Szukaj

Informacje o Fiat Scudo II Kombi 2.0 MultiJet 120KM 88kW od 2007

Lata produkcji: 2007 – 2016
Segment: Dostawcze

Średniej wielkości samochód dostawczy produkowany w latach 1995-2016. Następca modelu Talento, wśród dostawczych aut Fiata zajął miejsce obok dużego Ducato i kombivanów Doblo oraz Fiorino. Scudo był efektem projektu „eurovan” koncernów PSA (Citroen i Peugeot) oraz Fiat. Równolegle, Citroen stworzył osobowego vana Ulysse. Bliźniaczymi modelami Scudo były Peugeot Expert i Citroen Jumpy. W 2004 roku model przeszedł facelifting, a 3 lata później debiutował Scudo II. W 2008 roku zdobył nagrodę International Van of the Year. Osobowa wersja Scudo to Scudo Panorama. Następcą Scudo jest reaktywowany model Talento.

czytaj więcej
Produkowany od 2007 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Silnik typu MultiJet, pasek zębaty
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,7
~gti autohandel
Fiat Scudo II
Kombi 2.0 MultiJet 120KM 88kW
auto zostało wybranej jako najlepsze w swojej kategorii przez europejskich dziennikarzy i zostawiło w tyle przestarzałego i awaryjnego vito jak i ciasnego transportera ,i jest to w pełni zasłużony tytuł ,nie ma auta idealnego wiec jak każdy ma swoje drobne wady ale są one niczym w porównaniu z tym jak podróżuje się tym autem załatwiając własne interesy ,dla mnie najważniejsze jest to że po przejechaniu 20 godzin wychodzi sie z tego autka jak z dobrej klasy osobówki i można jeszcze spokojnie isc do knajpy na piwko ,ważne dla tych co dużo podróżują zero zmęcznie i łatwośc w prowadzeniu a do tego widocznosc o wiele lepsza niż w osobówkach ponieważ siedzimy wysoko i widzimy wszystko nad dachami jadących przed nami osobowych autach powoduje że jazda jest prosta ,przyjemna i łatwa a to opina mojej żony która uwielbia tym autem jezdzić bo wszystko widzi i jest bardzo wygodne dla niej .
4,8
~caller@wp.pl
Fiat Scudo II
Kombi 2.0 MultiJet 120KM 88kW
2.0 Multijet 120KM wersja - kombi częściowo przeszklony, błękitny metalik, przyciemniane tylne szyby, tylna klapa, czujniki cofania, aluminiowe felgi 16 cali, sześć miejsc, elektrycznie składane i regulowane lusterka, regulowany we wszystkie strony fotel kierowcy, składane i wyjmowane fotele drugiego rzędu. Bardzo mi się spodobał od pierwszego wejrzenia, ma ciekawy i nowoczesny design, jest przestronny i wielozadaniowy, można nim wygodnie pracować i jeździć z rodziną na wczasy. Posiada mocny i oszczędny silnik, świetnie się prowadzi , za kierownicą siedzi się jak w aucie osobowym. Polecam
3,4
~l
Fiat Scudo II
Kombi 2.0 MultiJet 120KM 88kW
Jak na nową konstrukcję to wiele jest nie dopracowane: karoseria pęka, boczne drzwi chodzą w zależności od tego jak się zatrzymamy (czy na równym). Klocki kończą się w 2/3 przebiegu od przeglądu. Pomimo że przegląd co 30tyś. To klocki co 17 tyś. zawieszenie co 24 tyś. Pozytyw to hamulce i przyczepność.
Średnie spalanie dla Fiat Scudo II Kombi 2.0 MultiJet 120KM 88kW od 2007
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Fiat Scudo II
Kombi 2.0 MultiJet 120KM 88kW
zużycie rżne w zależnosci od stylu jazdy mój podwyższany i długi pali wiecej niz mały ,krótki ale średnio w mieście 8,5 litra ,trasa po polsce 7,8-8,2litra ,autostrada i 160km/h -10 litrów ,przyjeżdzie do niemeic średni wychodzi 9,5 litra jestem po pierwszym przegladzie cena przegladu 300zł +częsci ,zakupiłem sam filtry powietrza,paliwa,oleju i to kosztowało 100zl ,natomiast olej to jakas pomyłka musimy lać selene która kosztuje 2l -100zł ,całosć wynisła około 700zł ,gdybyśmy kopili części w salonie całośc wynieise 900zł,klocki wytrzymały 30000 km które zrobiłem w ciągu pół roku I MAJĄ TYLKO POŁOWE ZUŻYCIA .
7,8
Fiat Scudo II
Kombi 2.0 MultiJet 120KM 88kW
Zużycie paliwa jest naprawdę zaskakujące, przy spokojnej jeździe można bez problemu zejść w okolice 6,5l ON/100km nawet przy jeździe mieszanej. Przy prędkościach autostradowych i większych, prędkości rzędu 150-160 km/h spalanie wzrasta do jakichś 9 - 10l/100km, jednak przy prędkościach 100 - 130km/h spokojnie zmieścimy się poniżej 7,5 l/100 km.
7,3
Fiat Scudo II
Kombi 2.0 MultiJet 120KM 88kW
Auto na gwarancji, oprócz przeglądu gwarancyjnego i zakupu oleju, żadnych dodatkowych wydatków, według mnie jak na busa ważącego około 1300kg zużycie paliwa jest bardzo niskie. Trasa Wrocław - Węgry 800km spokojna jazda w granicach do 120km\h wyszło mi przy tankowaniu 5,9l na 100km, z powrotem jak wracałem jadąc średnio 130km\h do 150km\h wyszło już 8,8l\100km.

