Szukaj

Informacje o Fiat Ducato III Furgon krótki 2.2 Multijet 100KM 74kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Dostawcze
Produkowany od 1981 roku Fiat Ducato jest średnim lub dużym samochodem dostawczym i zarazem największym użytkowym samochodem Fiata. Do 2017 r. sprzedano ponad 2,7 mln egzemplarzy tego modelu, co czyni go najpopularniejszym samochodem na rynku w swojej klasie. Jest następcą modelu 238. Jego powstanie to efekt współpracy koncernów Fiat i PSA (do którego należą Citroen i Peugeot), a bliźniaczymi względem niego modelami są Citroen Jumper (oraz jego poprzednik – C25) oraz Peugeot Boxer (i jego poprzednik – J5). W roku 2006 pojawiło się w sprzedaży Ducato trzeciej generacji, które od 2014 roku jest oferowane w wersji po gruntownej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Ducato to jeden z fenomenów i bestsellerów Fiata. Jego pozycja jest niezagrożona, natomiast po ostatniej kuracji wygląda najlepiej w swojej historii.

~Powagosław
Luzacjusz

W tym segmencie jest jedno danie główne, a reszta to bardziej lub mniej sycące przystawki. Ten nowy, nieco jakby amerykański sznyt nowego Ducato może wynikać z tego, że Fiat ma apetyt również na rynek w USA.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2198 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 2900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500 obr/min
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Rozrząd typu 2 ACT (łańcuch rozrządu)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

3,0
~Ducato Stasio
Fiat Ducato III
Furgon krótki 2.2 Multijet 100KM 74kW
Auto pakowne i gabarytowo sprytne. dość prosty układ zawieszenia i napęd nie czyni go tak drogim w serwisie co VW busy ale czasami jest dość chimeryczny zimą. Blacha niezła ale obtłuczenia trzeba szybko zabezpieczać, w miejscu puknięcia drzwiami pod marketem szybko robi się dziura.korozi, Proste wykończenie w środku to raczej plus ale odpadające plastiki doprowadzają nas do nerwicy. Do tego niestety głośne w środku. Dopiero po załadowaniu po brzegi towarek jakoś do się wytrzymać. Z pasażerami nie da się jeździć na trasy, nie ma komfortu podróżowania. Dudni, szumi, robi się niemiło. Ceny części umiarkowane, na pewno tańsze od części do busów VW, a to już duży plus. Jakość techniczna średnia ale i tak dużo wyższa niż w wykonaniu obecnych VW. Mieliśmy VW busy z różnymi wersjami silników - każdy z nich to wielka porażka. Fiat Ducato jest o wiele lepszy, mniej awaryjny. Ducato w stosunku do swojej ceny jest na pewno lepszy od nowych VW, nie ma co dyskutować. Ale prostota i niedorobienia szczegółów dotyczących np. siedzeń, plastików, elektryki, blachy (choć lepiej niż VW), pękających przewodów elektrycznych zniechęcają. No cóż, to tylko Fiat, wiadomo, nie ma się czego spodziewać. Samochód Fiat Ducato oceniam na: 3+, na pewno dużo wyżej niż dzisiejsze VW = korodujące strucle.
4,2
~Kuba
Fiat Ducato III
Furgon krótki 2.2 Multijet 100KM 74kW
Samochód kupiony w 2019 roku z udokumentowanym przebiegiem 293 tys. km, w ciągu tych dwóch lat zrobiłem nim 122 tys. km, samochód służy głównie do wożenia "gratów" na gospodarstwo rolne.
3,1
~załamany
Fiat Ducato III
Furgon krótki 2.2 Multijet 100KM 74kW
przez cały czas użytkowania auto serwisowane. ostatni serwis 3 miesiące temu prz 120 tys i nic nie zapowiadało takiej klęski.(serwis nic nie wykrył albo nie chciał wykryć!!!)
Średnie spalanie dla Fiat Ducato III Furgon krótki 2.2 Multijet 100KM 74kW 2007-2014
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
Fiat Ducato III
Furgon krótki 2.2 Multijet 100KM 74kW
Fiat Ducato 2.2 100km przebieg 210tys. wymieniony zawór po 80 tys. tarcze klocki przód po 100 tys. cena 1400zł masakra. pękają tylne drzwi jakaś masakra. pada rolka drzwi przesuwnych i górny zamek. amortyzatory po 145 tys. po 100 tys problemy z elektryką nie działa dmuchawa na dwóch pierwszych biegach. przy 200 tys padł przepływomierz i pękła najpierw sprężyna od strony kierowcy po 4 dniach od pasażera. notorycznie palące się żarówki h7 koszt 25zł marki bosch. notorycznie spala sie prawy stop. lakier sie łuszczy i schodzi, makabra rdzewieje 2 letnie auto. notorycznie zapiekają sie hamulce klocki co 40 tys nawet przy rozsądnej jeździe. Jedyny plus to nie bierze oleju. przy 2 tys obrotach faluja obroty i drga silnik. wymieniałem swożne końcówki i gumy stabilizatora. psuje sie linka naciągu koła zapasowego i łożysko przednie też wymieniałem problemy z absami.pozdrawaiam. pomyślcie za nim sie zdecydujecie na ducato.
6,2
Fiat Ducato III
Furgon krótki 2.2 Multijet 100KM 74kW
Tu wielki plus. W trybie miejskim (warszawskie korki) i praktycznie codzienne jazdy z pełnym ładunkiem autko spala mi minimalnie 6,5litra. Z mniejszymi obciążeniami spalanie spadło nawet do 5litrów. Kiedyś w trasie ustanowiłem rekord (pusty samochód, spokojna i równa jazda 100km/h) 4,5l/100km. Dane z BC. Z klimatyzacją spalanie rośnie o 1l.
6,8
Fiat Ducato III
Furgon krótki 2.2 Multijet 100KM 74kW
Super auto, wcześniej miałem Sprintera palił o 4-5l. więcej/100km, do tego rdzewiał i ciagle był naprawiany, porównując go z Ducato NIGDY WIĘCEJ MERCA!!!

