Szukaj

Informacje o Fiat Qubo Fiorino Qubo 1.3 Multijet 16V 75KM 55kW 2009-2015

Lata produkcji: 2009 – 2015
Segment: VANy
Produkowany od 2009 roku Fiat Qubo jest zaliczany do klasy minivanów (segment K), jak również pozycjonowany jest w klasie kombivanów (LAV – Leisure Activity Vehicle), a nawet w segmencie B. Fiat twierdzi, że model jest połączeniem wszystkich trzech klas. Qubo zbudowany został na platformie podłogowej Grande Punto i jest osobową wersją dostawczego Fiata Fiorino. Podobnie jak on, Qubo powstał we współpracy Fiata z koncernem PSA i jego bliźniaczymi modelami są Peugeot Bipper oraz Citroen Nemo.
czytaj więcej
Powagosław

Stylistycznie dużo ciekawszy od większego Doblo. Inna sprawa, że Qubo jest też „lepiej sprzedany”, wydaje się być bardziej „cool” i mocniej akcentuje swoje osobowe oblicze. W sumie - interesująca alternatywa w klasie rodzinnych minivanów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak zwane kombivany są tylko kombivanami, dlatego muszą wyglądać sympatycznie, żeby ktoś je kupił. Qubo to takie sympatyczne pudełko, w którym nie dałbym się zamknąć. Na szczęście/niestety bywam tylko wyjątkiem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie
Średnie spalanie dla Fiat Qubo Fiorino Qubo 1.3 Multijet 16V 75KM 55kW 2009-2015
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Fiat Qubo
Fiorino Qubo 1.3 Multijet 16V 75KM 55kW
mojego qubusia rok 2012 euro 5 kupiłem gdy miał nakręcone 110 000 km (stan przebiegu sprawdzony) . Od początku miał podwyższone obroty na biegu jałowym (900) i lekko falujące obroty na zimnym. Został calkowicie oczyszczony egr, chłodnica egr, dolot, sprawdzone wtryski w serwisie boscha (były ok) nowe podkladki+uszczelki górne, wszystkie uszczelki dolotu, oleje, filtry i płyny nowe. Olej motul 5w30. Dolot był tak zasyfiony jak auto po przebiegu 300 tys Prawdopodobnie poprzedni właściciel jeździł tylko po mieście i tylko kilka kilometrów dziennie. Ten model silnika nie osiąga temperatury 90 stopni tylko Maks 80-82. Słyszałem że modele do 2010 spalają dużo miej paliwa U mnie średnie minimalne na trasie 400km 5,5 l a w mieście 6,7 - 7,8 l na 100km
6,7
Fiat Qubo
Fiorino Qubo 1.3 Multijet 16V 75KM 55kW
PALI JAK MAŁY SMOK. W mieście zejście poniżej 7 litrów graniczy z cudem. Znacznie częściej jest 8-8,5. Na trasie nie ma co liczyć na wynik poniżej 5 litrów. Serwis badał sprawę już dwa razy. Auto ich zdaniem jest sprawne. Przy każdej okazji powtarzają formułkę z instrukcji, że podane zużycie może się różnić od rzeczywistego. A że Qubo 1.3 JTD pali 2 litry więcej niż Octavia 1.9 TDI w tych samych warunkach - ASO nie wie dlaczego nie znają się na skodach. Przeglądy tanie (310 zł robocizna), co 30 tys. km. Olej i filtry lepiej przynieść swoje - uwaga olej musi być wyczesany do Multijeta spełniający normę fiata. Ubezpieczenie tanie, jak się znajdzie odpowiednią firmę. Jak Qubo i Fiorino maja w ubezpieczalni wspólną stawkę to flotowy charakter tego drugiego winduje koszty. Oczywiście jak w kazdym aucie jest kilka "fajnych" patentów np. wymiana tylnej wycieraczki tylko z całym ramieniem, nietypowe przednie wycieraczki itp. Przednie klocki wytrzymały niecałe 25 tys. w ASO kosztują 380 zł. Zamienniki ATE można dostać od 150zł.
4,8
Fiat Qubo
Fiorino Qubo 1.3 Multijet 16V 75KM 55kW
Autko wybitnie nie lubi podróży na autostradach. Wyjątkowo za to pasuje do miasta. Bardzo wygodny w użyciu jako auto rodzinne. Delikatne przyspieszanie powoduje bardzo duże oszczędności. Nie należy przekraczać 120 km/h gwałtownie wzrasta zużycie paliwa. Piszę oczywiście o dieslu 1,3 75 KM (notabene mam rocznik 2008 a tu nie można takiego wybrać ;))
Fiat Qubo Fiorino Qubo