Szukaj

Informacje o Fiat Scudo II

Lata produkcji: 2007 – 2016
Segment: Dostawcze

Średniej wielkości samochód dostawczy produkowany w latach 1995-2016. Następca modelu Talento, wśród dostawczych aut Fiata zajął miejsce obok dużego Ducato i kombivanów Doblo oraz Fiorino. Scudo był efektem projektu „eurovan” koncernów PSA (Citroen i Peugeot) oraz Fiat. Równolegle, Citroen stworzył osobowego vana Ulysse. Bliźniaczymi modelami Scudo były Peugeot Expert i Citroen Jumpy. W 2004 roku model przeszedł facelifting, a 3 lata później debiutował Scudo II. W 2008 roku zdobył nagrodę International Van of the Year. Osobowa wersja Scudo to Scudo Panorama. Następcą Scudo jest reaktywowany model Talento.

czytaj więcej

Oceny Fiat Scudo II

Liczba ocen: 45
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~qbson
Fiat Scudo II
Kombi Długi 2.0 MultiJet Power 136KM 100kW
Jak zawsze bezawaryjnie z HDi. To już moje drugie auto z PSA i jestem mega zadowolony. Oczywiście mam znaczek Fiata zamiast francuskiego, ale to ich konstrukcja. Ważne dla mnie było, aby auto było z salonu PL, z niekłamanym przebiegiem. I taki znalazłem: 220 tys na liczniku, posredni wariant mocy 136KM. Po 2 latach mam 316 tys, auto na bieżąco serwisowane, a nawet odrobinę na wyrost. Nigdy mnie nie zawiodło. Turbo cacy. Wtryski też. Prowadzę dziennik kosztów: spalanie o 0,76L większe niż pokazuje komputer - w granicy 8L/100km (nie pałuję auta). Przez ostatnie 2 lata koszty auta wyniosły (uśredniając na miesiąc): części zamienne 82 zł / miesięcznie, części eksploatacyjne 340 zł / miesięcznie.
2,1
~Michał
Fiat Scudo II
Kombi Długi 2.0 MultiJet DPF 163KM 120kW
Samochód przepiękny i wspaniały, jeżeli stoi na parkingu i pokazuje się go znajomym. Przestronny, bardzo wygodne mocowanie foteli, pomieści każdy bagaż... Do tego klima z dodatkowym obiegiem na tylne siedzenia. No i na papierze - fantastycznie oszczędny silnik. Czar pryska, gdy samochodem zacznie się jeździć. Po przejechaniu ok. 165-180kkm wszystko po kolei zaczyna się sypać. Dwumasa, sprzęgło, turbo, klima, pompa wtrysku... A, jeszcze elektronika! Z tą ostatnią problem największe, bo osprzęt elektroniczny silnika jest z PSA i w ASO Fiata nie są w stanie zdiagnozować usterek (sic!).
4,1
~Sickboy
Fiat Scudo II
Furgon Długi 2.0 MultiJet 120KM 88kW
No cóż po przejechaniu 60000km mogę wystawić jakąś opinie na temat Scudziaka, po pierwsze i chyba najważniejsze to bardzo go lubię, dużo w nim spędzam czasu i nie męczy mnie to że czasem coś tam trzeszczy, plastiki nie są piękne i tym podobne pierdoły. Trochę trzeba było go dopieścić samemu bo fiat ciął koszty produkcyjne i materiałowe jak się dało, po wyklejeniu filcem i obitką tylnej blachy, zrobieniu wyciszonej podłogi na pace, i wyłożeniu masą bitumiczną drzwi zrobiło się dużo ciszej oraz bardziej komfortowo termicznie. Silnik jest świetny choć teraz brałbym ten z większa mocą, przydałaby się podczas jazdy z obciążonym samochodem. Hamulce rewelacyjne!!!, wentylacja super, gabaryty auta jak dla mnie odpowiednie, czego chcieć więcej za te pieniądze? Może mniejszej awaryjności? choć ja trafiłem na w miarę mało awaryjny egzemplarz(poza tym felernym kołem dwumasowym). Opinie o fiatach krążą różne, ja jestem na tak choć nie wiem jaka czeka mnie przyszłość, a mam zamiar jeździć nim dobrych kilka lat.
Średnie spalanie dla Fiat Scudo II
7,2
l/100 km
7,3 – 9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Fiat Scudo II
Furgon 2.0 MultiJet 120KM 88kW
Przejechałem już scudem ponad 250tys km. Dziennie robię nim ok 400km z czego połowa przebiegu to jazda autostradą ( staram się nie przekraczać 120km/h), a reszta to jazda po mieście. Przez 300km pracuje agregat chłodniczy podłączony pod seryjna klimatyzacje. Średnie spalanie oscyluje w okolicy 8,5 - 9 litrów. Auto nie jest może mistrzem ekonomi ale biorąc pod uwagę możliwości załadunkowe wynik jest niezły i jak najbardziej do zaakceptowania. Przypuszczam, że gdyby nie jazda z ciągle załączoną klimą spokojnie przy mojej jeździe szło by zejść do 8 litrów.
8,3
Fiat Scudo II
Kombi 2.0 MultiJet 120KM 88kW
zużycie rżne w zależnosci od stylu jazdy mój podwyższany i długi pali wiecej niz mały ,krótki ale średnio w mieście 8,5 litra ,trasa po polsce 7,8-8,2litra ,autostrada i 160km/h -10 litrów ,przyjeżdzie do niemeic średni wychodzi 9,5 litra jestem po pierwszym przegladzie cena przegladu 300zł +częsci ,zakupiłem sam filtry powietrza,paliwa,oleju i to kosztowało 100zl ,natomiast olej to jakas pomyłka musimy lać selene która kosztuje 2l -100zł ,całosć wynisła około 700zł ,gdybyśmy kopili części w salonie całośc wynieise 900zł,klocki wytrzymały 30000 km które zrobiłem w ciągu pół roku I MAJĄ TYLKO POŁOWE ZUŻYCIA .
8,7
Fiat Scudo II
Kombi Długi 2.0 MultiJet Power 136KM 100kW
Jazda Łódź a1 Łódź Toruń 120km/h dk10 Toruń Bydgoszcz 90km/h 30km w mieście Dk10 Bydgoszcz Toruń A1 Toruń Łódź Około 500km powtórzona kilkanaście razy Deszcz pod wiatr klimatyzacja 9,1l/100km Bez wiatru bez klimatyzacji bez deszczu 8,3l/100km

