Debiutująca w 1980 roku pierwsza generacja Pandy zastąpiła w ofercie Fiata mało udany model 133. Z założenia szefów Fiata, Panda miała być maksymalnie tanim miejskim autem i to właśnie głównie dzięki niskiej cenie podbiła rynek. Projektantem Pandy był Giorgetto Giugiaro. Od 1995 roku Pandę można było kupić jedynie we Włoszech. Została poddana modernizacji rok później, a w 2003 roku ostatecznie zniknęła z rynku. Planowano jej produkcję także w Polsce, na początku lat 80., lecz z powodu wprowadzenia stanu wojennego pomysł ten upadł. Samochodem, który powstał na bazie Pandy był Seat Marbella.
czytaj więcej
Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.
~Powagosław
Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.
Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.
~PowagosławZupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.
~Luzacjusz