Popularny i dostępny w wersji towarowej oraz osobowej – i pod tym kątem warto dobrać odpowiedni silnik. Flotom spodoba się diesel 1.3D, który osiąga 75 lub 85KM. No właśnie - flotom ze względu na symboliczne zużycie paliwa, ale nie kierowcom, bo w trasie załadowane auto jest ospałe i ciężko się nim jeździ – za to w mieście czuje się jak ryba w wodzie. Doblo częściej używane w trasie zdecydowanie lepiej sprawdzi się ze znanym 1.9 JTD o mocy 105-120KM – ten ma więcej wigoru przy wyższych prędkościach. Silniki benzynowe też się znajdą, ale ze względu na to, że tego typu auta często sporo jeżdżą, to mogą okazać się nieopłacalne. Najmniejszy 1.4 77KM sprawdzi się głównie w mieście, bo do podróży między miastami lepiej nada się większy 1.6l. Jego plus jest taki, że można go dostać z instalacją na gaz ziemny CNG, a to drastycznie obniża koszty eksploatacji, ale nie cenę zakupu.
TAK(80%)