Szukaj

Informacje o Fiat Punto II

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
W 1999 roku, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat, rozpoczęła się sprzedaż drugiej generacji Punto, co sprawiło, że było pierwszym od lat autem Fiata ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Otrzymał nazwę Nuova („Nowy”). Choć większość mechanizmów i podzespołów pochodziła z modelu pierwszej generacji, to linia nadwozia zmieniła się znacząco – stała się bardziej agresywna. Podobnie jak poprzednik, druga generacja modelu odniosła sukces rynkowy. W 2003 roku z taśmy zjechało ostatnie Punto II. W tym samym roku zadebiutowała gruntownie zmodernizowana wersja tego modelu, dzięki której, jeszcze w tym samym roku Fiat świętował wyprodukowanie pięciomilionowego egzemplarza Punto. Po faceliftingu w Punto zmienił się przede wszystkim przód nadwozia i choć sylwetka stała się masywniejsza, to zarazem mniej dynamiczna. Pomimo że kolejna generacja modelu – Grande Punto, została wprowadzona na rynek w 2005 roku, Punto II FL, jest produkowany także przez serbską Zastavę (na licencji Fiata) jako Zastava 10.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz

Fiat Punto II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Fiat Punto II

Liczba ocen: 1 406
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~mangusta28
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Ogólnie całkiem spoko autko jako pierwsze (do nauki) lub jako miejskie. Zalety: Niskie koszty utrzymania, części, spalania. Wady: Generalnie wozidełko bez większej mocy (tylko 60koni) choć porusza się płynnie i zwinnie. Typowe autko dla kogoś, komu zależy na przejeżdzie z punktu A do puntu B, bez "wodotrysków". Tanio. W miarę bezarawyjnie. Prosty silnik, prosta konstrukcja. Nic się nie psuje (poza duperelkami), bo nie ma za wiele wyposażenia, żeby miało się co psuć. Typowe "usterki" to wentylator na 3 nie kręci, czasem szyba tylnia (na korbkę) potrafi opadać. Żarówka się przepali (oczywiście od tej gorszej strony, gdzie trudniej wymienić). Auto posiadam 15 lat (teraz córka nim jeździ) i przez owe 15 lat z poważnych rzeczy co musiałem naprawić to: 1) Odpowietrznik sprzęgła (nie cofało się po wciśnięciu sprzęgła) i to po 12 latach używania 2) Linka od biegów (po 15 latach jazdy) 3) Rura wydechowa (to wymianiałem 2 razy przez te 17 lat) I to tyle w temacie. Poza tym spokój. Chciałbym by nowe auta tak się psuły jak to, bo wtedy przez 10 lat miałbym spokój.
4,8
~Marcin
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW
1.2 16V 5D. Jest już u mnie w rodzinie od prawie 12 lat i z dziada na pradziada przyszło na moją kadencję Punto. Każdy znajomy który nim się przejechał twierdzi że jak na takie autko to fajnie hula. Silnik szesnastozaworowy daje frajdę z jazdy i czuć dużą różnicę pomiędzy silnikiem 8V . Moim zdaniem świetny samochód na pierwsze auto (mówię oczywiście o przedlifcie bo polift to tragedia jeśli chodzi o wygląd). Jeżeli kupi się zadbany egzemplarz z tym silnikiem i oczywiście najbogatszym wyposażeniem (HLX) mogę śmiało przyznać że w niektórych aspektach jest lepszy niż auta z 2010r. z tego segmentu. Większość napraw można zrobić samemu nawet jeżeli się jest laikiem w mechanice oprócz "felernego" wspomagania elektrycznego i innych rzeczy typu wymiana amortyzatorów. Kilka wad oczywiście się znajdzie takich jak otwieranie bagażnika za pomocą wajchy w kabinie (choć to mały problem bo niemałym kosztem można zrobić otwieranie z pilota) czy kodowanie nowych kluczyków bez antyku zwanego FIAT CODE i ogólnie sprawy z immobilizerem. Blacharsko oglądając inne puncioki to tragedia, choć mój egzemplarz zaczął korodować jedynie na dolnych mocowaniach błotnika. No i co najważniejsze jest tani w utrzymaniu, części do niego typu drzwi, półosie można wyrwać za grosze na allegro. Ludzie narzekają na rdze ale jak dbasz tak masz :)
3,5
~Grzegorz
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Był to mój pierwszy samochód. Miał być tani w utrzymaniu, prosty, bez zbędnego wyposażenia coby nie miało się co psuć i miał palić. Tak więc przez dwa lata jeździłem tym włoskim cudem techniki bez wspomagania, absu no w sumie bez żadnego wyposażenia (nawet nie ma wskaźnika temperatury). Zrobiłem nim 27kkm i mam mega mieszane uczucia co do tego samochodu. Z jednej strony go nienawidzę z drugiej strony dalej lubię, jednak cieszę się, że nie muszę już nim jeździć. Drugi raz bym tego nie zrobił, ten samochód to zamach na słowa komfort i wygoda, których jest totalnym przeciwieństwem.

