Szukaj

Informacje o Fiat Ducato I 1.9 TD 82KM 60kW 1981-1993

Lata produkcji: 1981 – 1993
Segment: Dostawcze
Produkowany od 1981 roku Fiat Ducato jest średnim lub dużym samochodem dostawczym i zarazem największym użytkowym samochodem Fiata. Do 2017 r. sprzedano ponad 2,7 mln egzemplarzy tego modelu, co czyni go najpopularniejszym samochodem na rynku w swojej klasie. Jest następcą modelu 238. Jego powstanie to efekt współpracy koncernów Fiat i PSA (do którego należą Citroen i Peugeot), a bliźniaczymi względem niego modelami są Citroen Jumper (oraz jego poprzednik – C25) oraz Peugeot Boxer (i jego poprzednik – J5). W roku 2006 pojawiło się w sprzedaży Ducato trzeciej generacji, które od 2014 roku jest oferowane w wersji po gruntownej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Ducato to jeden z fenomenów i bestsellerów Fiata. Jego pozycja jest niezagrożona, natomiast po ostatniej kuracji wygląda najlepiej w swojej historii.

~Powagosław
Luzacjusz

W tym segmencie jest jedno danie główne, a reszta to bardziej lub mniej sycące przystawki. Ten nowy, nieco jakby amerykański sznyt nowego Ducato może wynikać z tego, że Fiat ma apetyt również na rynek w USA.

~Luzacjusz
Produkowany od 1981 do 1993 roku
Pojemność skokowa 1929 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 4100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 181 Nm przy 2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Usterki Fiat Ducato I

Liczba wpisów: 5
Podnośnik koła zapasowego.
  • Fiat Ducato I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 15
Nie 4
Pewnego zimowego poranka /godz 5/ wsidłem do mojego fiata aby udać się do punktu b.Może ujechałem 500 m jak poczułem,że złapałem gumę.Nie ma sprawy pomyślałem- wymieniam.Zatrzymałem pojazd na poboczu drogi i tu zaczął się horror.Nie mogłem opuścić koła zapasowego, gdyż mechanizm zębatkowy przeskakiwał w trakcie obracania kluczem.To trwalo może godzinę.W tym czasie zrobił się taki zator /korek/,że musiałem zjechać na tym flaku jakieś 500m na stację benzynową.Po tej jeździe rozpieprzyłem sobie gumę tylko dlatego że to ustrojstwo nie dzialało.Do dupy z tym. Dowiedziałem się ,że wszystkie te podnosniki koła zapasowego są wadliwe.Zastanawiam się tylko dlaczego nas nie informują te cymbały z Fiata o tych usterkach.Tak samo jak o pękających drzwiach tylnych na zawiasach.Swoją drogą już bylem w serwisie i wstawili mi w drzwi takie wstawki.
5 komentarzy
Brak 1, 2 i 3 biegu dmuchawy
  • Fiat Ducato I
  • instalacja elektryczna
Czasami powodem braku nawiewu na 1,2,3 biegu są przypalone styki włącznika nawiewu, lecz w tym przypadku winnym okazał się rezystor przykręcony do tunelu nagrzewnicy. W celu naprawy należy odkręcić konsolę po prawej stronie pulpitu, pod schowkiem pod nogami pasażera. Do rezystora prowadzi wiązka elektryczna z wtyczką. Trzeba ja odpiąć, potem odkręcić dwie śrubki i mamy dostęp do rezystora. Można zmierzyć jego oporność, dane wartości rezystancji opisane są na obudowie. W przypadku, gdy wartość pomiaru nie odpowiada podanym parametrom, należy rezystor wymienić.
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ładowania
  • Fiat Ducato I 2.5 D 72KM 53kW 1981-1993
  • instalacja elektryczna
  • 140 tys. km
Witam serdecznie. Od niedługiego czasu stałem się szczęśliwym posiadaczem żużla w postaci lawety Fiat ducato 92 rok 2.5 diesel. Auto odpala tylko z kabli, dopóki nie rozładuje się akumulator tj. Ok 40-60 min to normalnie jeździ, rozładuje się aku-koniec jazdy. Wymieniany był alternator 100% sprawny lecz dalej brak ładowania. Pasek naprężony także się nie ślizga. Co dalej robić, gdzie najlepiej spojrzeć, alternator 100% sprawny Pomocy bo więcej stoi jak jeździ
Problem rozwiązany
2 komentarze
Fiat Ducato I