Szukaj

Informacje o Fiat Doblo IV

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Dostawcze
Najnowsza, wprowadzona na rynek w 2015 roku i obecnie produkowana czwarta generacja modelu. Doblo IV, został zaprojektowany od podstaw i jest odmieniony stylistycznie względem swojego poprzednika (wnętrze auto również zyskało nową stylistykę). Jego design został jednakże ujednolicony z bliźniaczym modelem oferowanym w USA i Kanadzie – Ram ProMaster City. Płyta podłogowa, na której został zbudowany to Fiat Small LWB Platrofm, którą zastosowano również m.in. w Fiacie Linea i jego europejskim bliźniakiem – Oplem Combo. Doblo posiada również uterenowioną wersję o nazwie Trekking.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz

Fiat Doblo IV – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Fiat Doblo IV

Liczba ocen: 23
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,2
~Paweł
Fiat Doblo IV
Van 1.4 16V 95KM 70kW
Od auta oczekiwałem że będzie, tanim osiołkiem do pracy jak moje stare krótkie T4, Oczekiwałem od niego 3 rzeczy: Odpalić I Jechać - nie wiedziałem że tak bardzo się zawiodę. Od ogółu do szczegółu - Krakowie od dwóch lat są przymiarki do SCT, szukałem auta z gazem i E6. Samochód kupiłem do pracy - prowadzę jednoosobowa firmę elektroinstalacyjną, użytkuje pojazd wyłącznie sam, z reguły nie wożę więcej niż ok 100-250kg ( skrzynka, wiertarka, kilka krążków kabla, w weekendy motocykl na tor) . Samochód podczas jazdy głośniejszy niż T4, widoczność dużo gorsza niż T4 ale ok wzmocnione słupki wiec nie czepiam się ergonomia spoko, Nie oczekiwałem żadnych osiągów tak jak w T4 1,9 D, auto do pracy , mała benzyna z gazem więc biorę to na klatę, ale to auto jak musiałem się zatrzymać w połowie ślimaka w Bonarce czy nie daj Boże w Bronowickiej to nie daje rady ruszyć na wzniesienie, bo się dławi. I od razu zaznaczam potrafię ruszać z ręcznego, busami latam odkąd mam prawko czyli już 15 lat, a ten złom się dławił na rampie do garażu podziemnego!!! Druga sprawa całkowicie przekreślająca to auto jako samochód do firmy to ciągłe awarie, ale to ciągłe i wykluczające auto z eksploatacji na dłuższy czas. Przy okazji wizyt w serwisie zorientowałem się że mój egzemplarz nie jest tym jedynym pechowym. Model Doblo podobnie jak bliźniacze Combo został zaprojektowany za delikatnie, ze słabej/za cienkiej stali - od karoserii poprzez zawieszenia na skrzyni biegów i łożyskach w mechanizmie różnicowym kończąc, ochrona antykorozyjna nie istnieje - w 5 letnim aucie zgniło nawet mocowanie silnika! Konstrukcja od początku jest skopana już na desce kreślarskiej. Za dwa lata posiadania moje Doblo 9 miesięcy przestało w serwisach, dobrze ze nie sprzedałem T4 bo zlecenia klientom musiałem zrealizować. Jako drugi kombivan do domu może będzie ok, do pracy absolutnie nie polecam.
3,0
~MM
Fiat Doblo IV
Van 1.4 16V 95KM 70kW
Samochód tragedia. Użytkuje służbowo ale i tak codzienna udręka jeżdzenia tym autem jest uciążliwa. Poza tym że jest pojemna paka to żadnych plusów. Silnik to jest dramat, powinni zakazać produkcji takich złomów. Zero dynamiki, nie da się wyprzedzić żadnego auta na prostej drodze nie mówiąc o wjeździe pod jakiekolwiek wzniesienie. Wiekszość górek trzeba pokonywac na 3 lub nawet 2 biegu piłując pod 5 tys obrotów... Dramat nie jazda.. Po skończeniu się gwarancji (okolo 32 tys km) dziwne dźwięki z okolic przedniwj osi.. Przy ruszaniu i hamowaniu.. Spalanie: katastrofa - 14 litrów w miescie bo żeby względniw normalnie jechac a nie jak ślimak to trzeba utrzymywac 4-5 tys obrotów....
4,4
~Robert
Fiat Doblo IV
Van 1.4 T-Jet 16V 120KM 88kW
