Szukaj

Informacje o Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW 1999-2010

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
W 1999 roku, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat, rozpoczęła się sprzedaż drugiej generacji Punto, co sprawiło, że było pierwszym od lat autem Fiata ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Otrzymał nazwę Nuova („Nowy”). Choć większość mechanizmów i podzespołów pochodziła z modelu pierwszej generacji, to linia nadwozia zmieniła się znacząco – stała się bardziej agresywna. Podobnie jak poprzednik, druga generacja modelu odniosła sukces rynkowy. W 2003 roku z taśmy zjechało ostatnie Punto II. W tym samym roku zadebiutowała gruntownie zmodernizowana wersja tego modelu, dzięki której, jeszcze w tym samym roku Fiat świętował wyprodukowanie pięciomilionowego egzemplarza Punto. Po faceliftingu w Punto zmienił się przede wszystkim przód nadwozia i choć sylwetka stała się masywniejsza, to zarazem mniej dynamiczna. Pomimo że kolejna generacja modelu – Grande Punto, została wprowadzona na rynek w 2005 roku, Punto II FL, jest produkowany także przez serbską Zastavę (na licencji Fiata) jako Zastava 10.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Marcin
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW
1.2 16V 5D. Jest już u mnie w rodzinie od prawie 12 lat i z dziada na pradziada przyszło na moją kadencję Punto. Każdy znajomy który nim się przejechał twierdzi że jak na takie autko to fajnie hula. Silnik szesnastozaworowy daje frajdę z jazdy i czuć dużą różnicę pomiędzy silnikiem 8V . Moim zdaniem świetny samochód na pierwsze auto (mówię oczywiście o przedlifcie bo polift to tragedia jeśli chodzi o wygląd). Jeżeli kupi się zadbany egzemplarz z tym silnikiem i oczywiście najbogatszym wyposażeniem (HLX) mogę śmiało przyznać że w niektórych aspektach jest lepszy niż auta z 2010r. z tego segmentu. Większość napraw można zrobić samemu nawet jeżeli się jest laikiem w mechanice oprócz "felernego" wspomagania elektrycznego i innych rzeczy typu wymiana amortyzatorów. Kilka wad oczywiście się znajdzie takich jak otwieranie bagażnika za pomocą wajchy w kabinie (choć to mały problem bo niemałym kosztem można zrobić otwieranie z pilota) czy kodowanie nowych kluczyków bez antyku zwanego FIAT CODE i ogólnie sprawy z immobilizerem. Blacharsko oglądając inne puncioki to tragedia, choć mój egzemplarz zaczął korodować jedynie na dolnych mocowaniach błotnika. No i co najważniejsze jest tani w utrzymaniu, części do niego typu drzwi, półosie można wyrwać za grosze na allegro. Ludzie narzekają na rdze ale jak dbasz tak masz :)
4,1
~Ryniu
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW
1.2 5D. Punto było moim pierwszym autem i myślę że ciężko żebym trafił lepiej. Odpalił za każdym razem. Jeżeli już coś się dzieje to części są śmiesznie tanie a naprawa skomplikowaniem nie zaskoczy żadnego domorosłego mechanika. Świetny start dla osoby która chce tanio jeździć i nie zastanawiać się codziennie rano co tym razem się wydarzy po przekręceniu kluczyka. Inną sprawą jest że kupiłem po prostu zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem(co nie jest takie proste na polskim rynku krętaczy), za który też odpowiednio więcej zapłaciłem. Nie byłby to włoski samochód gdyby nie miał małych wad konstrukcyjnych - żenujący promień skrętu, bagażnik otwierany tylko wajchą od środka, nakrętka wlewu oleju bez "rączki" czy (mój faworyt) wlew do płynu spryskiwaczy wielkości szyjki butelki od piwa która znajduje się tuż obok bezpieczników(bez lejka lepiej nie podchodzić) :D Włosi mieli gorsze dni przy projektowaniu Punto aczkolwiek dla mnie miało to nawet swój dziwny urok :P
4,0
~Marek
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW
Ogólnie fajne autko jako pierwsze dla młodego kierowcy. Wizualnie wyprzedza swoją epokę. Wygodne, zgrabna linia (zwlaszcza 3d), dobra widoczność, łatwo i lekko się prowadzi, nawet z wyłączonym "City". Usterki naprawi każdy warsztat i nie zrujnują one Twojej kieszeni. Mi akurat się trafiła wersja 80 KM, HLX z elektrycznymi szybami, podgrzewanymi lusterkami el. i regulacją wys. fotela także nie mogłem narzekać. Dodatkowo auto ma 6 głośników co naprawde gra dobrze jak na tak budżetowy pojazd. Gorąco polecam ten samochód wszystkim młodym kierowcom, a także kobietom ;) Pozdrawiam serdecznie.
Średnie spalanie dla Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW 1999-2010
6,2
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW
Jak na silnik 1.2 16V tragedii nie ma,ale jak goni się go ile wlezie to potrafi spalić zdarzyło mnie się osobiście osiągnąć wynik 13l/100km jadąc zimą autostradą z gazem w podłodze (mówimy o LPG), jeżdżąc normalnie na dojazdach do pracy,ale tak delikatnie dynamicznie (odcinek 50km dziennie po 25km w obydwie strony ) średnio 8,7l/100km, jeżdżąc już spokojniej co nie znaczy wolno ok. 8,1 l/100km, minimalnie jak mi spalił to było 6,8l/100km gazu jadąc emerycko czyli nie przekraczając 90km/h latem. ogólnie tragedii nie ma ,ale jak na silnik 1.2 chciałoby się mniej ...
5,9
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW
jeśli chodzi o spalanie i dynamikę jazdy-auto marzenie!!!!!!! jest dynamiczne i oszczędne,spalanie na trasie to tylko 5litrow!!nie ma problemów z wyprzedzaniem :D auto jest dość obszerne i można nim wygodnie podróżować. mimo krążących opinii o awaryjności fiatów miałem wątpliwości co do kupna punto II.na szczęście jestem mile zaskoczony,auto posiadam już rok i nic poza filtrami nie wymaga wymiany!! jeśli chodzi o wady auta to są słabej jakości plastiki,reflektory świecą bardzo słabo,prawie wcale. kolejną wadą jest dość głośno pracujące zawieszenie na większych dziurach ale to jest auto miejskie a nie luksusowa limuzyna wiec można mu to wybaczyć. trzeba się przyzwyczaić do lekko działającego układu kierowniczego.
5,7
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW
witam, autko mam od półtorej roku użytkuje go żona. Samochód poprostu rewelacja szczególnie w mieście zwinny i funckcja city pomaga bardzo przy parkowaniu. Średnie spalanie przy predkościach na naszych drogach tj 50/70 km/h to 5.5 l/100km. silnik zwinny i cichy. Olej od wymiany do wymiany. Przy szybkim wchodzeniu w zakręty dziwne piszczenie kół tylnych ale autko lekkie i nie ma się czemu dziwić. ręczny mimo wymiany słabawy trzeba szarpać na ostatnie zęby przy dużych pochyleniach. Hamulce bdb. jedyne co wymieniłem po przejechaniu 35 tys.km to cieknący reduktor siły hamowania od pompy. Klima bdb działa i co ważne nie czuć jej aż tak bardzo jak u konkurencji w tej klasie. W zimie trudności z centralnym zamkiem albo się nie zamknie albo nie chce otworzyć, cięgna przymarzają . Godny polecenia

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 55
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie. wymiana alarmu - nie pomogło, wymiana komputera pokładowego - nie pomogło, sprawdzenie siłowników - wszystkie sprawne (wszystko robione w 'specjalistycznych' warsztatach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • inne
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Filtr przeciw pyłkowy.
  • Fiat Punto II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Jestem posiadaczem Punto od Grudnia.Po zakupie auta jak to zawsze bywa, wymieniłem,olej,rozrząd itd.Chcąc wymienić filtr pyłkowy tzw, kabinowy poległem.Odszukanie go to nie lada wyczyn ale... żeby chociaż tam był,nic pustka. Rok auta 2003 silnik 1.2. Pan w sklepie Fiata powiedział mi że niema tak owego filtra,tylko w autach z klimą to tak jest, a jak parują mi szyby to trudno to Fiat.....hmm ciekawe? i do Was moi drodzy pytanie, czy mieliście podobny problem?.Pojemnik na filtr jest lecz bez wkładu.
25 komentarzy
Fiat Punto II Hatchback