Szukaj

Informacje o Fiat Ducato III Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW 2006-2014

Lata produkcji: 2006 – 2014
Segment: Dostawcze
Produkowany od 1981 roku Fiat Ducato jest średnim lub dużym samochodem dostawczym i zarazem największym użytkowym samochodem Fiata. Do 2017 r. sprzedano ponad 2,7 mln egzemplarzy tego modelu, co czyni go najpopularniejszym samochodem na rynku w swojej klasie. Jest następcą modelu 238. Jego powstanie to efekt współpracy koncernów Fiat i PSA (do którego należą Citroen i Peugeot), a bliźniaczymi względem niego modelami są Citroen Jumper (oraz jego poprzednik – C25) oraz Peugeot Boxer (i jego poprzednik – J5). W roku 2006 pojawiło się w sprzedaży Ducato trzeciej generacji, które od 2014 roku jest oferowane w wersji po gruntownej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Ducato to jeden z fenomenów i bestsellerów Fiata. Jego pozycja jest niezagrożona, natomiast po ostatniej kuracji wygląda najlepiej w swojej historii.

~Powagosław
Luzacjusz

W tym segmencie jest jedno danie główne, a reszta to bardziej lub mniej sycące przystawki. Ten nowy, nieco jakby amerykański sznyt nowego Ducato może wynikać z tego, że Fiat ma apetyt również na rynek w USA.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2287 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie intercooler
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Rozrząd typu 2 ACT (pasek zębaty)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,9
~Ja sie wyleczylem z ducato
Fiat Ducato III
Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW
Auto ma mase jakis czujnikow, pasci narobione, slabej jakosci czesci i totalne durnoty zrobione przez inzynierow jak np stojąca woda na pokrywie zaworów, przez co gnija swiecie i zapieczaja sie wtryski. Skrzynia z plasteliny, totalne dziadostwo co jakis czas jak nie łożysko to synchronizatory jak nie synchronizatory to tarczka sprzęgła przez co grzechocze w skrzyni. Pół osie to samo, plastelina. Egr ktory nigdy nie dziala tak ja ma dzialac, czlowiek da nowy i za jakis czas juz siada, pompa oleju ktora tez sie psuje co chwile. Wieczne problemy z elektryka typu psujaca sie manetka od kierunkowskazow (3 razy wymienialem) psujace sie swiatla, psujace sie sterowanie strony nawiewu. Ogromne koszta czesci i serwisu. Szczerze najlepiej sobie juz kupic Iveco, mialem 2 i nigdy zadnych wiekszych usterek w tym padle co chwile cos i ogromne koszta zeby to ogarnac, Jedyny plus to silnik 3.0 i 2.3 z iveco i nic wiecej. Nigdy sie tak nie cieszylem sprzedajac auto
3,9
~Piotr
Fiat Ducato III
Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW
Samochód dobry, jeżdżę nim jako drugi właściciel w jednej firmie. Mało awaryjny, a w tej firmie dba się o samochód jednak nie zbyt przesadnie (nie raz przekroczy się np. km jeśli chodzi o zmianę oleju.) Trzeba pilnować oleju (niektóre lubią brać), jedno ducato w naszej firmie jest już po remoncie bo kolega tego nie pilnował. Niezłe spalanie i dynamika nawet przy prędkościach autosradowych żędu 140km/h-150km/h spalanie nie przeracza 14l/100km no ale nie wozimy dużych ciężarów do około 500kg. Na długie trasy dla kierowcy w miarę wygodne, ale dla pasażera siedzenie bardzo nie wygodne (jeżeli jedzie się w 3 osoby to pasażerowie komfortu nie mają już prawie żadnego). Dla mnie tak jak piszę za kierownicą w miarę, trochę krótka szyna do przesuwania fotela no ale mam prawie 190cm wzrostu więc mniejsi koledzy się mieszczą bez problemu. Plastiki trzeszczą, na dziurach w miarę ok. Zawieszenie jak na naszą jazdę i drogi po których jeździmy jest dość wytrzymałe, ze 2-3 razy w roku jednak trzeba coś przy nim zrobić, rocznie robimy około 50-60 tys. km. po całej Polsce więc i zawieszenie może się troche wysłużyć. Po około 200tys. km. skrzynia była w remoncie, od razu zrobiono też sprzęgło (około 4-5tys. zł części+robota) Ogólnie polecam ze względu na bezawaryjny silnik, nowoczesne wnętrze, większą przestrzeń na nogi niż np w masterze, dynamikę no i przyzwoite spalanie.
3,0
~kornik 29
Fiat Ducato III
Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW
W mojej ocenie całokształt dość pozytywny za nowego Sprintera czy Craftera trzeba dać na wejściu 30 tys więcej a one nie są jakoś super niezawodne. Jednak ta niska cena wychodzi w jakości wykonania, mnóstwo denerwujących drobnych usterek, kiepskie wykończenie i użyte materiały. Bardzo słabe i drogie serwisy ASO, lepiej poszukać warsztatu specjalizujacego się w dostawczych. Jest też kilka ciekawostek konstrukcyjnych np. ulokowanie wlewu płynu do spryskiwaczy ( ten kto to wynyslił powinien dostać tytuł idioty roku). Jednakże miał być to w założeniu tani koń roboczy i zasadniczo wywiazuje się z tego zadania.
Średnie spalanie dla Fiat Ducato III Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW 2006-2014
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Fiat Ducato III
Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW
Spalanie według komputera. Zwykle jeżdżę w trasach, minimalne spalanie około 6.5 litra zdarzyło się tylko raz, ale się zdarzyło więc wpisałem, jazda była bardzo oszczędna bo w dużej mgle, normalnie pali 8.0-9.5 litra w trasie w zależności od stylu jazdy, drogi, ogrzewanie i klima pewnie też mają coś do tego. Przy jeździe na autostradzie z prędkościami jak w osobówce, przy długiej, takiej jeżdzie może pokazac pod 14 litrów, ale zwykle około 11-12, miasto zwykle 9-11 litrów, zależy czy to Kraków, Warszawa, czy Trójmiasto, ale zwykle około 10 litrów w mieście. Co ważne my nie wozimy ciężkich towarów, paka prawie pusta, max waga na pace to 300-500 kg, więc nie ma go co też dociążać. Ceny części przystępne, robocizny też, na mój gust zawieszenie mogłoby być trochę wytrzymalsze, chociaż patrząc na przebiegi i tak nie jest źle, ogólnie polecam, gdybym miał własną firmę i potrzebował dostawczaka to tylko Ducato z tym silnikiem, co też ważne nie rdzewieje jak wiele innych.
9,3
Fiat Ducato III
Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW
Fiacik jak autko jest fajne tylko podejście serwisów do obsługi i napraw gwarancyjnych to porażka. Słabym punktem są pękające tylne drzwi lewa połówka i zawiasy oraz puszczające zgrzewy na tylnych nadkolach, kolejna wadą są rurki klimatyzacji które się przecierają, i łuszczący się lakier po przejechaniu 30 tysięcy km. w rok czasu auto nadawał się do malowania z zewnątrz przy progach przód a po kolejnych 30 tys. km. lakier zaczął się łuszczyć przy drzwiach przesuwnych i po raz kolejny pękły drzwi tylne lewe skrzydło. Mechanicznie jak na razie jest ok poza tą klimą.
9,2
Fiat Ducato III
Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW
więcej jak 10,5 na setkę mi nie zjadł nawet w zimie .na trasie to ok 7,5-8 . przyzwoicie jak na taki samochód . oczywiście to zależy od nogi :)) .przeglądy w serwisach to porażka dla kieszeni i dla samochodu . moja ducacina lubi jak sam go naprawię , dobrze poskręcam, wleję porządny olej i inne płyny .z całym szacunkiem dla Fiata - serwis macie porażkę.

