Szukaj

Informacje o Fiat Panda III Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: VANy

Najsłabszy motor 1.2 69KM nie jest najświeższą konstrukcją, toteż na drodze nie powala. Owszem, jest całkiem elastyczny, ale tylko przy niskich prędkościach. Wysokich w sumie i tak nie osiąga, a to sprawia, że do miasta pasuje jak ulał. Znacznie lepsze wrażenie robie za to doładowany 0.9 – 85KM to niezła ilość jak na niewielkie auto. Silnik jest zrywny i radzi sobie w trasie. A diesle? Superoszczędny 1.3 Multijet to taki złoty środek, niestety nie do miasta ze względu na ryzyko uszkodzenia filtra cząstek stałych.

czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz

Nowy Fiat Panda

Cena od: 79 900 PLN
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~DOMINIK
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Pandą jeździłem bardzo wiele razy, począwszy od Pandy II należącej do mojego Dziadka, a skończywszy na tej którą miałem okazję jeździć kilka dni temu po włoskiej Apulii. Jako że mam prawo jazdy od niespełna roku to zawsze siedziałem w Pandzie jako pasażer, ale teraz miałem okazję do poprowadzenia Pandy jako kierowca. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne. Mimo że jeździliśmy wersją Cross to wcale nie czułem się podczas jazdy mniej pewnie niż w przypadku niżej zawieszonych aut, czego nie można powiedzieć o naszym prywatnym samochodzie - Suzuki Sx4 S-Cross. Ogólnie myślę że auto ma więcej zalet aniżeli wad. Przede wszystkim, Panda wyróżnia się swoim niebagatelnym stylem. I nie tyczy się to tylko wyglądu zewnętrznego. Tyczy się to również wnętrza Pandy. Mimo swojego bardzo podeszłego wieku ( auto zaprezentowano w 2011r!!!) wnętrze Pandy nadal nie jest nudne i ponure, porównując do wielu innych samochodów zaprezentowanych w podobnym czasie na przykład do Suzuki Vitary. Ta, nie dość że ujrzała światło dzienne 4 lata później to wygląda w środku jak auto z lat 90!!! Styl Fiata się natomiast bardzo wolno starzeje co na bardzo duży wpływ na odbiór samego auta. Tyczy się to również innych modeli włoskiej marki na przykład modelu 500x. W parze ze świetnym stylem wnętrza, idzie również jakość wykończenia - w przeciwieństwie do wielu innych aut segmentu A, Panda wyróżnia się swoją jakością wykończenia. Próżno szukać tutaj obszytej skórą tapicerki niemniej jednak sama jakość plastików stoi moim zdaniem na naprawdę przyzwoitym poziomie. Boczki drzwi również są miękkie co jest bardzo rzadko spotykane u konkurentów. Układ napędowy Pandy również pod niektórymi względami zasługuje na wyróżnienie. Przede wszystkim - kultura pracy. Mimo że auto posiada 3 cylindry, to na pierwszy rzut oka wcale tych 3 cylindrów nie czuć. Silnik pracuje bardzo gładko i przyjemnie, może rzeczywiście 4 cylindry pracują trochę bardziej kulturalnie ale i tak, w porównaniu do wielu innych 3 cylindrowych silników na przykład 1.0 MPI, silnik 1.0 GSE ma świetną kulturę pracy. Spalanie na trasie 200 kilometrowej wyniosło średnio 5,2l/100km. Jechaliśmy do 100km/h, niemniej jednak silnik był kręcony do 3,5-4 tysięcy obrotów na minutę, tak więc moim zdaniem spalanie w tym aucie wygląda naprawdę nieźle. Szczególnie że jeździliśmy wersją Cross - niżej zawieszona Panda spaliłaby pewnie mniej. Mam prywatnie VW up! i myślę że przy takim ciśnięciu go na obroty, spaliłby więcej niż Panda 1.0 GSE. Pod względem spalania Fiat zrobił krok naprzód porównując do wcześniejszej wersji 1.2 - tamten palił o wiele więcej. Ale też był bardziej dynamiczny. Z doświadczenia wiem że 3 cylindrowe silniki nie dość że mają gorszą kulturę pracy to najczęściej mają zdecydowanie gorszą dynamikę od starych 4 cylindrowych silników. Nie inaczej było w przypadku Pandy. Ten silnik niestety jest mało dynamiczny i nadaje się głównie do miasta. Niemniej jednak myślę że dla spokojnych kierowców silnik ten będzie wystarczający. Ja nie narzekałem jako że należę do spokojniej jeżdżących kierowców. Sytuację ratuje bardzo krótko zestopniowana skrzynia biegów ze świetnie umiejscowionym i działającym lewarkiem. W VW skrzynia jest bardzo długo zestopniowana co w połączeniu z gorszą kulturą pracy powoduje niemałe wibracje wydobywające się z silnika. W Pandzie ten problem nie występuje a dzięki takiej skrzyni biegów nie ma się również wrażenia że silnik się męczy, czego nie można powiedzieć o VW. lewarek działa doskonale - zmiana biegów to przyjemność. W VW zauważyłem pewien problem. Otóż, gdy się wciśnie sprzęgło i wrzuci jedynkę, stojąc na światłach, to