarza się max 3 razy w roku natomiast w 30 cm błocie powoli ale jedzie. Jest to moje prywatne auto za którego użytkowanie pracodawca płaci mi pieniądze notabene tak niskie że starcza tylko na naprawy i gaz do seicento. Piszę ten przydługi wywód abyście wiedzieli jak użytkuje ten samochód i dlaczego się tak często zużywa i psuje. A więc w tempie przyspieszonym zużywam ten samochód i jego podzespoły. Wahacze wytrzymują około 30 tys km. Amortyzatory 10-40tys km Monroe 10tys km TRW 40tys km) Klocki przód 30 tys km Komplet tylnych hamulców zasadniczo już po 2 tygodniach nie działa idealnie a przed każdym przeglądem trzeba wymieniać i regulować. Linka od ręcznego szybko się zaciera. Rozpieraki w kołach nie odbijają. Całość trzeba wymienić co 30 tys km Alternator zależy od ilości wody po której jeżdżę. Bywały takie lata że 3 wymieniłem w ciągu 1 roku sypią się głównie łożyska w nim. Rozrusznik jest wytrzymały 70tys km. Przeguby wytrzymałe 70tys km. Osłony przegubów 20 tys km. Łożyska w kołach wymieniam co roku czyli 30 tys km. Oryginalne świece 300 tys km Rozrząd oryginalny pompa wody 300tys km. Pasek od alternatora 60tys km Cewki i kable wysokiego napięcia 50tys km. Zbiornik paliwa, tłumik 10lat. Silenbloki i wszystkie gumy w podwoziu 40tys km. Wentylator od chłodnicy 15lat. Termostat 10 lat. Tarcza sprzęgła 250 tys km. Linka od sprzęgła 3 lata. Po zamontowaniu już na 10 dzień sprzęgło chodzi bardzo ciężko. Bardzo łatwo łapie wszelki brud z drogi. Nie znam żadnego samochodu w którym sprzęgło chodziło by tak ciężko jak w seicento Te silniki mają kilka wad. Po pierwsze poszarpują lub nie równo pracują winna jest temu gubiące się iskra. Należy wtedy wymienić 2 cewki i 4 kable od świec oraz 4 świece. W 95% poszarpywanie ustanie. Po drugie gubią olej (pocą się) jedyną uszczelką z jakiej nie leci olej to ta pod cylindrami. Wymiana wszystkich uszczelek to suchy silnik na 40-50 tys km. Po trzecie KAŻDY z tych silników po 150-200tys km zaczyna gubić płyn chłodzący prawie zawsze jest to uszczelka pod głowicą lub dużo rzadziej wykrzywiona głowica lub jej mikro pęknięcie. Bloki cylindrów praktycznie nie ulegają uszkodzeniom. Silnik bez problemu odpala nawet przy -25C. Skrzynia tryby bez awaryjne a wodziki i linki 200-250tys km. Skrzynia ogólne mocno nie dopracowana jedynka czasem nie chce wejść tak samo jak wsteczny.
4,4
~Karcia
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Jestem zaskoczona jaki świetny to jest samochód. Do parkowania i jazdy po mieście idealny, mało pali. Jest wygodny, ładny i naprawdę ekonomiczny. Tankuje raz w miesiącu za 80-100 złotych czyli płace mniej niż za kartę miejska. Moim zdaniem samochód jest świetny, jedyny mały minus to kwestia akumulatora. Musiałam go wymienić ale to mogła być moja wina. Troszkę buczy przy szybszej jeździe ale co ciekawe wyciąga 100-110 bez żadnych problemów :-) bardzo fajnie przemyślana sprawa z miejscem na radio działa na usb oraz na kartę SD a nie tak jak w nowych autach ze nic się nie da zrobić:-) super :-)

Raporty spalania Fiat Seicento

Liczba raportów: 1 237
Średnie spalanie dla Fiat Seicento
6,1 – 6,7
l/100 km
7,0 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Fiat Seicento
Van 1.1 55KM 40kW
Seinecento Van 2010r. Opony r14 (felgi z abartha, szerokość 175 przód, 185 tył). Auto pali mało gdy jeździ się płynnie i wolno. Tylko to jest awykonalne ze względu na rozwój jakiego dokonała motoryzacja. By nie robić zatoru na drodze trzeba mocniej wciskać pedał gazu. Samochód pali mi 9-9.5 litra lpg. Najwięcej spaliło kiedy stale na liczniku pokazywało 160km/h (autostrada Kraków-Rzeszów, upał) - 14.2 litra gazu na 100 kilometrów. Seicento że zdrowym silnikiem rozpędza się do 180 z górki. Moje przy dobrych warunkach (wiatr w plecy oraz z długiej górki) miało wskazówkę za napisem veglia borletti. Dodam, że na r13 spokojnie można siedzieć na tyłku komuś (prędkość 140-160). Przez 4 lata wymieniony tylko parownik i tulejka za 9zł oraz siłownik do klapy bagażnika (znalazłem od VW Transportera i pasował). Olej syntetyk (5w40 albo 5w50). Jako ciekawostkę dodam, iż jeden raz udało mi się zrobić 100 kilometrów za 9.98zł (gaz po 1.94).
