Szukaj

Informacje o Fiat Punto II Van 1.9 JTD 85KM 63kW 1999-2010

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
W 1999 roku, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat, rozpoczęła się sprzedaż drugiej generacji Punto, co sprawiło, że było pierwszym od lat autem Fiata ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Otrzymał nazwę Nuova („Nowy”). Choć większość mechanizmów i podzespołów pochodziła z modelu pierwszej generacji, to linia nadwozia zmieniła się znacząco – stała się bardziej agresywna. Podobnie jak poprzednik, druga generacja modelu odniosła sukces rynkowy. W 2003 roku z taśmy zjechało ostatnie Punto II. W tym samym roku zadebiutowała gruntownie zmodernizowana wersja tego modelu, dzięki której, jeszcze w tym samym roku Fiat świętował wyprodukowanie pięciomilionowego egzemplarza Punto. Po faceliftingu w Punto zmienił się przede wszystkim przód nadwozia i choć sylwetka stała się masywniejsza, to zarazem mniej dynamiczna. Pomimo że kolejna generacja modelu – Grande Punto, została wprowadzona na rynek w 2005 roku, Punto II FL, jest produkowany także przez serbską Zastavę (na licencji Fiata) jako Zastava 10.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,7
~Dan
Fiat Punto II
Van 1.9 JTD 85KM 63kW
Moja ocena Fiata Punto II moze nie jest obiektywna poniewaz wczesniej mialem VW Polo 1.7 SDI. Nie bede porownywal tych samochodow bo sie poprostu nie da moje Polo mialo przejechane ok 300.000 km a punto przy 164.000 sie poprostu rozpada jezdze od serwisu do serwisu. Zawieszenie ciagle lata wymienilem juz prawie wszystko co musze zaznaczyc wcale nie jest tanie, pozostaly mi tylko do wymiany wlasciwie wachacze koszmarnie drogie. Silnik no prosze to jest jedna wielka porazka jak depne na trasie na pedal gazu to auto potrafi spalic UWAGA 9 l ropy to w porownaniu do Polo gdzie miescilem sie masymalie w 6 l. Poza tym ciagle z tego silnika cieknie a to uszczelniacze a to cos innego itd. moja propozycja dla Wlochow niech zajma sie tym co im najlepiej wychodzi a mianowicie stylistyka i projektowaniem samochodow a produkcjie i wyonanie niech pozostawia innym. Lista wymienionych czesci w okresie 3 miesiecy: bendiks, uszczelka pod glowica, uszczelniacze, koncowki, gumy stabilizatora a teraz amori i wachacze. Samochod KOSZMAR a jesli ktos mysli ze w te mrozy auto odpalalo to wyprowadzam z bledu.
4,2
~roben1@poczta.onet.pl
Fiat Punto II
Van 1.9 JTD 85KM 63kW
Niestety ciągle przepalają się żarówki i to jest paskudne bo w Turbo dieslu nie ma miejsca na normalną wymianę i trzeba rozkręcać nie tylko reflektory ale i inne blisko położone podzespoły. Raz miałem wymianę pompy sprzęgła. Dodatkowo po kilkukrotnej podróży "AUTOSTRADĄ" A4 pukają pourywane gdzieś pod deską plastyki, ale to wybaczam bo tą "drogą" powinni wozić raz w tygodniu "naszych polityków", może mniej byłoby palantów. Atak ogółem jest super i żaden "benzyniak średniak" nie da MU rady. Hahaha nara :)
3,2
~zupner@wp.pl
Fiat Punto II
Van 1.9 JTD 85KM 63kW
Samochód PUNTO był serwisowany cały czas w ADF Wrocław ale do czasu gdy z uszkodzonym katalizatorem dojechałem do firmy a tam szukano wszystkiego łacznie z wymianą filtrów,czujników.Wyjechałem z tej firmy wzbogacony o doświadczenia serwisantów odchudzonym portfelem,bez poprawy samochodu do domu miałem tylko 60km .Naprawe zrobiono mi w Katowicach w prywatnej firmie.Refleksja moja jest taka A co na to ADF jak panowie czujecie sie i czy jesteście zadowoleni z serwisowania samochodu PUNTO II 1.9D z opolskiego. prawdo podobnie panowie serwisanci wiecie o który samochód chodzi!!!!!!.

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 55
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie. wymiana alarmu - nie pomogło, wymiana komputera pokładowego - nie pomogło, sprawdzenie siłowników - wszystkie sprawne (wszystko robione w 'specjalistycznych' warsztatach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • inne
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Filtr przeciw pyłkowy.
  • Fiat Punto II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Jestem posiadaczem Punto od Grudnia.Po zakupie auta jak to zawsze bywa, wymieniłem,olej,rozrząd itd.Chcąc wymienić filtr pyłkowy tzw, kabinowy poległem.Odszukanie go to nie lada wyczyn ale... żeby chociaż tam był,nic pustka. Rok auta 2003 silnik 1.2. Pan w sklepie Fiata powiedział mi że niema tak owego filtra,tylko w autach z klimą to tak jest, a jak parują mi szyby to trudno to Fiat.....hmm ciekawe? i do Was moi drodzy pytanie, czy mieliście podobny problem?.Pojemnik na filtr jest lecz bez wkładu.
25 komentarzy
Fiat Punto II Van