Szukaj

Informacje o Fiat Palio I Weekend 1.6 i 101KM 74kW 1997-2003

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86,4 x 67,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,5
~exPalioman
Fiat Palio I
Weekend 1.6 i 101KM 74kW
Za tą cenę można kupić auto lepszej marki równie pakowne jak Palio i starsze. W które bez problemu można zapakować 4 osobową rodzinę i wyjechać na wakacje. Spalanie dość duże, ratunek - gaz. Auto na pokaz dla sąsiada z Matizem, najlepiej niech stoi i czeka na wyjazd do myjni. Na niezawodność tutaj bym nie liczył! Naprawy ZA DROGIE! Niemożliwe do wykonania właściwie u pana Tadka w garażu. Jedynie silnik daje radość z jazdy. Obecnie mam BMW serii 3, które przejechało 500 tys km i nadal posiada 95% oryginalnych części. Niestety nie ma porównania do Fiata, 15 lat zero korozji, zero jakichkolwiek napraw oprócz wymian oleju i opon, 100% niezawodność i wiecie co ja nie zamierzam go sprzedawać pomimo wieku... A spalanie mniejsze niż Palio - trasa 10l LPG miasto do 12l, dla mnie to szok po przesiadce z Palio.
2,8
~andrzej.grundland@bio-tech.pl
Fiat Palio I
Weekend 1.6 i 101KM 74kW
OSTRZEŻENIE: w Palio 16v 1,6 może dojść do wybuchu oparów benzyny wydostających się z przetartych gumowych przewodów paliwowych umieszczonych pod kolektorem powietrza. Karby kolektora powietrza - plstik przeciera bąć reaguje chemicznie z gumą przewodów paliwowych dochodzących do listwy rozdzielczej na silniku (przewód powietrza leży - dotyka bezpośrednio do przewodu paliwowego). Wyciekająca pod (niewilkim ciśnieniem) na rozgrzany silnik cienką strugą beznzyna szbko odparowuje, tak, że na postoju kierowca nie jest w stanie się zorientować o niebezpieczeństwie. Wyczówalny zapach paliwa jest sporadycznie w trakcie jazdy, co kierowca odbiera jako spaliny auta jadącego z przodu. Dopiero gdy zapach się wzmaga, po zatrzymaniu w trakcie jazdy i zdjęciu kolektora powietrza ujawnia się przyczyna zagrożenia. OPARY BENZYNY MOGĄ W KAŻDEJ CHWILI WYBUCHNĄĆ POCZAS JAZDY. Fiat w nowszych konstrukcjach zmienił przewody gumowe ok 54 cm na dwa dzielone, wstawiając pod kolektor powietrzny ok. 15 cm odcinki z twardszego odpornego na przecieranie materiału patrz nr SGR 1020 części na rys złożeniowym zespołu Nr 46424781. Przerażający jest fakt, że FIAT nie powiadomił o w/w niebezpieczeństwie i zmianie konstrukcyjnej użytkowników starszych typów PALIO. Także w sprzedaży nie ma w/w części pokazanej na rys SGR1020 a autoryzowane serwisy oferują tylko wymianę całości łącznie z listwą rozdzielacza z ok. 3000 zł (koszt wężyka łączonego na gwint i szykozłaczkę nie przekroczy 50 zł). Dla bezpieczeństwa sprawdżcie swoje przewody w modelach 1,6. Ja zwróciłem się pisemnie o wyjaśnienie, zobowiazując FIAT-a do powiadomienia o niebezpieczeństwie użytkowników i rozwiązania problemu. FIAT milczy - jest to przestępstwo przeciw życiu i zdrowiu ludzi.
3,8
~Kaczor
Fiat Palio I
Weekend 1.6 i 101KM 74kW
Kupilem to auto po smiesznie malych pieniadzach wlozylem w nie przez rok 300zl ( z tym ze za robocizne nikomu nie place, sam sobie rozkrecam :))Polecam z tym silnikiem palio czy siene naprawe do codziennej jazdy i nawet na urlop bomba, taniocha

