Szukaj

Informacje o Fiat Multipla II 1.6 16V Bipower CNG 92KM 68kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: VANy
Producent zadbał o to, by pasażerowie nie zwrócili obiadu podczas jazdy i wyposażył Multiplę w poprawne, momentami może nawet nudne jednostki. Wsadzenie 85-konnego diesla 1.3l do 6-osobowego auta wydaje się śmieszne, ale jeśli nie zamierzacie na trasie nikogo wyprzedzać, to pomysł może się wam spodobać. Tym bardziej, że ten motor jest bardzo oszczędny, ale żeby zechciał jechać dynamiczniej, to trzeba wejść na wyższe obroty, a wtedy spalanie wzrasta. Tak czy owak – on tylko napędza wóz i tyle. Coś mocniejszego? Znany 1.9 JTD o trzech wariantach mocy: 105KM dla rozsądnych, 110KM też dla rozsądnych, a 120KM – dla tych, którzy czasem spieszą się do pracy. Co do wersji benzynowych – są dwa silniki. 1.4l 77KM to odzwierciedlenie diesla 1.3JTD z tym, że nie jest oszczędny. Ciekawszy temat to motor 1.6l. Osiąga 105KM i wystarczy do normalniej jazdy. Jego zużycie paliwa jest takie sobie, ale można też dostać nieco słabszą wersję z instalacją na gaz ziemny CNG. Ta już zdecydowanie bardziej służy środowisku i portfelowi kierowcy.
czytaj więcej
Powagosław
Fiat odświeżając Multiplę postanowił uniknąć kontrowersji, jakie budził pierwszy samochód o tej nazwie. Jak to jednak zwykle bywa w takich przypadkach, popadł ze skrajności w skrajność. Szokującą sylwetkę zastąpiła sylwetka nużąca i mdła. Nie warto było. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Multipla była po prostu brzydka. No dobrze, była tak szkaradna, że można było nią straszyć dzieci. Nowa Multipla jest niewiele ładniejsza. Problem w tym, że swoją szpetność próbuje ukryć między niby nowoczesnymi liniami. To ja już wolałem tamten poprzedni, prawdziwy koszmarek. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 78,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Silnik przystosowany do zasilania gazem CNG
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena
Fiat Multipla II