Szukaj

Informacje o Fiat Panda

Lata produkcji: 1981 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 1980 roku model segmentu A. Jest następcą Fiata 133. Pierwszą generację Pandy zaprojektował Giorgetto Giugiaro. W założeniach auto miało być tanim, prostym pojazdem miejskim. Stąd też wzięły się pudełkowate kształty, niezbyt wyszukane wykończenie oraz m.in. prostokątne reflektory i płaskie szyby. Pandę I, ze względu na niesłabnącą sprzedaż produkowano we Włoszech do roku 2003, w którym to roku pojawiła się druga generacja tego modelu. Samochód produkowano w tyskiej fabryce Fiata. Najnowsza – trzecia – generacja Panda produkowana jest we Włoszech od 2012 roku. Fiata Pandę sprzedano dotychczas w liczbie 6,5 mln aut, co niewątpliwie jest dużym sukcesem rynkowym włoskiej marki.
czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz

Fiat Panda – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Fiat Panda

Cena od: 65 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Fiat Panda

Liczba ocen: 768
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~DOMINIK
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Pandą jeździłem bardzo wiele razy, począwszy od Pandy II należącej do mojego Dziadka, a skończywszy na tej którą miałem okazję jeździć kilka dni temu po włoskiej Apulii. Jako że mam prawo jazdy od niespełna roku to zawsze siedziałem w Pandzie jako pasażer, ale teraz miałem okazję do poprowadzenia Pandy jako kierowca. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne. Mimo że jeździliśmy wersją Cross to wcale nie czułem się podczas jazdy mniej pewnie niż w przypadku niżej zawieszonych aut, czego nie można powiedzieć o naszym prywatnym samochodzie - Suzuki Sx4 S-Cross. Ogólnie myślę że auto ma więcej zalet aniżeli wad. Przede wszystkim, Panda wyróżnia się swoim niebagatelnym stylem. I nie tyczy się to tylko wyglądu zewnętrznego. Tyczy się to również wnętrza Pandy. Mimo swojego bardzo podeszłego wieku ( auto zaprezentowano w 2011r!!!) wnętrze Pandy nadal nie jest nudne i ponure, porównując do wielu innych samochodów zaprezentowanych w podobnym czasie na przykład do Suzuki Vitary. Ta, nie dość że ujrzała światło dzienne 4 lata później to wygląda w środku jak auto z lat 90!!! Styl Fiata się natomiast bardzo wolno starzeje co na bardzo duży wpływ na odbiór samego auta. Tyczy się to również innych modeli włoskiej marki na przykład modelu 500x. W parze ze świetnym stylem wnętrza, idzie również jakość wykończenia - w przeciwieństwie do wielu innych aut segmentu A, Panda wyróżnia się swoją jakością wykończenia. Próżno szukać tutaj obszytej skórą tapicerki niemniej jednak sama jakość plastików stoi moim zdaniem na naprawdę przyzwoitym poziomie. Boczki drzwi również są miękkie co jest bardzo rzadko spotykane u konkurentów. Układ napędowy Pandy również pod niektórymi względami zasługuje na wyróżnienie. Przede wszystkim - kultura pracy. Mimo że auto posiada 3 cylindry, to na pierwszy rzut oka wcale tych 3 cylindrów nie czuć. Silnik pracuje bardzo gładko i przyjemnie, może rzeczywiście 4 cylindry pracują trochę bardziej kulturalnie ale i tak, w porównaniu do wielu innych 3 cylindrowych silników na przykład 1.0 MPI, silnik 1.0 GSE ma świetną kulturę pracy. Spalanie na trasie 200 kilometrowej wyniosło średnio 5,2l/100km. Jechaliśmy do 100km/h, niemniej jednak silnik był kręcony do 3,5-4 tysięcy obrotów na minutę, tak więc moim zdaniem spalanie w tym aucie wygląda naprawdę nieźle. Szczególnie że jeździliśmy wersją Cross - niżej zawieszona Panda spaliłaby pewnie mniej. Mam prywatnie VW up! i myślę że przy takim ciśnięciu go na obroty, spaliłby więcej niż Panda 1.0 GSE. Pod względem spalania Fiat zrobił krok naprzód porównując do wcześniejszej wersji 1.2 - tamten palił o wiele więcej. Ale też był bardziej dynamiczny. Z doświadczenia wiem że 3 cylindrowe silniki nie dość że mają gorszą kulturę pracy to najczęściej mają zdecydowanie