Szukaj

Informacje o Fiat Panda III

Lata produkcji: 2012 – teraz
Segment: VANy
Od 2012 roku Fiat oferuje trzecią, najnowszą i obecnie produkowaną generację modelu Panda. W porównaniu do poprzedniczki zwiększyły się rozmiary auta, choć jego sylwetka do złudzenia przypomina poprzedni model. Panda III została zbudowana, tak jak model drugiej generacji na płycie podłogowej Fiat Mini platform, tak jak m.in. Fiat 500, Ford Ka II oraz Lancia Ypsilon III. Inspiracją dla stylistyki samochodu był m.in. wygląd nowego Fiata 500. Panda trzeciej generacji nie jest produkowana w Tychach, tak jak Panda II – jej produkcję ulokowano w zakładach marki pod Neapolem.
czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz

Nowy Fiat Panda

Cena od: 65 900 PLN

Oceny Fiat Panda III

Liczba ocen: 37
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~DOMINIK
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Pandą jeździłem bardzo wiele razy, począwszy od Pandy II należącej do mojego Dziadka, a skończywszy na tej którą miałem okazję jeździć kilka dni temu po włoskiej Apulii. Jako że mam prawo jazdy od niespełna roku to zawsze siedziałem w Pandzie jako pasażer, ale teraz miałem okazję do poprowadzenia Pandy jako kierowca. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne. Mimo że jeździliśmy wersją Cross to wcale nie czułem się podczas jazdy mniej pewnie niż w przypadku niżej zawieszonych aut, czego nie można powiedzieć o naszym prywatnym samochodzie - Suzuki Sx4 S-Cross. Ogólnie myślę że auto ma więcej zalet aniżeli wad. Przede wszystkim, Panda wyróżnia się swoim niebagatelnym stylem. I nie tyczy się to tylko wyglądu zewnętrznego. Tyczy się to również wnętrza Pandy. Mimo swojego bardzo podeszłego wieku ( auto zaprezentowano w 2011r!!!) wnętrze Pandy nadal nie jest nudne i ponure, porównując do wielu innych samochodów zaprezentowanych w podobnym czasie na przykład do Suzuki Vitary. Ta, nie dość że ujrzała światło dzienne 4 lata później to wygląda w środku jak auto z lat 90!!! Styl Fiata się natomiast bardzo wolno starzeje co na bardzo duży wpływ na odbiór samego auta. Tyczy się to również innych modeli włoskiej marki na przykład modelu 500x. W parze ze świetnym stylem wnętrza, idzie również jakość wykończenia - w przeciwieństwie do wielu innych aut segmentu A, Panda wyróżnia się swoją jakością wykończenia. Próżno szukać tutaj obszytej skórą tapicerki niemniej jednak sama jakość plastików stoi moim zdaniem na naprawdę przyzwoitym poziomie. Boczki drzwi również są miękkie co jest bardzo rzadko spotykane u konkurentów. Układ napędowy Pandy również pod niektórymi względami zasługuje na wyróżnienie. Przede wszystkim - kultura pracy. Mimo że auto posiada 3 cylindry, to na pierwszy rzut oka wcale tych 3 cylindrów nie czuć. Silnik pracuje bardzo gładko i przyjemnie, może rzeczywiście 4 cylindry pracują trochę bardziej kulturalnie ale i tak, w porównaniu do wielu innych 3 cylindrowych silników na przykład 1.0 MPI, silnik 1.0 GSE ma świetną kulturę pracy. Spalanie na trasie 200 kilometrowej wyniosło średnio 5,2l/100km. Jechaliśmy do 100km/h, niemniej jednak silnik był kręcony do 3,5-4 tysięcy obrotów na minutę, tak więc moim zdaniem spalanie w tym aucie wygląda naprawdę nieźle. Szczególnie że jeździliśmy wersją Cross - niżej zawieszona Panda spaliłaby pewnie mniej. Mam prywatnie VW up! i myślę że przy takim