Szukaj

Informacje o Fiat Panda III 4x4 seria 3

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: VANy
Od 2012 roku Fiat oferuje trzecią, najnowszą i obecnie produkowaną generację modelu Panda. W porównaniu do poprzedniczki zwiększyły się rozmiary auta, choć jego sylwetka do złudzenia przypomina poprzedni model. Panda III została zbudowana, tak jak model drugiej generacji na płycie podłogowej Fiat Mini platform, tak jak m.in. Fiat 500, Ford Ka II oraz Lancia Ypsilon III. Inspiracją dla stylistyki samochodu był m.in. wygląd nowego Fiata 500. Panda trzeciej generacji nie jest produkowana w Tychach, tak jak Panda II – jej produkcję ulokowano w zakładach marki pod Neapolem.
czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz

Fiat Panda III 4x4 seria 3 – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 9,7 m
Promień skrętu 4,85 m
Długość 3686 mm
Szerokość 1643 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1882 mm
Wysokość 1551 mm
Rozstaw osi 2300 mm
Rozstaw kół - przód 1426 mm
Rozstaw kół - tył 1422 mm
Prześwit 165 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 870 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 225 l
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~similar
Fiat Panda III
4x4 seria 3 0.9 TwinAir 85KM 63kW
Autko bezkonkurencyjne w jeździe terenowej (napęd 4x4 jest stały (jak w Subaru!), a do około 50km/h można go jeszcze zblokować samodzielnie odrębnym przyciskiem) i użytkowaniu miejskim (małe gabaryty i duży prześwit - ponad 16cm - są idealne do miejskiej dżungli). Jedyną opcją konkurencyjną jest tu Suzuki Ignis - ale Suzuki jest jeszcze mniejsze niż Panda, a cena taka sama. Szukałem długo nowego - małego i benzynowego autka z napędem 4x4 dla żony (poprzednio miała benzynowego Fiata Sedici 1,6 4x4 ale czas było go już zmienić mimo, iż sprawował się do końca znakomicie i bezusterkowo) i w zasadzie oprócz Fiata Pandy i Suzuki Ignisa nic małego już nie ma na rynku obecnie (Dacia Duster jest za duża i przy napędzie 4x4 występuje tylko w dieslu). Cena naszej Pandy to 58 tyś zł (prawie full opcja - już z dodatkowymi kołami zimowymi, zapasową dojazdówką i oryginalnym autoalarmem - brakuje tylko podgrzewania przedniej szyby i grzanych przednich foteli oraz podgrzewanych lusterek boczych i podgrzewanego płynu do spryskiwaczy - poza tym jest doposażona na maxa) - więc i tak wyszło nie najdrożej (w salonie sprzedali nam ją z ulgą i duuużym upustem mimo że to nie była wyprzedaż noworoczna - bo ze względu na cenę wyjściową prawie 66 tyś zł - zainteresowanie autkiem było nikłe - stało nawet całe w pajęczynie...) - należy pamiętać bowiem, że Panda w podstawie kosztuje obecnie tylko... około 32 tyś zł, zatem to nawet więcej niż podwojona kwota przy opcji 4x4... Panda 4x4 w Polsce jest bardzo mało popularna (dealerzy w 2019 roku sprzedali... "aż" 3 nowe egzemplarze w całym kraju, więc na pewno na ulicy się wyróżnia). W Austrii i Szwajcarii jeździ ich jednak bardzo dużo. Samochodzik jest bardzo dzielny w terenie - są testy porównawcze ze znacznie większymi i droższymi modelami które Panda w terenie pokonuje ze spokojem! Napęd zatem oceniam na najwyższą możliwą ocenę. Co do silnika (benzyna 0,9l turbo, 2 cylindry i prawie 90KM oraz 6 biegów) - hmmm, czas pokaże - ale widzę na zagranicznych aukcjach Lancie Ypsilon, Fiaty Punto i Fiaty 500 z tym silnikami z przebiegami rzędu około 200 tyś km - zatem chyba nie jest źle. Autko bardzo ładnie przyśpiesza (w porównaniu ze standardowa Pandą - to wręcz wyścigówka), choć na jedynce szału nie ma (to bieg raczej terenowy), za to II i III, IV i V bieg jest świetny (skrzynia jest aż 6-biegowa przy pojemności zaledwie 0,9l), zaś VI bieg służy bardziej oszczędności i wyciszeniu oraz komfortowi niź przyśpieszaniu. Autko jest na I i II biegu dość głośne (dźwięk przy wolnej jeździe jest nieco podobny do Fiata 126p BIS), ale potem równomiernie cichnie (im szybciej tym ciszej). Hamulce brzytwa (wbrew niektórym błędnym opisom - tarcze są bowiem zarówno z przodu jak i z tyłu w modelu 4x4!). Nic wewnątrz nie skrzypi, nie piszczy (bardzo dobre spasowanie materiałów - co też często podkreślane jest w wielu testach tego autka), wnętrze jest ładne, cukierkowe, zrobione z dbałością o szczegóły i smaczki (multimedia i nagłośnienie bardzo fajnie są rozwiązane - podłączasz telefon i masz wszystko - jest specjalna aplikacja: Panda Uconnect - super to działa). Jedynie do czego można się przyczepić to światła z przodu – widać, że to nie LED-y - w nocy bardzo słabo świecą (za to pomysłowo wkomponowane są dodatkowe światła dzienne w zderzaku). Bagażnik też szału nie robi - ma około 255l (ale Ignis ma jeszcze o 20l mniej). Spalanie - miasto to około 7,3l (turbo daje tu o sobie znać jeśli jeździsz dynamicznie), a po trasie przy prędkości około 90-110km/h wychodzi około 7l, zaś przy prędkości około 140-150km/h - średnia wychodzi już około 8,5l. Można też włączyć tryb eko - odcina się wtedy turbo i moc zmniejsza się z 85KM do 70KM - spalanie spada wtedy co prawda gdzieś o około 0,5 litra na setkę w mieście, ale radość z jazdy też niestety znacznie maleje... Ogólnie polecam - autko pomysłowe, sprytne i wszędobylskie - idealne dla kobiety, do miasta, na działkę - nie ma szans że coś się uszkodzi czy że się gdzieś zakopiemy w śniegu albo błocie (dodatkowa płyta chroni tez spód samochodu)…
4,6
~reality
Fiat Panda III
4x4 seria 3 0.9 TwinAir 85KM 63kW
Fiat Panda III 4x4 seria 3