Szukaj

Informacje o Fiat Doblo II 1.3 D 75KM 55kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Dostawcze

Popularny i dostępny w wersji towarowej oraz osobowej – i pod tym kątem warto dobrać odpowiedni silnik. Flotom spodoba się diesel 1.3D, który osiąga 75 lub 85KM. No właśnie - flotom ze względu na symboliczne zużycie paliwa, ale nie kierowcom, bo w trasie załadowane auto jest ospałe i ciężko się nim jeździ – za to w mieście czuje się jak ryba w wodzie. Doblo częściej używane w trasie zdecydowanie lepiej sprawdzi się ze znanym 1.9 JTD o mocy 105-120KM – ten ma więcej wigoru przy wyższych prędkościach. Silniki benzynowe też się znajdą, ale ze względu na to, że tego typu auta często sporo jeżdżą, to mogą okazać się nieopłacalne. Najmniejszy 1.4 77KM sprawdzi się głównie w mieście, bo do podróży między miastami lepiej nada się większy 1.6l. Jego plus jest taki, że można go dostać z instalacją na gaz ziemny CNG, a to drastycznie obniża koszty eksploatacji, ale nie cenę zakupu.

czytaj więcej
Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 1750 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Układ jezdny
Średnie spalanie dla Fiat Doblo II 1.3 D 75KM 55kW 2006-2010
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Fiat Doblo II
Minivan 1.3 D 75KM 55kW
Jeżdże "bobelkiem" od lipca 2008 (i to po ok.9-10tys.miesięcznie)i jak do tej pory nie miałem żadnych problemów,w autku tym jest jedna podstawowa zasada:jeździć z prędkością do 2500 obrotów a najlepiej to ok.2000(ale tak się nie da!! :) :),to spalanie będzie sie kręciło w granicy 5,2-5,5 ,a jeśli tylko depniemy na pedał do 3-4 tys. to możemy zapomnieć o piątce z przodu!!!!Więc jeżdze w miarę możliwości do prędkości ok.100km/h i mieszcze się w normie ok.5,5-5,6l/100km.Ogólnie mam pozytywne wrażenia z jazdy doblakiem a bardzo pozytywnym gadżetem jest dosc dobrze umieszczony podłokietnik,pozdrawiam wszystkich mobilków chcących kupić ten samochodzik. :) :)
4,8
Fiat Doblo II
Minivan 1.3 D 75KM 55kW
Mam już trochę przejechanych kilometrów za sobą, więc bawią mnie ci co zapie...ją 120km/h na zwykłych polskich drogach. Ja jeżdżę 90km/h spalam 4,5l/100 i 400 kilometrów przejeżdżam około 20 minut dłużej od takiego co się bardzo spieszy.Taniej, bezpieczniej i mniej napraw.
9,0
Fiat Doblo II
Minivan 1.3 D 75KM 55kW
Tym doblem przejeżdzam ok 100 000 km /rok do spalania trzeba doliczyć koszt oleju silnikowego ok 8-9 l na 20 000 km. Co ciekawe fiat przewiduje spalanie 0,6l na 1000 km czyli 12 LITRÓW oleju silnikowego !!!!! miedzy przeglądami( 20 000km). Trasa KRAKÓW-BERLIN-SZCZECIN to spalanie 12,5-13,0 l/100km + 1l oleju silnikowego, gaz w podlodze przez cały czas (prędkość na cłym odcinku 120-150, w zależności od kierunku wiatru)

Usterki Fiat Doblo II

Liczba wpisów: 10
Sposób mocowania tylnej lampy - idiotyzm pierwszej wody.
  • Fiat Doblo II 1.4 77KM 57kW 2006-2010
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 5
ylko "dorozwiniety" włoski inżynier wymyslił mocowanie tylnego reflektora fiata doblo. Spali ci się żarówka- nic trudnego poprostu wymień!. Stop - całkowita pomyłka w rozumowaniu!!! Bez klucza do kół nawet nie podchodź ( do reflektora???).Dodatkowo zdemontować trzeba osłone głośnika gdzie nie wiadomo po jakiego grzyba tę mocującą śrubke 19 -ke wsadzono. Za to jak ci wytłoczka blaszana szumnie mianowana jako nakrętką nr 19 wpadnie w oblachowanie (a z uwagi na luz fabryczny w 9 na 10 przypadków tak się stanie) ten mądry włoski inżynier wymyslił w dole słupka specjalny otwór do jej wyciągania, bo do niczego innego raczej się nie nadaje. Podziwiam przez ten otwor wloska motoryzacje, majac ją jednocześnie w innym otworze. Nigdy więcej tego produktu samochodobnego nie kupię. Acha instrukcję fabryczną demontażu można sobie... A to tylko była wymiana spalonej żarówki... w nocy, w deszczu, w trasie... bajka.
2 komentarze
Tarcze hamulcowe - zużyte kompletnie przez jedną parę klocków.
  • Fiat Doblo II
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 7
Auto na gwarancji jeszcze pół roku. Tarcze hamulcowe ASO zaleciło do wymiany już przy pierwszej wymianie klocków hamulcowych (przebieg 40 tys. km)! Normalnie powinny się zużyć po przebiegu 100-140tys. Koszt naprawy ok. 1k zł. Dlaczego użytkownik ma za to płacić? (Za klocki - rozumiem, ale czemu aż 350zł?). Tani zamiennik made in China pociągnąłby dłużej. Taka jakość nie zachęca do zakupu oryginalnych części Fiat. Chyba wszyscy wytwórcy zamienników robią lepsze tarcze od producenta za cztery razy mniejszą cenę. :) Oryginalne części w cenie 2x wyższej niż do Toyoty Land Cruiser, trwałość 3x mniejsza, dobrze, że są tanie zamienniki! Mimo to podtrzymuję swoją recenzję auta na serwisie.
2 komentarze
Odpalanie
  • Fiat Doblo II 1.4 77KM 57kW 2006-2010
  • silnik
  • 110 tys. km
Doblo 2010 r.1,4 benzyna+LPG,start-stop. Problem z odpalaniem (odpala za 4,5,6 razem. Świece wymienione w 2019 r. Instalacja LPG po przeglądzie Podłączony pod komputer i zresetowane 3 błędy na zapłonie i dalej odpala z problemami.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Fiat Doblo II