ciśnięciu go na obroty, spaliłby więcej niż Panda 1.0 GSE. Pod względem spalania Fiat zrobił krok naprzód porównując do wcześniejszej wersji 1.2 - tamten palił o wiele więcej. Ale też był bardziej dynamiczny. Z doświadczenia wiem że 3 cylindrowe silniki nie dość że mają gorszą kulturę pracy to najczęściej mają zdecydowanie gorszą dynamikę od starych 4 cylindrowych silników. Nie inaczej było w przypadku Pandy. Ten silnik niestety jest mało dynamiczny i nadaje się głównie do miasta. Niemniej jednak myślę że dla spokojnych kierowców silnik ten będzie wystarczający. Ja nie narzekałem jako że należę do spokojniej jeżdżących kierowców. Sytuację ratuje bardzo krótko zestopniowana skrzynia biegów ze świetnie umiejscowionym i działającym lewarkiem. W VW skrzynia jest bardzo długo zestopniowana co w połączeniu z gorszą kulturą pracy powoduje niemałe wibracje wydobywające się z silnika. W Pandzie ten problem nie występuje a dzięki takiej skrzyni biegów nie ma się również wrażenia że silnik się męczy, czego nie można powiedzieć o VW. lewarek działa doskonale - zmiana biegów to przyjemność. W VW zauważyłem pewien problem. Otóż, gdy się wciśnie sprzęgło i wrzuci jedynkę, stojąc na światłach, to skrzynia stawia dziwny opór podczas włączania pierwszego biegu - gdy się później zmieni na luz i ponownie rzuci jedynkę bez zdejmowania nogi ze sprzęgła to bieg wchodzi perfekcyjnie. Jest jednak coś w czym VW jest zdecydowanie lepszy niż Panda - są to właściwości jezdne. Ku mojemu zaskoczeniu, Panda ma niestety tendencję do myszkowania podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Nie jest to tak uciążliwe jak w Suzuki Sx4 S crossie niemniej jednak czuć że samochód nie jest w pełni stabilny. Może to być wina 15 calowych kół. VW jest natomiast niesamowicie stabilny - prowadzi się go jak auto wyższej klasy! Trzyma się drogi jak przyklejony, nie ma chyba w tym segmencie ( jak również w B klasie) auta które by się mogło prowadzić lepiej niż up! ( chyba że mówimy o Polo). Co do Pandy to warto wspomnieć jeszcze o trybie city który pozwala na obracanie kierownicy jednym palcem. Jeśli chodzi o przestronność wnętrza to tutaj również wygrywa VW - w Pandzie jest o wiele mniej miejsca niż w up! Z przodu jest jeszcze tego miejsca dostatecznie dużo ale z tyłu jest go już niestety mało. Wyciszenie to również niezbyt mocna strona Pandy - na autostradzie jest tak głośno jak w Suzuki Sx4 s crossie. W up! na autostradzie jest ciszej ALE mam wrażenie że w mieście......cichsza jest Panda! Może to kwestia silnika....... Generalnie oceniam Pandę pozytywnie - mimo wad ma też ona swoje mocne strony jak styl, wykończenie, oszczędny napęd, świetna skrzynia biegów. Wad też jej nie brakuje ale każde auto je ma. Polecam patrzeć na niżej zawieszone wersje ponieważ wersja Cross kosztuje katalogowo ponad 80 tys zł!!! To jest moim zdaniem przesadzona cena. Ale za ok 60-62 tys zł polecam.
3,4
~M
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Ten silnik jest kompletnie niewystarczający. Rozglądałem sie po calej kabinie żeby znaleźć co trzeba wcisnąć żeby jechał szybciej, bo wciskanie pedału gazu nic nie daje. Nie da się tym samochodem wyprzedzić rowerzysty, a co dopiero tira na drodze jednopasmowej. Ergonomia kabiny jest mocno podstawowa, miłym zaskoczeniem jest miejsce na odłożenie napoju, ale nie za dużego (max średnia kawa). Zawieszenie pływa na zakrętach, cała karoseria podskakuje na nierównościach asfaltu. Podsumowując, wrażenia z jazdy nienajlepsze, nawet biorąc po uwagę klasę auta.
