Szukaj

Informacje o Fiat Sedici 1.9 Multijet 120KM 88kW od 2006

Lata produkcji: 2006 – 2014
Segment: Auta małe
MaÅ‚y crossover SUV (segment I) produkowany w latach 2006-2014. Pierwszy samochód terenowy wÅ‚oskiej marki, nie liczÄ…c przeznaczonego głównie na rynek wojskowy, modelu Campagnola z lat 1951-73. Sedici powstaÅ‚ we współpracy Fiata z Suzuki, a jego bliźniaczym modelem byÅ‚ SX4. Projektantem obu aut jest Giorgetto Giugiaro. Sedici (czyt. sej-di-czi) to po wÅ‚osku „szesnaÅ›cie”, co odnosi siÄ™ do napÄ™du na 4 koÅ‚a (4x4=16). W 2009 roku model przeszedÅ‚ face-lifting. Wyprodukowano go w liczbie ok. 160 tys. egzemplarzy (we WÅ‚oszech krótko byÅ‚ najpopularniejszym autem w klasie). Jego nastÄ™pcÄ… jest Fiat 500X.
czytaj więcej
Powagosław
4x4 równa się Sedici (po włosku 16). Przed stworzeniem tego mini SUV-a Fiat wybrał się po nauki do Suzuki. Mariaż z Japończykami (bliźniaczy model to Suzuki SX4) dał im sprawdzony napęd, a przy okazji ukształtował stylistykę nowego samochodu. Niestety Sedici przejął też szare, nudne wnętrze azjatyckiego brata. ~Powagosław
Luzacjusz
Znacie to sÅ‚ynne nagranie krążące po sieci? KobiecinÄ™ wkrÄ™cajÄ…, że czeka na niÄ… taksówka. A ta powtarza w kółko: „Ale ja nie zamawiaÅ‚am”. Po obejrzeniu reklamy Sedici, tej, w której wszyscy taÅ„czÄ… i wyjÄ… z radoÅ›ci na jego widok, też mam ochotÄ™ powiedzieć: „Ale ja nie zamawiaÅ‚em”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~krowodrzagorka
Fiat Sedici
Hatchback 5d 1.9 Multijet 120KM 88kW
Fiat Sedici jest jednym z najbardziej udanych aut jakie kupiłem. Nie jest przeładowane elektronikom- właściwie nie ma jej w ogóle - nie mam ASRów i jakiś innych wynalazków. Ma świetny układ jezdny w wersji 4x4 - jest małym bandytą na drogach. Po małym upgradzie mam na pokładzie 170 KM i 350 Nm - masę auta udało mi się zbić do 1200 kg - plus odpowiednie ogumienie czyni ten samochód prawdziwym hot hatchem crossoverem - do 100 mierzone na 3 urządzeniach 7,6 s. Prędkość maksymalna 220 km/h. Dość twarde zawieszenie sprawia, że mamy całkowitą kontrolę nad naszym żukiem. Do tego poręcznie krótki wciśnie się praktycznie w każde miejsce parkingowe. Co do ekstremów - w Rumuni przez niedopatrzenie przejechałem na rezerwie ponad 120 km - mega dobry wynik, chociaż stres lekki był. Stres był również w sytuacji gdy z Zębu ( najwyżej położona wieś w Polsce koło Zakopanego ) udaliśmy się w stronę Zakopianki drogą przełajową - oj było zaskoczenie, szuranie podwoziem, błotne kolejny w których raczej myślałem że ugrzęznę - no masakra ogólnie - auto się wybroniło a stały napęd 4x4 jest naprawdę dużym osiągnięciem tego modelu - na koniec przełajowej trasy przyszło mi się zmierzyć z 1,5 metrową muldą - myślałem, że jest bez szans ale zaryzykowałem - przejechałem jak przez parking w Tesco - polecam samochód osobą, które cenią sobie nie tyle komfort co możliwości wszędowiazdu szybkojazdu samochodu!
4,0
~vineri75
Fiat Sedici
Hatchback 5d 1.9 Multijet 120KM 88kW
Całkiem przyzwoity sprzęt, regularnie użytkowany w terenie (opony wyższe od fabrycznych 195r70\15 A\T, moc silnika podniesiona do 150KM, osłona po silnikiem) zaskakująco dobrze radzi sobie nawet w średnio ciężkim terenie, nie jest awaryjny, do tej pory padł egr, pękł wężyk od nagrzewnicy, zatarł się krzyżak wału nap. I alternator ale to przez ciągłe podtapianie go w wodzie i błocie. Do tego trochę rdzy.
4,1
~HomoFaber
Fiat Sedici
Hatchback 5d 1.9 Multijet 120KM 88kW
Fajne mobilne auto. Kupiłem używane z przebiegiem ca 50tys. Żadnych kłopotów poza indolencją mechaników z Autoryzowanego Service Fiat. Był kłopot z doładowaniem.Wpierali iż czujnik, iż to iż ..itp.Po wizycie w Suzuki okazało się ,że wężyk czujnika doładowania był pęknięty. Naprawa zero złotych. czyli dosztukowanie przewodem hamulcowym i tyle.

Usterki Fiat Sedici

Liczba wpisów: 7
Stuki w przednim zawieszeniu
  • Fiat Sedici 1.6 16v 120KM 88kW 2009-2014
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Stuki na niewielkich nierównościach. Wymieniono amory cały zestaw , półosie komplet, gumy stabilizatora , łączniki ,wachacze,jażma hamulc. Koń. Kierownicze .acm rozkłada ręce . Dodam wszystko orginalne
Włączający sie alarm, swieci sie zółta kontrolka silnika.
  • Fiat Sedici 1.6 i 16V 107KM 79kW 2006-2014
  • instalacja elektryczna
Jak tylko wysiadam z samochodu i zamykam z kluczyka po kilku sekundach pika 2 razy a po około 2 minutach włącza się alarm. Przy okazji na desce rozdzielczej zapala się żółta lampka sygnalizująca w kształcie silnika. Czy to może mieć jakiś związek? Ktoś miał coś podobnego, bo aż się boje wizyty w ASO.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Niemożliwe "wbicie" I biegu podczas ruszania oraz wstecznego podczas manewrów na parkingu.
  • Fiat Sedici 1.6 i 16V 107KM 79kW 2006-2014
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 7
Od samego początku częstą przypadłością jest niemożność wbicia I - dźwignia samoczynnie wybiera III . Trzeba kilkakrotnie przedeptać sprzęgło i w pewnym momencie na jakiś czas jest spokój. Podczas manewrów na parkingu praktycznie podczas każdej operacji parkowania trzeba kilkakrotnie powciskać sprzęgło na luzie i poprzerzucać biegi aby wsteczny raczył zaskoczyć.
1 komentarz
Fiat Sedici