Szukaj

Informacje o Fiat Multipla II 1.9 JTD 115KM 85kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: VANy
Producent zadbaÅ‚ o to, by pasażerowie nie zwrócili obiadu podczas jazdy i wyposażyÅ‚ MultiplÄ™ w poprawne, momentami może nawet nudne jednostki. Wsadzenie 85-konnego diesla 1.3l do 6-osobowego auta wydaje siÄ™ Å›mieszne, ale jeÅ›li nie zamierzacie na trasie nikogo wyprzedzać, to pomysÅ‚ może siÄ™ wam spodobać. Tym bardziej, że ten motor jest bardzo oszczÄ™dny, ale żeby zechciaÅ‚ jechać dynamiczniej, to trzeba wejść na wyższe obroty, a wtedy spalanie wzrasta. Tak czy owak – on tylko napÄ™dza wóz i tyle. CoÅ› mocniejszego? Znany 1.9 JTD o trzech wariantach mocy: 105KM dla rozsÄ…dnych, 110KM też dla rozsÄ…dnych, a 120KM – dla tych, którzy czasem spieszÄ… siÄ™ do pracy. Co do wersji benzynowych – sÄ… dwa silniki. 1.4l 77KM to odzwierciedlenie diesla 1.3JTD z tym, że nie jest oszczÄ™dny. Ciekawszy temat to motor 1.6l. OsiÄ…ga 105KM i wystarczy do normalniej jazdy. Jego zużycie paliwa jest takie sobie, ale można też dostać nieco sÅ‚abszÄ… wersjÄ™ z instalacjÄ… na gaz ziemny CNG. Ta już zdecydowanie bardziej sÅ‚uży Å›rodowisku i portfelowi kierowcy.
czytaj więcej
Powagosław
Fiat odświeżając Multiplę postanowił uniknąć kontrowersji, jakie budził pierwszy samochód o tej nazwie. Jak to jednak zwykle bywa w takich przypadkach, popadł ze skrajności w skrajność. Szokującą sylwetkę zastąpiła sylwetka nużąca i mdła. Nie warto było. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Multipla była po prostu brzydka. No dobrze, była tak szkaradna, że można było nią straszyć dzieci. Nowa Multipla jest niewiele ładniejsza. Problem w tym, że swoją szpetność próbuje ukryć między niby nowoczesnymi liniami. To ja już wolałem tamten poprzedni, prawdziwy koszmarek. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Fiat Multipla II