Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW 2011-2012

Lata produkcji: 2011 – 2012
Segment: VANy

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 69 KM (51 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW 2011-2012
6,2
l/100 km
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Fiat Panda II
Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW
Średnie min. spalanie to ok.4,8-4,9 l.Średnie max. osiągnąłem podczas dużych mrozów i wyszło 7,5 l.Najmniejsze jakie miałem to na trasie 2x130 km, mały ruch,mało wyprzedzania, płynna jazda do 90-100km/h i wyszło 4,56 l. Jednak normalnie przy większym ruchu, więcej wyprzedzania z przyspieszaniem do 130 km//h na tej samej trasie samochód pochłania 4,8-4,9 l.Mistrzem oszczędzania Panda nie jest i trzeba się starać, by osiągnąć w miarę rozsądne zużycie. Za wysokie są koszty przeglądów. Rozpiętośc cen za przegląd na gwarancji bez materiałów to 350-650 zł.Cena oleju selenia z kosmosu (nawet 57 zł/l). Na szczęście można znaleźć w miarę rozsądne ceny ale trzeba szukać. Po gwarancji planuję sam wymieniać olej i filtry- nie jest to skomplikowana czynność. Koszty napraw nieznane, ponieważ samochód jest nowy. Mam zaufanego mechanika, zna się na rzeczy i jest niedrogi. Naprawiał mi Seicento i koszty były niskie. Ponadto niektóre naprawy wykonywałem sam-np. tarcze i klocki hamulcowe z przodu oraz bębny i szczęki hamulcowe z tyłu.To dawało oszczędności.Myślę, ze i w tym przypadku będzie podobnie.
6,1
Fiat Panda II
Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe bez włączonej klimy przy jeździe prawie ECO. Pozostałe opcje z klimą i z przewagą jazdy w mieście, oraz jazda bardziej dynamiczna, często na krótkich dystansach.
5,8
Fiat Panda II
Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW
W takim małym autku praktycznie spalanie trasa = spalanie miasto. Na zbiorniku 35l w mieście robię 500-550km (bez względu na klimę) w trasie 550-600km. Jak na tej klasy auto uważam, że jest to spalanie do przyjęcia, szczególnie, że przyspieszenia i prędkości, które silnik oferują potrafią pozytywnie zaskoczyć.

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 27
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 10
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
18 komentarzy
Gaśnie
  • Fiat Panda II Van 1.1 54KM 40kW 2003-2012
  • silnik
  • 156 tys. km
Witam , problem z autem jest taki,żena trasie ładnie jedzie , ale po mieście przy małym dołku gaśnie poprostu był kilkukrotnie u mechaników i dalej to samo. Może ktoś miał taki problem??? Będę wdzięczna za wskazówki.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Różne
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW 2003-2012
  • inne
  • 110 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam Poniżej lista usterek, które miałem przez pierwsze pól roku użytkowania auta. Nr1 cewka zaplonowa (wymieniona już się nie dusi, krztusze jest ok) Nr2 amortyzatory wymienione ale nadal coś puka Nr3 nie działająca klamka (wymieniona zrób to sam
1 komentarz
Fiat Panda II Hatchback 5d