Usterki Fiat Scudo II

Liczba wpisów: 9
zablokowane światła włączone, nie uruchamia się samochód
  • Fiat Scudo II Furgon Przeszklony
  • instalacja elektryczna
  • 240 tys. km
wygląda na to jakby samochód pozostawiono z włączonymi światłami co spowodowało rozładowanie akumulatora. przy rozpoczęciu ładowania prostownikiem - duży pobór prądu - światła nadal włączone i nie można ich wyłączyć pomimo ustawienia przełącznika we wszystkich możliwych pozycjach w tym oczywiście "na zero" . Po naładowaniu akumulatora kręci rozrusznik ale nie udaje się uruchomić silnika po kilku próbach, przy ciągle świecących światłach mijania akumulator padł - co się mogło stać ? Do tej pory samochód zapalał "od strzała".
Oczekuje na rozwiązanie
Drążek stabilizatora.
  • Fiat Scudo II Kombi 2.0 136KM 100kW od 2007
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 1
Typowa wada konstrukcyjna (inżynierski knot) i Fiat nic nie robi w tym kierunku, żeby to zmienić - w serwisie twierdzą, że nic nie robią tylko wymieniają notorycznie drążki stabilizatora. Co mi z tego, że jest to na gwarancji, trzeba jechać dwa razy - raz żeby zdiagnozować usterkę, drugi raz na wymianę, ponieważ jest to część deficytowa i trzeba ją zamawiać, po trzecie trzeba zmarnować ileś godzin w serwisie bo wymiana jest kłopotliwa. Najśmieszniejsze ze wszystkiego jest to, że już kilkadziesiąt lat w normalnych samochodach można wymienić gumki stabilizatora bez problemu. W przypadku fiata jest to niemożliwe - wszystko jest zintegrowane - trzeba wymienić cały drążek.
2 komentarze
Kontrolka serwisowa i dymiący wydech
  • Fiat Scudo II Furgon Przeszklony Długi 2.0 MultiJet DPF 163KM 120kW od 2010
  • silnik
  • 186 tys. km
Dopiero zakupiłem scudo I wyskoczył błąd i konieczność zgłoszenia do serwisu. Przy przygazowaniu leci ciemny dym. Przypuszczam że to zawór EGR jak w innych wersjach dilnika
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Scudo II