gorszą dynamikę od starych 4 cylindrowych silników. Nie inaczej było w przypadku Pandy. Ten silnik niestety jest mało dynamiczny i nadaje się głównie do miasta. Niemniej jednak myślę że dla spokojnych kierowców silnik ten będzie wystarczający. Ja nie narzekałem jako że należę do spokojniej jeżdżących kierowców. Sytuację ratuje bardzo krótko zestopniowana skrzynia biegów ze świetnie umiejscowionym i działającym lewarkiem. W VW skrzynia jest bardzo długo zestopniowana co w połączeniu z gorszą kulturą pracy powoduje niemałe wibracje wydobywające się z silnika. W Pandzie ten problem nie występuje a dzięki takiej skrzyni biegów nie ma się również wrażenia że silnik się męczy, czego nie można powiedzieć o VW. lewarek działa doskonale - zmiana biegów to przyjemność. W VW zauważyłem pewien problem. Otóż, gdy się wciśnie sprzęgło i wrzuci jedynkę, stojąc na światłach, to skrzynia stawia dziwny opór podczas włączania pierwszego biegu - gdy się później zmieni na luz i ponownie rzuci jedynkę bez zdejmowania nogi ze sprzęgła to bieg wchodzi perfekcyjnie. Jest jednak coś w czym VW jest zdecydowanie lepszy niż Panda - są to właściwości jezdne. Ku mojemu zaskoczeniu, Panda ma niestety tendencję do myszkowania podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Nie jest to tak uciążliwe jak w Suzuki Sx4 S crossie niemniej jednak czuć że samochód nie jest w pełni stabilny. Może to być wina 15 calowych kół. VW jest natomiast niesamowicie stabilny - prowadzi się go jak auto wyższej klasy! Trzyma się drogi jak przyklejony, nie ma chyba w tym segmencie ( jak również w B klasie) auta które by się mogło prowadzić lepiej niż up! ( chyba że mówimy o Polo). Co do Pandy to warto wspomnieć jeszcze o trybie city który pozwala na obracanie kierownicy jednym palcem. Jeśli chodzi o przestronność wnętrza to tutaj również wygrywa VW - w Pandzie jest o wiele mniej miejsca niż w up! Z przodu jest jeszcze tego miejsca dostatecznie dużo ale z tyłu jest go już niestety mało. Wyciszenie to również niezbyt mocna strona Pandy - na autostradzie jest tak głośno jak w Suzuki Sx4 s crossie. W up! na autostradzie jest ciszej ALE mam wrażenie że w mieście......cichsza jest Panda! Może to kwestia silnika....... Generalnie oceniam Pandę pozytywnie - mimo wad ma też ona swoje mocne strony jak styl, wykończenie, oszczędny napęd, świetna skrzynia biegów. Wad też jej nie brakuje ale każde auto je ma. Polecam patrzeć na niżej zawieszone wersje ponieważ wersja Cross kosztuje katalogowo ponad 80 tys zł!!! To jest moim zdaniem przesadzona cena. Ale za ok 60-62 tys zł polecam.
3,4
~M
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Ten silnik jest kompletnie niewystarczający. Rozglądałem sie po calej kabinie żeby znaleźć co trzeba wcisnąć żeby jechał szybciej, bo wciskanie pedału gazu nic nie daje. Nie da się tym samochodem wyprzedzić rowerzysty, a co dopiero tira na drodze jednopasmowej. Ergonomia kabiny jest mocno podstawowa, miłym zaskoczeniem jest miejsce na odłożenie napoju, ale nie za dużego (max średnia kawa). Zawieszenie pływa na zakrętach, cała karoseria podskakuje na nierównościach asfaltu. Podsumowując, wrażenia z jazdy nienajlepsze, nawet biorąc po uwagę klasę auta.
4,7
~aro007
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Mały silnik 1.0 Hybrid. Przejechaliśmy nim 3 000 km. Na początku nie wiedzieliśmy jak tym jeździć. Teraz wiemy że jak dojeżdżasz do świateł to puszczasz sprzęgło i auto przechodzi w system start stop. Minimalne spalanie 3,8 l na trasie Łodź - Radom (drogą krajową). Max 7 litrów Łódź (szybkie ruszanie) Skrzynia 6 biegowa. Krótkie przełożenia. Spisuje sie naprawdę dobrze. Bardzo fajnie zestrojone auto. Super skrętne i wszędzie się nim zaparkuje. Żona wniebowzięta. Widać oszczędność... brak światła w bagażniku.. brak rączki od zamykania tylnej klapy bagażnika (jest kawałek tasiemki. Jak kupujesz takie auto to musisz się z tym pogodzić