Usterki Fiat Scudo II

Liczba wpisów: 9
zablokowane światła włączone, nie uruchamia się samochód
  • Fiat Scudo II Furgon Przeszklony
  • instalacja elektryczna
  • 240 tys. km
wygląda na to jakby samochód pozostawiono z włączonymi światłami co spowodowało rozładowanie akumulatora. przy rozpoczęciu ładowania prostownikiem - duży pobór prądu - światła nadal włączone i nie można ich wyłączyć pomimo ustawienia przełącznika we wszystkich możliwych pozycjach w tym oczywiście "na zero" . Po naładowaniu akumulatora kręci rozrusznik ale nie udaje się uruchomić silnika po kilku próbach, przy ciągle świecących światłach mijania akumulator padł - co się mogło stać ? Do tej pory samochód zapalał "od strzała".
Oczekuje na rozwiązanie
Drążek stabilizatora.
  • Fiat Scudo II Kombi 2.0 136KM 100kW od 2007
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 1
Typowa wada konstrukcyjna (inżynierski knot) i Fiat nic nie robi w tym kierunku, żeby to zmienić - w serwisie twierdzą, że nic nie robią tylko wymieniają notorycznie drążki stabilizatora. Co mi z tego, że jest to na gwarancji, trzeba jechać dwa razy - raz żeby zdiagnozować usterkę, drugi raz na wymianę, ponieważ jest to część deficytowa i trzeba ją zamawiać, po trzecie trzeba zmarnować ileś godzin w serwisie bo wymiana jest kłopotliwa. Najśmieszniejsze ze wszystkiego jest to, że już kilkadziesiąt lat w normalnych samochodach można wymienić gumki stabilizatora bez problemu. W przypadku fiata jest to niemożliwe - wszystko jest zintegrowane - trzeba wymienić cały drążek.
2 komentarze
Kontrolka serwisowa i dymiący wydech
  • Fiat Scudo II Furgon Przeszklony Długi 2.0 MultiJet DPF 163KM 120kW od 2010
  • silnik
  • 186 tys. km
Dopiero zakupiłem scudo I wyskoczył błąd i konieczność zgłoszenia do serwisu. Przy przygazowaniu leci ciemny dym. Przypuszczam że to zawór EGR jak w innych wersjach dilnika
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Scudo II Kombi