Usterki Fiat Ducato III

Liczba wpisów: 15
Awaria silnika.
  • Fiat Ducato III Furgon długi
  • silnik
witam!mam pytanie.szef dał mi ducato do jazdy i po ok.50 kilometrach silnik zgasł.okazało się że pękł zawór,który rozwalił tłok i głowicę.po wymianie silnik pracował dziwnie,jakoś głośno i nie miał takiej mocy jaką powinien mieć.zrobiłem nim też około 50 kilometrów i znowu pękł zawór-powtórka z rozrywki.mechanicy twierdzą,że głowica była źle zregenerowana.trochę nie chce mi się w to wierzyć.twierdzą,że wymieniali równierz rozrząd.jeśli ktoś z was miał taką sytuację to proszę o poradę..pewnie znowu szef wpieprzy kupę kasy i znowu przejadę 50 kilometrów i zawór pęknie.co może być tego przyczyną?pozdrawiam
Problem rozwiązany
1 komentarz
lancuch rozrzadu
  • Fiat Ducato III Furgon długi 3.0 Multijet Power 157KM 115kW 2007-2014
  • silnik
po przebiegu okolo 400tys\km wymiana łacuch kompletny zestaw za 1500pln,po przebiegu około 30tys łancuch rozciagnoł sie,powtorna wymiana nowy komplet\stary reklamacji nie uznano ponoc bład montazu ok\teraz po przebiegu 5tys łancuch znow sie rozciagnol czujnik polozenia walu pokazuje błod gubi znaki pomagła regulacja na kole kolejne 5tys przebiegu łancuch rzechota przy uruchamianiu jak po 400tys pomocy co teraz.......auto robi tylko trasy zachod ciagle rozciagajacy sie łancuch po małym przebiegu wymiana a pozniej regulacja i dalej to samoooo
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zatykanie i utrata mocy przy ok. 2000 obr. na 5 birgu
  • Fiat Ducato III Kabina długi 3.0 Multijet Power 157KM 115kW 2007-2014
  • silnik
Przy dodawaniu mocy i dojściu obrotów do ok. 2000 na 5 birgu zaczyna zatykać coś w silniku i samochód zaczyna szarpać. Nie dzieje się to na niższych biegach, nawet po dojściu do 2000 obrotów Proszę o podanie przyczyny usterki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Fiat Ducato III Furgon długi