Usterki Fiat Palio I

Liczba wpisów: 34
Jak wymienić gałkę zmiany biegów?
  • Fiat Palio I
Starą albo rozcinasz brzeszczotem lub czymś podobnym, albo (jak ja to zrobiłem) podważasz gałkę śrubokrętem płaskim i wypychasz ją do góry, ale wtedy trochę pękła w jednym miejscu. Zresztą i tak stara już się nie przyda, bo wymieniasz przecież na nową. Co do nowej, to musisz zwrócić uwagę na to, żeby była krótka i miała od dołu większy otwór (pierścień wstecznego) i właściwie to wszystko. No poza tym trzeba jeszcze sam lewarek u góry trochę popiłować (nieprzyjemna robota), bo to jest taka kulka, a trzeba z niej zrobić walec. Lewarek jeszcze trochę powierciłem od góry, żeby zrobić większe wgłębienie na śrubę, która przytwierdzała denko gałki do reszty (konstrukcja gałki). Potem tylko założyłem odpowiedni pierścień plastikowy, który był w komplecie i zamocowałem śrubką, która także była w całym zestawie. Ogólnie efekt wizualny na plus.
Problem rozwiązany
Jak założyć osłonę zbiornika paliwa?
  • Fiat Palio I
Osłona podwozia tylna FIAT PALIO FIAT SIENA (1997-2002) zapłacilem 40zł + 13,5 koszty przesyłki. Osłona o numerze: 46446327 stal pomalowana proszkowo - zdj 1. Montujemy, odkręcając (po kolei) śruby trzymające zbiornik paliwa (przyda się nasadkowa 13 i 13 zwykła). Patrząc od tyłu auta najwięcej pracy jest z odkręceniem i przykręceniem, przedniej lewej śruby. Przyda nam się też nasadkowa 8 którą odkręcimy, przeszkadzające plastiki i osłonę termiczną (która właśnie blokuje dostęp do tej kłopotliwej śruby) - zdj 2. Zdjęcie zdj 3 przymiarka osłony (widać 2 śruby trzymające zbiornik- tylne). Osłona zamontowana, przylega prawie idealnie do zbiornika (odstęp ok 5-7mm- opiera się na gumowych zderzakach) - zdj 4. Właściwe to wszystko. Montaż zajmuje ok 1h-2h ze względu na kłopotliwy dostęp właśnie do tej jednej śruby. Warto też na końcu sprawdzić, czy tylne wąsy (płaskowniki mocowane do tylnych śrub) nie ocierają o zbiornik. Jeśli tak to je lekko przeginamy, w taki sposób, aby nie miały bezpośredniego kontaktu, ze zbiornikiem. PS.Taka osłona w ASO kosztuje ok 200zł, więc, jeżeli ktoś chce to tam kupić, to nie polecam. Lepiej skonstruować sobie taką osłonę samemu.
Problem rozwiązany
Jak zdjąć przednie zagłówki?
  • Fiat Palio I Weekend 1.2 i 73KM 54kW 1999-2003
Przednie zagłówki od dołu mają plastikowe prostokątne nakładki, które zasłaniają wywinięcie tapicerki (przechodzą przez ten plastik oba pręty zagłówka). Ten plastikowy prostokąt (wygląda jak linijka z dwoma otworami) należy go wyjąć z zagłówka zsuwając w dół wzdłuż prętów. Ukaże się dalsza część prętów zagłówka i zobaczysz na nich zabezpieczenia (takie duże agrafki), które należy zdjąć i zagłówek już mamy (pręty możesz wówczas wsunąć maksymalnie w oparcie siedzenia i nie będą przeszkadzały). Tak było w moim Palio z 1998 roku. A tak w ogóle to przednie siedzenie przesuwamy maksymalnie do przodu, a oparcie opuszczamy do tyłu, na tylną kanapę i będzie cała długość do wykorzystania, a zagłówki nie będą przeszkadzać. Pozdrawiam,
Problem rozwiązany
Fiat Palio I Weekend