Raporty spalania Fiat Panda

Liczba raportów: 770
Średnie spalanie dla Fiat Panda
5,0 – 8,7
l/100 km
3,7 – 5,9
l/100 km
5,7 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Auto kupione nowe miało nie palić tak dużo jak pali… 7 litrów benzyny po Łodzi to trochę za dużo. Niby miękka hybryda do świateł dojeżdża się na wyłączonym silniku ale paliwa zużywa dość dużo. Obecnie auto ma przejechane 2 tys km może po dotarciu będzie ciut lepiej. Ogólnie auto całkiem fajne chodź silnik jest słaby. Jazda po autostradzie tylko prawym pasem bo po lewym zablokujemy cały ruch. Jednostka do miasta jak najbardziej odpowiednia. Ze względu że to nowe auto planujemy je eksploatować około 10 lat. Niby można założyć LPG od LandiRenzo ale koszt obecnie to 4 tysi i nie ma informacji czy wszytsko jest ok na tej instalacji.
4,4
Fiat Panda II
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 4X4 70KM 51kW
Użytkuje 3 pande 2generacji 1.3 diesel. Po pierwsze jest blad na stronie bo najczęstsze silniki w tych pandach maja 70KM a moja wersja bez 4x4 czyli nie ma takiego silnika do wyboru na tej stronie. Dodatkowa rzecz ze te pandy byly produkowane 2003-2011rok i tu tez jest bląd. Na trasie szybkiego ruchu jadac 80-90km/h mozna osiagnac srednie spalanie nawet ok 3.2l Jadac 170-200km/h spalanie jest juz ok 9,8- 10.5l Tutaj pojawi sie pewnie informacja "Jak to?! Przeciez predkosc max tej pandy to 165km/h" Nic bardziej mylnego... Po plaskim 190km/h osiagam z fajnym przyspieszeniem. Moja predkosc max tym autem to ok 220km/h z lekkiej gorki. Podkresle ze to wersja bez jakichkolwiek modyfikacji i tuningu. Kapcie tylko 205/50/R15
5,9
Fiat Panda III
Hatchback 5d seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Jeżdżę takim na wypozyczalniach. Stary silnik 1.2 lepiej dawał radę. Po miescie z klima średnie spalanie 8l na 100. Oprócz tego, że samochód mocno zwalnia handlując biegami i ładuje akumulator nie zauważalną pracą hybrydy. Niskie spalanie można osiągnąć tylko na równym przy prędkości 70-80. Pod górkę trzeba mocno redukować na 3 lub 4. W złą stronę poszła ta zmiana

Usterki Fiat Panda

Liczba wpisów: 38
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 10
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
18 komentarzy
Gaśnie
  • Fiat Panda II Van 1.1 54KM 40kW 2003-2012
  • silnik
  • 156 tys. km
Witam , problem z autem jest taki,żena trasie ładnie jedzie , ale po mieście przy małym dołku gaśnie poprostu był kilkukrotnie u mechaników i dalej to samo. Może ktoś miał taki problem??? Będę wdzięczna za wskazówki.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Różne
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW 2003-2012
  • inne
  • 110 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam Poniżej lista usterek, które miałem przez pierwsze pól roku użytkowania auta. Nr1 cewka zaplonowa (wymieniona już się nie dusi, krztusze jest ok) Nr2 amortyzatory wymienione ale nadal coś puka Nr3 nie działająca klamka (wymieniona zrób to sam
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 31
3,5
Fiat Panda II
Van 1.2 69KM 51kW
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalację gazu w Auto Mix w Skrzyszowie wykonałem 1 września 2011 roku. Pracuję jako przedstawiciel i miesięcznie jeżdżę od 3 o 5 tysięcy km. Za instalację zapłaciłem niecałe 3 tysiące złotych. Po założeniu okazało się, że Panda gaśnie przy wysprzęglaniu oraz niskich obrotach. Usterkę zgłosiłem do Automixu gdzie szef osobiście zajął się przypadkiem Pandy. Zmieniono...
5,0
Fiat Panda II
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona ponad 2 lata temu. Zavoli Winner, przy przebiegu ok 80 tys.km. Jestem właśnie po trzecim przeglądzie. Żadne problemy jak na razie nie występowały. Instalacja pracuje bez zarzutu. Nie ma problemów z odpalaniem, przejściem na lpg czy powrotami na Pb. Jazda głównie po mieście, spalanie w granicach 7-8l/100km więc bardzo znośnie:)
5,0
Fiat Panda III
Hatchback 5d 1.2 8v 69KM 51kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja Zavoli Winner, założona po 3 latach od zakupu i przejechanych 40 tys.km. Instalacja ma obecnie na liczniku ok 45- tys.km. Za nią są już 3 przeglądy, w grę wchodziła jedynie wymiana filtrów. Nic się złego nie działo od momentu montażu. Spalanie w normie, przejście na gaz bez problemu. Brak jakichkolwiek złych objawów w pracy silnika. Wszystko ok.
Fiat Panda