7,0
Fiat Seicento
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
W mieście spalanie gazu to około 7,5l / 100km, na trasie przy prędkościach 80-130 spalanie w granicach 6,6 - 7,1 (nie zauważyłem dużej różnicy w spalaniu przy jeździe prędkościami do 100km/h DK i do 130km/h autostradą [powyżej 125km/h wyraźnie zaczyna się go gorzej prowadzić], różnica w spalaniu to około 0,5l/100km więc praktycznie niezauważalna przy cenach gazu). Benzynę 95 zużywa tylko przy rozruchu silnika, więc na trasie jej praktycznie nie zużywa, w mieście dodatkowo prócz LPG około 0,8 - 1l pb / 100km
8,0
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Witam myslalem ze seicento bedzie z litr mniej paliło jak na takie osiągi ale i tak spoko jest ale pewnie to przez stara instalacje gazu z 2003 roku. Pierwsze spalanie mi wyszlo 7 litrow i to przy jezdzie ciagle 3-4 osoby w trasie i troche w miescie tak do 100km/h bo wiecej nie chciało mi sie go cisnąć. Drugie spalanie wyszło mi jakos 9-9,5 litra na setke ale to przez to ze na recznym latalem po lodzie xd Trzecie spalanie to jakos 8,5 litra na setke i tu troche palowanie i kilka odcinkow 2 razy dziennie po 5 km a tak to jazda w 4 osoby ciagle A dzisiaj 4 spalanie wyszlo jakos 7,8 litra i tutaj znow jazda w 3-4 osoby troche miasta troche po polach i jakies 120 km trasy. Mysle ze jakby jechal ciagle w trasie do 100km/h to spalanie wyszloby jakies 6-6,5 litra :)

Usterki Fiat Seicento

Liczba wpisów: 77
Niepracuje jeden cylinder na zimnym silniku.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • silnik
Zazwyczaj przy niskich temperaturach zewnętrznych, silnik pracuje nieprawidłowo, wskazując na brak zapłonu w jednym ze środkowych cylindrów. Budowa silnika. BRAK Niestety to co z czym trzeba się pogodzić, iw tym przypadku określenie - ten silnik tak ma - jest nie do przeskoczenia. Powodem jest budowa kolektora dolotowego w połączeniu z pojedynczym wtryskiem, skutkująca nierównomiernym rozłożeniem dawki paliwa na wszystkie cylindry. Zewnętrzne cylindry dostają mniejszą dawkę paliwa (uboższą mieszankę) gdyż są trochę dalej od wtryskiwacza i dociera tam go mniej. Natomiast środkowe cylindry są zalewane i nie pracują prawidłowo. Sytuacja normuje się przy rozgrzaniu silnika, a nie pracujący wcześniej cylinder zaskakuje. Sonda lambda pracuje poniekąd prawidłowo gdyż zbiera tylko średnią wartość z pracy wszystkich cylindrów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Słaba praca silnika.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • silnik
Nieprzyjemne metaliczne dźwięki zwłaszcza przy wysokich obrotach, pierdzenie przy schodzeniu z obrotów. Brak mocy, gorsza kultura pracy, większe wibracje. Zły stan oleju silnikowego, ubytek oleju lub woda w oleju. Jeśli olej jest zwyczajnie zużyty, konieczna jest wymiana samego oleju. Natomiast jeśli w oleju znajduje się woda - należy określić jej pochodzenie w sposób organoleptyczny - najlepiej smakiem (należy sobie przygotować odrobine wódki do przepłukania ust w przypadku posmakowania samego oleju) Jeśli płyn jest bez smaku - jest to najprawdopodobniej woda, która skropliła się w wyniku zmian temperatury ale nie zdążyła odparować - wiąże się to z jazdą na bardzo krótkich dystansach. Rozwiązaniem jest zwyczajnie wymiana oleju (warto się postarać i wymieć go 2 razy - najpierw zalać jakimś najtańszym, spuścić i zalać dobrym albo zrobić płukanie silnika) Jeśli płyn ma słodkawy smak - jest to najprawdopodobniej glikol z płynu chłodzącego silnik - a to oznacza uszkodzenie uszczelni pod głowicą i konieczność jej jak najszybszej wymiany.