4,7
~aro007
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Mały silnik 1.0 Hybrid. Przejechaliśmy nim 3 000 km. Na początku nie wiedzieliśmy jak tym jeździć. Teraz wiemy że jak dojeżdżasz do świateł to puszczasz sprzęgło i auto przechodzi w system start stop. Minimalne spalanie 3,8 l na trasie Łodź - Radom (drogą krajową). Max 7 litrów Łódź (szybkie ruszanie) Skrzynia 6 biegowa. Krótkie przełożenia. Spisuje sie naprawdę dobrze. Bardzo fajnie zestrojone auto. Super skrętne i wszędzie się nim zaparkuje. Żona wniebowzięta. Widać oszczędność... brak światła w bagażniku.. brak rączki od zamykania tylnej klapy bagażnika (jest kawałek tasiemki. Jak kupujesz takie auto to musisz się z tym pogodzić
Średnie spalanie dla Fiat Panda III
5,1 – 7,7
l/100 km
3,7 – 5,7
l/100 km
6,1 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Auto kupione nowe miało nie palić tak dużo jak pali… 7 litrów benzyny po Łodzi to trochę za dużo. Niby miękka hybryda do świateł dojeżdża się na wyłączonym silniku ale paliwa zużywa dość dużo. Obecnie auto ma przejechane 2 tys km może po dotarciu będzie ciut lepiej. Ogólnie auto całkiem fajne chodź silnik jest słaby. Jazda po autostradzie tylko prawym pasem bo po lewym zablokujemy cały ruch. Jednostka do miasta jak najbardziej odpowiednia. Ze względu że to nowe auto planujemy je eksploatować około 10 lat. Niby można założyć LPG od LandiRenzo ale koszt obecnie to 4 tysi i nie ma informacji czy wszytsko jest ok na tej instalacji.
9,2
Fiat Panda III
4x4 0.9 8v TwinAir Turbo Start&Stop 85KM 63kW
Dane podane w katalogu są zupełnie nieosiągalne, ale jeżeli ktoś nie spodziewa się spalania rzędu 5l LPG czy 4l PB to nie jest źle. Przy bardzo oszczędnej jeździe za tirem rzędu 75km/h da radę zejść do 6l LPG. Przy umiarkowanej jeździe w cyklu pozamiejskim 7l LPG. Na autostradzie przy prędkości 130km/h spalanie 8,5l LPG. Powyżej z powodu małego silnika i dużych oporów jazda staje się nieopłacalna. 150km/h - 11l LPG a z gazem w podłodze - 170km/h - 14l LPG. Nie wspominając o fakcie, że nie ten samochód nie jest stworzony do takich prędkości. W mieście przy normalnej, w miarę dynamicznej jeździe 10l LPG. Wyniki bez włączonej klimatyzacji. Na benzynie odpowiednio około 15-20% mniej. Butla niestety mała, wchodzi około 31l na której maksymalnie przejechałem 400km. Duży plus za wlew gazu pod klapą z na stałe zamontowaną redukcją.
6,4
Fiat Panda III
Hatchback 5d 1.2 8v 69KM 51kW
Jeżdżę praktycznie cały czas po mieście i "oszczędna" jazda zaczyna się dopiero przy 70kmh (5 bieg, 4-5l/100km)... natomiast jazda 40-50kmh (4 bieg!) to spalanie rzędu 6-7l/100km. W trasie jeszcze ciekawiej... jazda 90kmh to około 7-8l/100km, a 100-120kmh to około 9l/100km. Prędkość autostradowa, czyli 140kmh to już zjadanie 10-11l/100km. Powrót z południa Polski na północ (autostrada, droga ekspresowa, 70-tki i miasto) to średnie spalanie 6l/100km na trasie ~800km, ale jak ktoś chce jechać ekonomicznie, to spokojnie da się zejść na 4-5l/100km. W trasie wyprzedzanie jest możliwe bez większych problemów - redukcja na 4 bieg lub duże przyspieszenie na 3 biegu, ale tylko chwilowe, bo silnik wskakuje na prawie 4000-4500 obr/min (tak jak przy 150kmh)
Fiat Panda III