Samochód bardzo funkcjonalny, ale nie dla każdego. Idealnie sprawdza się w mieście i na krótsze trasy. Przesuwane drzwi drugiego rzędu siedzeń idealne dla dzieci, podwożone do szkoły czy zajęcia dodatkowe. Nadaje się dla 5 osobowej rodziny. W środku twarde plastiki, ale dobrze spasowane i nie wydają żadnych dźwięków (jak dotąd). Fiat Doblo z pewnością wybierany byłby częściej jako samochód rodzinny lub firmowy, gdyby nie kuriozalna polityka sprzedaży tego modelu w Polsce - 7 miejsc dostępnych jest tylko w krótkiej wersji nadwozia (logika wskazywałaby na odwrotną konfigurację; w Turcji można kupić 7 miejscowe Doblo w dłuższej wersji nadwozia);. Jeśli ktoś nie potrzebuje 7 miejsc ale chciałby większy bagażnik to też musi się zastanowić, ponieważ w wydłużonej wersji nie można zamówić bocznych kurtyn powietrznych. Instalacja LPG w serwisie w województwie śląskim 4200 zł, w Wielkopolsce 5500 zł a poza serwisem tej samej klasy co dedykowana Tartarini 3000 zł.
Średnie spalanie dla Fiat Doblo IV
9,0 – 9,3
l/100 km
6,4 – 7,6
l/100 km
10,4 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Fiat Doblo IV
Van 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Kupiłem ten samochód z przebiegiem prawie 280tys krajowy w wersji Maxi z ładownością 1t w wersji Cargo. W drodze powrotnej (zima) po trasie nie przekraczając 130km/h palił mi 8l przy temperaturze 4°C na pusto na letnich oponach. Po ogarnięciu mechaniki, płukankach, usunięciu nieszczelności w układzie wydechowym jeżdżąc jak dziadek palił średnio 7,5 - 7,8L po aglomeracji śląskiej nie przekraczając 130km/h i jeżdżąc w korkach. Pojechałem na hamownię i okazało się że silnik zamiast 105KM ma 92KM. Zwiększyłem moc do 119KM i oczywiście moment z 270 na 308NM. Samochód zrobił się żwawszy a spalanie średnie spadło do 7.2L/100km jednak już z załadowanym sprzętem ważącym około 250-300kg. Jednak nie wiem czy zasługą nie jest też zmiana techniki jazdy, nie jeżdżę już jak dziadek a staram się jak najszybciej osiągnąć pożądaną prędkość nie przekraczając 3tys obrotów. Najlepiej utrzymywać obroty na poziomie 2tys podczas poruszania się po mieście czy nawet w trasie. To mój pierwszy diesel i porównując do kosztów jazdy to na pewno 1.4t-jet z LPG wyjdzie znacznie taniej jeśli chodzi o koszt paliwa i pewnie serwis jednak bałem się że będzie zbyt słaby jak na tak duże auto a jednak większy moment przyda sie przy wyprzedzaniu jak samochód zapakowany. Bardzo rzadko są też spotykane 1.4t w wersji Cargo dlatego też taki wybór. Z dpfem nie ma żadnych problemów ale robię odcinki minimum po 25km.
6,4
Fiat Doblo IV
Van 1.6 MultiJet 95KM 70kW
W doblo "spaliłem" juz 4201,1L oleju napędowego i aktualny jego przebieg to 67 869km, co daje średnie spalanie okolo 6.28L/100km. 90% przebiegu to trasa. Prędkość zwykle powyżej 120km/h. Ciężka noga, auto dostaje przysłowiowy wpier..nicz Zaczyna palic duzo powyżej 160km/h (podchodzimy pod 8L, ale ósemki nigdy nie przekroczyłem) Jak na aerodynamikę na poziomie kredensu z epoki pozniego PRL, spalanie super niskie. Pierwsza i jak na razie jedyna "usterka", to klocki hamulcowe przy okolo 60 000km.
8,4
Fiat Doblo IV
Van 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Samochód użytkowany od 3 lat, przebieg 68000km, kierowca raczej "ekodriver". Auto spełnia w firmie rolę jako samochód przedstawiciela/dodatkowy mniejszy dostawczy. Wersja długa, (masa pojazdu 2349kg !). Spalanie na trasie przy oszczędnej jeździe - do 110 km/h - 7,3l. Ok 120-130 km/h pond 8l. powyżej 140 km/h od 10l do 12l. Jazda po mieście ok 8,5-9l. Masa i gabaryty robią swoje. Ogromną zaletą natomiast jest że zmieści 3 razy więcej towaru/pudeł niż Octavia kombi (Doblo jest największy w swojej klasie).
Fiat Doblo IV