skrzynia stawia dziwny opór podczas włączania pierwszego biegu - gdy się później zmieni na luz i ponownie rzuci jedynkę bez zdejmowania nogi ze sprzęgła to bieg wchodzi perfekcyjnie. Jest jednak coś w czym VW jest zdecydowanie lepszy niż Panda - są to właściwości jezdne. Ku mojemu zaskoczeniu, Panda ma niestety tendencję do myszkowania podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Nie jest to tak uciążliwe jak w Suzuki Sx4 S crossie niemniej jednak czuć że samochód nie jest w pełni stabilny. Może to być wina 15 calowych kół. VW jest natomiast niesamowicie stabilny - prowadzi się go jak auto wyższej klasy! Trzyma się drogi jak przyklejony, nie ma chyba w tym segmencie ( jak również w B klasie) auta które by się mogło prowadzić lepiej niż up! ( chyba że mówimy o Polo). Co do Pandy to warto wspomnieć jeszcze o trybie city który pozwala na obracanie kierownicy jednym palcem. Jeśli chodzi o przestronność wnętrza to tutaj również wygrywa VW - w Pandzie jest o wiele mniej miejsca niż w up! Z przodu jest jeszcze tego miejsca dostatecznie dużo ale z tyłu jest go już niestety mało. Wyciszenie to również niezbyt mocna strona Pandy - na autostradzie jest tak głośno jak w Suzuki Sx4 s crossie. W up! na autostradzie jest ciszej ALE mam wrażenie że w mieście......cichsza jest Panda! Może to kwestia silnika....... Generalnie oceniam Pandę pozytywnie - mimo wad ma też ona swoje mocne strony jak styl, wykończenie, oszczędny napęd, świetna skrzynia biegów. Wad też jej nie brakuje ale każde auto je ma. Polecam patrzeć na niżej zawieszone wersje ponieważ wersja Cross kosztuje katalogowo ponad 80 tys zł!!! To jest moim zdaniem przesadzona cena. Ale za ok 60-62 tys zł polecam.
3,4
~M
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Ten silnik jest kompletnie niewystarczający. Rozglądałem sie po calej kabinie żeby znaleźć co trzeba wcisnąć żeby jechał szybciej, bo wciskanie pedału gazu nic nie daje. Nie da się tym samochodem wyprzedzić rowerzysty, a co dopiero tira na drodze jednopasmowej. Ergonomia kabiny jest mocno podstawowa, miłym zaskoczeniem jest miejsce na odłożenie napoju, ale nie za dużego (max średnia kawa). Zawieszenie pływa na zakrętach, cała karoseria podskakuje na nierównościach asfaltu. Podsumowując, wrażenia z jazdy nienajlepsze, nawet biorąc po uwagę klasę auta.
4,7
~aro007
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Mały silnik 1.0 Hybrid. Przejechaliśmy nim 3 000 km. Na początku nie wiedzieliśmy jak tym jeździć. Teraz wiemy że jak dojeżdżasz do świateł to puszczasz sprzęgło i auto przechodzi w system start stop. Minimalne spalanie 3,8 l na trasie Łodź - Radom (drogą krajową). Max 7 litrów Łódź (szybkie ruszanie) Skrzynia 6 biegowa. Krótkie przełożenia. Spisuje sie naprawdę dobrze. Bardzo fajnie zestrojone auto. Super skrętne i wszędzie się nim zaparkuje. Żona wniebowzięta. Widać oszczędność... brak światła w bagażniku.. brak rączki od zamykania tylnej klapy bagażnika (jest kawałek tasiemki. Jak kupujesz takie auto to musisz się z tym pogodzić
Średnie spalanie dla Fiat Panda III Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW od 2020
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Auto kupione nowe miało nie palić tak dużo jak pali… 7 litrów benzyny po Łodzi to trochę za dużo. Niby miękka hybryda do świateł dojeżdża się na wyłączonym silniku ale paliwa zużywa dość dużo. Obecnie auto ma przejechane 2 tys km może po dotarciu będzie ciut lepiej. Ogólnie auto całkiem fajne chodź silnik jest słaby. Jazda po autostradzie tylko prawym pasem bo po lewym zablokujemy cały ruch. Jednostka do miasta jak najbardziej odpowiednia. Ze względu że to nowe auto planujemy je eksploatować około 10 lat. Niby można założyć LPG od LandiRenzo ale koszt obecnie to 4 tysi i nie ma informacji czy wszytsko jest ok na tej instalacji.
5,7
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Wyniki dalekie od deklaracji producenta. Wynik okolo 5 litrów to długa trasa i 80 km/h na 6-tym biegu. Duże miasto, korki, klimatyzacja, radio itd. to już bliżej 7 litrów. Mimo wszystko to dobre spalanie na takie auto.
4,9
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Realne wartosci spalania (wlączone: klimatyzacja, światła i radio) w miescie 6.2-7.0 a w trasie 4.8-5.8. Okolo 4.0 spala w trasie przy 80 km/h na 6 biegu - wtedy tylko jednostajna jazda na okolo 1.5 tys. obrotów. Słaby silnik wymaga wysokiego kręcenia = spalanie wyższe. Nie przekroczylem nigdy średniej 7.0.
Fiat Panda III Cross seria 4