Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 1998 roku. Jedyne auto w tej klasie w Europie mieszczące 6 osób w dwóch rzędach siedzeń (układ 3+3). Pierwsze wzmianki o Multipli datują się na lata 50., gdy auto o tej nazwie powstało na bazie Fiata 600. Pierwsza generacja współczesnej Multipli to, z racji wyglądu, jeden z najbardziej kontrowersyjnych samochodów ostatnich lat. Głównie z tego powodu model nie podbił rynku, choć był nawet drugi w konkursie na Europejski Samochód Roku 2000. W 2004 roku Fiat przedstawił znacznie bardziej konwencjonalną Multiplę II.
czytaj więcej
Fiat odświeżając Multiplę postanowił uniknąć kontrowersji, jakie budził pierwszy samochód o tej nazwie. Jak to jednak zwykle bywa w takich przypadkach, popadł ze skrajności w skrajność. Szokującą sylwetkę zastąpiła sylwetka nużąca i mdła. Nie warto było.
~Powagosław
Pierwsza Multipla była po prostu brzydka. No dobrze, była tak szkaradna, że można było nią straszyć dzieci. Nowa Multipla jest niewiele ładniejsza. Problem w tym, że swoją szpetność próbuje ukryć między niby nowoczesnymi liniami. To ja już wolałem tamten poprzedni, prawdziwy koszmarek.
~Luzacjusz