Szukaj

Informacje o Fiat Doblo III Van 1.4 T-jet 16v 120KM 88kW 2011-2016

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Dostawcze

Najsłabsze motory są naprawdę ospałe. Benzynowy silnik 1.4 95KM nie jest ani elastyczny, ani zrywny. Diesla 1.3 ratuje wyższy moment obrotowy i znikome spalanie. To dobre propozycje dla wersji użytkowej, bo w niej osiągi nie są istotne. W przypadku nadwozia osobowego warto sięgnąć po mocniejsze propozycje. Diesel 1.6 105KM chętniej współpracuje z kierowcą, ale najciekawsze i tak są dwa silniki – wysokoprężny 2.0 135KM i benzynowy 1.4 T-Jet 120KM, który może być też zasilany gazem CNG. Oba są elastyczne i dość dynamiczne.

czytaj więcej
Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika środkowo, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Fiat Doblo III Van 1.4 T-jet 16v 120KM 88kW 2011-2016
9,1
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Fiat Doblo III
Van 1.4 T-jet 16v 120KM 88kW
Minimalne spalanie to płynna trasa 80%autostrada reszta drogi lokalne w zimie, prędkość max 100km/h i muskanie gazu. Średnie to trasa mieszana z prędkością max 110km/h. Maksymalne spalanie to trasa z prędkościami w pełni autostradowymi lub przepisowa jazda z małą przyczepka kempingową (jeśli nie jedzie się pod wiatr). Ogólnie auto można polecić za niską awaryjność, dobre prowadzenie, umiarkowany apetyt na paliwo jak na dość starą jednostkę napędową połączoną z sporą i wysoką kubatura nadwozia. Części eksploatacyjne tanie. Urzytkuję od 8 lat i nie narzekam, obecny przebieg 210tys. Poza olejami i filtrami, raz łączniki stabilizatora, raz tarcze + klocki, raz same klocki, przy 200tys sprzegło ale bez dwumay,poza tym leje i śmigam.
11,2
Fiat Doblo III
Van 1.4 T-jet 16v 120KM 88kW
Spalanie jest rzeczywiste i dotyczy gazu. Auto waży 1700kg, silnik jest mały mimo, że najmocniejszy, ale wspomaga go skrzynia 6tka, więc nie jest najgorzej. Najmniejsze zużycie to jazda w okolicach 90-100km - wówczas można zejść do ok 9,0, ale jak już jedziesz i wyprzedzasz to na każdym takim rajdzie komputer pokazuje ok 25,0 -więc średnio wychodzi 10,0. Na autostradzie- no nie jest to opływowy niski samochód, więc jadąc 130-150 pali tak jak w mieście 12,0. Jedno jest pewne, że jadąc 130km/h pasażerowie nie odczuwają prędkości, bo jedzie się jak w autobusie. Auto ekonomiczne, bo diesel w zakupie był droższy o 10000zł, czyli musze przejechać ok 21000km by dopiero zakup się wyrównał. A diesel nawet paląc 6,5l x 5,30zł=34,50 za 100km, a ten 12,5 x 2,50 = 31,5, a w trasie to nawet 25,00zł. Wniosek przy każdym 1000km mam jeszcze dodatkowe 100km w porównaniu do diesla. Jeśli ktoś myśli, że do diesla kupi lewą ropę - to życzę powodzenia. Serwis takiej usterki silnika na pewno nie uzna za naprawę gwarancyjną. Poprzedni Citroen (też osobowy dostawczak) palił bardzo podobnie, a zimą nawet znacznie więcej, ale miał silnik 1,8. Auto kupiłem z fabrycznym gazem, niestety w Łodzi w ASO nie potrafią tego dobrze regulować - robili już to 3 razy. W benzynie turbina jest zwykła, bez zmiany geometrii łopatek, więc chyba jednak troszke bardziej żywotna
10,3
Fiat Doblo III
Van 1.4 T-jet 16v 120KM 88kW
Posiadam Gaz od roku, średnie spalanie w okolicach 11 litrów w trybie mieszanym. Gaz w silnikach 1.4 t-jet sprawuje się rewelacyjne.
Fiat Doblo III Van