Szukaj

Informacje o Fiat Scudo II Furgon 2.0 MultiJet 120KM 88kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2016
Segment: Dostawcze

Średniej wielkości samochód dostawczy produkowany w latach 1995-2016. Następca modelu Talento, wśród dostawczych aut Fiata zajął miejsce obok dużego Ducato i kombivanów Doblo oraz Fiorino. Scudo był efektem projektu „eurovan” koncernów PSA (Citroen i Peugeot) oraz Fiat. Równolegle, Citroen stworzył osobowego vana Ulysse. Bliźniaczymi modelami Scudo były Peugeot Expert i Citroen Jumpy. W 2004 roku model przeszedł facelifting, a 3 lata później debiutował Scudo II. W 2008 roku zdobył nagrodę International Van of the Year. Osobowa wersja Scudo to Scudo Panorama. Następcą Scudo jest reaktywowany model Talento.

czytaj więcej
Produkowany od 2010 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Silnik typu MultiJet, pasek zębaty
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Fiat Scudo II Furgon 2.0 MultiJet 120KM 88kW od 2010
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Fiat Scudo II
Furgon 2.0 MultiJet 120KM 88kW
Przejechałem już scudem ponad 250tys km. Dziennie robię nim ok 400km z czego połowa przebiegu to jazda autostradą ( staram się nie przekraczać 120km/h), a reszta to jazda po mieście. Przez 300km pracuje agregat chłodniczy podłączony pod seryjna klimatyzacje. Średnie spalanie oscyluje w okolicy 8,5 - 9 litrów. Auto nie jest może mistrzem ekonomi ale biorąc pod uwagę możliwości załadunkowe wynik jest niezły i jak najbardziej do zaakceptowania. Przypuszczam, że gdyby nie jazda z ciągle załączoną klimą spokojnie przy mojej jeździe szło by zejść do 8 litrów.
10,0
Fiat Scudo II
Furgon 2.0 MultiJet 120KM 88kW
Auto jeździ w kurierce tylko po mieście. Odpalane i gaszone 50 razy dziennie. Gdy jeździł pracownik auto paliło 12,5 po mieście. Ja wsiadłem sprawdzić czy rzeczywiście tyle pali i okazuje się że po mieście pali 9L. Wszystko zależy od nogi. Na trasie przy prędkościach 100 km/h 8L. Przy 90 już 6-7L
8,5
Fiat Scudo II
Furgon 2.0 MultiJet 120KM 88kW
autko pali na mieście z 11 litrów ropy praktycznie na pusto jeżdżone na trasie jest to gdzieś z 8 przegląd kosztuje w autoryzowanym serwisie bodajże coś ponad 6 stówek. Wszystko jest na razie robione na gwarancji więc nie wiem ile to by kosztowało ale na pewno dużo bo autko jest dosyć awaryjne.klocki na przód kosztują żeby nie skłamać coś ponad 3 stówki wymiana chyba 90zł

Usterki Fiat Scudo II

Liczba wpisów: 9
zablokowane światła włączone, nie uruchamia się samochód
  • Fiat Scudo II Furgon Przeszklony
  • instalacja elektryczna
  • 240 tys. km
wygląda na to jakby samochód pozostawiono z włączonymi światłami co spowodowało rozładowanie akumulatora. przy rozpoczęciu ładowania prostownikiem - duży pobór prądu - światła nadal włączone i nie można ich wyłączyć pomimo ustawienia przełącznika we wszystkich możliwych pozycjach w tym oczywiście "na zero" . Po naładowaniu akumulatora kręci rozrusznik ale nie udaje się uruchomić silnika po kilku próbach, przy ciągle świecących światłach mijania akumulator padł - co się mogło stać ? Do tej pory samochód zapalał "od strzała".
Oczekuje na rozwiązanie
Drążek stabilizatora.
  • Fiat Scudo II Kombi 2.0 136KM 100kW od 2007
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 1
Typowa wada konstrukcyjna (inżynierski knot) i Fiat nic nie robi w tym kierunku, żeby to zmienić - w serwisie twierdzą, że nic nie robią tylko wymieniają notorycznie drążki stabilizatora. Co mi z tego, że jest to na gwarancji, trzeba jechać dwa razy - raz żeby zdiagnozować usterkę, drugi raz na wymianę, ponieważ jest to część deficytowa i trzeba ją zamawiać, po trzecie trzeba zmarnować ileś godzin w serwisie bo wymiana jest kłopotliwa. Najśmieszniejsze ze wszystkiego jest to, że już kilkadziesiąt lat w normalnych samochodach można wymienić gumki stabilizatora bez problemu. W przypadku fiata jest to niemożliwe - wszystko jest zintegrowane - trzeba wymienić cały drążek.
2 komentarze
Kontrolka serwisowa i dymiący wydech
  • Fiat Scudo II Furgon Przeszklony Długi 2.0 MultiJet DPF 163KM 120kW od 2010
  • silnik
  • 186 tys. km
Dopiero zakupiłem scudo I wyskoczył błąd i konieczność zgłoszenia do serwisu. Przy przygazowaniu leci ciemny dym. Przypuszczam że to zawór EGR jak w innych wersjach dilnika
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Scudo II Furgon