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczący pedał sprzegła.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • inne
Przy wciskaniu i odpuszczaniu pedału można było słyszeć skrzeczący, piszczący, trzeszczący dźwięk przypominający skrzypiący zawias drzwi. Problem jest na tyle poważny, że biegi zmienia czasem setki razy w ciągu podróży autem, a przy każdorazowej zmianie biegów z auta dobiegał nieprzyjemny dźwięk. Bardzo mocno obniżało to komfort jazdy i stawało się wręcz żenujący - w moim seicento (13-sto letnie / 91 tys) - przy przewożeniu pasażerów. Problem był teoretycznie trudny do zlokalizowania, ponieważ dobiega jakby zewsząd. Słyszałem wiele różnych opinii, co może być powodem usterki ale rozwiązanie jest banalnie proste. Piszcząca gumowa tuleja pedału sprzęgła Sama naprawa jest dosyć prosta. Wystarczy okręcić nakrętkę i wysunąć śrubę na której porusza się pedał sprzęgła. Po wymontowaniu pedału, wystarczy wysunąć nieszczęsną gumową tuleje, nasmarować z każdej strony i zmontować spowrotem. Trudność polega na dostęp do mechanizmu. Wymaga to niebanalnych zdolności ekwilibrystycznych i pracowania w bardzo niewygodnych pozycjach, przypominających nieco połączenie yogi i kamasutry.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 42
4,3
Fiat Seicento
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: BRC
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Zagazowali mi seicento 1.1, wydaje sie typowe auto na gaz, niewiele mozna tu spiepzyc... Po zamontowaniu instalacji odpadal zderzak, zrobili laske ze w ogole go dokrecili. Ciagle problemy z ustawieniem obrotow, pare wizyt i regulacje. Po miesiacu omalo co nie rozwalilo silnika, otoz okazalo sie ze po ich montazu instalacji wycieka plyn chlodniczy w aucie i nawet nie mozna...
4,0
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDI LES 98
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 320 tys. km
instalacja zamontowana ok przebiegu 100tys,aktualnie auto ma przebieg 428tys,zasada jest taka że wymiany oleju , świec i filtrów są robione co 15tys.Gazownik powiedział żeby na 5 zbiorników gazu przejechać jeden na benzynie tak z pewnymi ustępstwami było stosowane . jedyna awaria to regeneracja parownika po 200tys przebiegu na gazie.Chyle czoło przed motorem fiata warsztat w...
5,0
Fiat Seicento
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
homologacja: "PLANIPLASTIC"
instalacja: TARTARINI TEC99PRO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Do chwili sprzedania nakręciłem >200kkm z czego prawie 90kkm na gazie. Po uporaniu się z niedoróbami pana który to montował instalacja chodziła świetnie (musiałem wyrzucić stary kontroler Lecho Mini Lambda bo to bubel okrutny i wsadziłem używany TEC99RPO - miód - malina). Regulacje były potrzebne kiedy zajechałem reduktor (ZAVOLI, padł po ok. 65kkm bo nie miałem czujnika...
Fiat Seicento