Usterki Fiat Ducato III

Liczba wpisów: 15
Awaria silnika.
  • Fiat Ducato III Furgon długi
  • silnik
witam!mam pytanie.szef dał mi ducato do jazdy i po ok.50 kilometrach silnik zgasł.okazało się że pękł zawór,który rozwalił tłok i głowicę.po wymianie silnik pracował dziwnie,jakoś głośno i nie miał takiej mocy jaką powinien mieć.zrobiłem nim też około 50 kilometrów i znowu pękł zawór-powtórka z rozrywki.mechanicy twierdzą,że głowica była źle zregenerowana.trochę nie chce mi się w to wierzyć.twierdzą,że wymieniali równierz rozrząd.jeśli ktoś z was miał taką sytuację to proszę o poradę..pewnie znowu szef wpieprzy kupę kasy i znowu przejadę 50 kilometrów i zawór pęknie.co może być tego przyczyną?pozdrawiam
Problem rozwiązany
1 komentarz
lancuch rozrzadu
  • Fiat Ducato III Furgon długi 3.0 Multijet Power 157KM 115kW 2007-2014
  • silnik
po przebiegu okolo 400tys\km wymiana łacuch kompletny zestaw za 1500pln,po przebiegu około 30tys łancuch rozciagnoł sie,powtorna wymiana nowy komplet\stary reklamacji nie uznano ponoc bład montazu ok\teraz po przebiegu 5tys łancuch znow sie rozciagnol czujnik polozenia walu pokazuje błod gubi znaki pomagła regulacja na kole kolejne 5tys przebiegu łancuch rzechota przy uruchamianiu jak po 400tys pomocy co teraz.......auto robi tylko trasy zachod ciagle rozciagajacy sie łancuch po małym przebiegu wymiana a pozniej regulacja i dalej to samoooo
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zatykanie i utrata mocy przy ok. 2000 obr. na 5 birgu
  • Fiat Ducato III Kabina długi 3.0 Multijet Power 157KM 115kW 2007-2014
  • silnik
Przy dodawaniu mocy i dojściu obrotów do ok. 2000 na 5 birgu zaczyna zatykać coś w silniku i samochód zaczyna szarpać. Nie dzieje się to na niższych biegach, nawet po dojściu do 2000 obrotów Proszę o podanie przyczyny usterki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Fiat Ducato III Furgon krótki