Raporty spalania Fiat Punto II

Liczba raportów: 1 068
Średnie spalanie dla Fiat Punto II
5,8 – 9,3
l/100 km
4,8 – 5,7
l/100 km
5,8 – 11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,1
Fiat Punto II
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
Ten samochód mimo małych rozmiarów pali jak smok, nie jest to auto oszczędne i powiedziałbym nawet że nie nadaje się na oszczędne dayli car. Mniejsze spalanie niż 11 litrów jest nieosiągalne choćby nie wiadomo jaki spec od eco jazdy nim jechał, natomiast rekord spalania jest bardzo łatwo osiągnąć krótkie odcinki 2-3 kilometry zanim silnik się nagrzeje w trakcie zimy spalanie potrafi osiągnąć zawrotne 16 litrów lpg. Usterki jeśli występują to są dość poważne, silnik musi MIEĆ OLEJ nie za dużo i nie za mało, zwiększy to jego żywot i oszczędzi wydatków na kosztowne naprawy.Samochód ma charakter to trzeba przyznać ale minusów jest więcej niż plusów polecam się 3 razy zastanowić przed zakupem tego modelu. :)
6,9
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Mam auto 14 lat auto ekonomiczne części tanie awarie w tym czasie wymiana czujnika skrętu koszt 1100zl sprzęgła 450zl chłodnicy 250zl mechanizm wycieraczek 300zl czujnik temp.cieczy chłodzące 250 klocki tarcze szczeki 300zl tłumik 350zl jako 260zl wymiana progów z częściową naprawa podwozia 1350zl wymiana sprężyn przód 300zl rozrząd 550zl plus okresowy serwis
5,8
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
spalanie przeliczane ze wskazania komputera pokładowego. Autostrada z jedną osobą na pokładzie. Stała prędkość. 80-90km/h 4.7l, 100-110km/h 5.5l, 140km/h 6.9l, 160km/h (V-max licznikowy, gaz ciągle w podłodze) 9.5l

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 55
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie. wymiana alarmu - nie pomogło, wymiana komputera pokładowego - nie pomogło, sprawdzenie siłowników - wszystkie sprawne (wszystko robione w 'specjalistycznych' warsztatach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • inne
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Filtr przeciw pyłkowy.
  • Fiat Punto II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Jestem posiadaczem Punto od Grudnia.Po zakupie auta jak to zawsze bywa, wymieniłem,olej,rozrząd itd.Chcąc wymienić filtr pyłkowy tzw, kabinowy poległem.Odszukanie go to nie lada wyczyn ale... żeby chociaż tam był,nic pustka. Rok auta 2003 silnik 1.2. Pan w sklepie Fiata powiedział mi że niema tak owego filtra,tylko w autach z klimą to tak jest, a jak parują mi szyby to trudno to Fiat.....hmm ciekawe? i do Was moi drodzy pytanie, czy mieliście podobny problem?.Pojemnik na filtr jest lecz bez wkładu.
25 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 32
3,5
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Kupiłem starszy samochód z zamontowaną już instalacją LPG (montowaną w firmie AUTOGAZ WIELKOPOLSKI). Przy problemach z instalacją okazało się iż zamontowane części są nie zgodne ze sobą. Właściciel który montował instalację nie sprawdził tego i jeździł z instalacją bez zaworu bezpieczeństwa. Gdy pojechałem u siebie do serwisu i stwierdzono ten fakt zadzwoniłem do właściciela...
5,0
Fiat Punto II
Hatchback 1.2 i CNG 52KM 38kW
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: TARTARINI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 365 tys. km
Witam gaz założony 2000 r fabrycznie w bielsku(test fabryczny) autko przez 5 lat użytkowane przez studentkę rocznie około 50 tys kilometrów końcowy przebieg 365 000 do 2010 koniec eksploatacji duze ogniska rdzy w podwoziu kasacja pojazdu porada mechanika fabrycznego tankować jeśli coś przerywa zmieniać stacje LPG i unikać pseudo fachowców od LPG pozdrawiam
5,0
Fiat Punto II
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 158 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Instalacja Blue Box to był dobry wybór. Nie montowałem w ciemno, polecił znajomy. fajna ekonomiczna w użytkowaniu instalacja. Mam prosty silnik, który potrzebuje instalacji stabilnej , niezawodnej. moja taka właśnie jest. a że gaz jest tylko do zapalniczek, to mit.
Fiat Punto II