Szukaj

Informacje o Fiat Doblo

Lata produkcji: 2000 – 2019
Segment: Dostawcze
Fiat Doblo to produkowany od 2000 roku, a w Polsce dostępny od roku 2001, mały samochód dostawczy należący do klasy kombivanów (segment K). W 2006 roku został wyróżniony nagrodą „International Van of the Year”, a od debiutu rynkowego znalazł już ponad milion nabywców, co czyni go jednym z liderów swojego segmentu. Zastąpił w ofercie Fiata model Fiorino II. Doczekał się czwartej już generacji, która jest oferowana od 2015 r. Doblo jest produkowany także w Korei Północnej przez firmę Pyonghwa Motors i znany pod nazwą Ppeokugi. W niektórych krajach Azji (np. w Spingapurze) znany jest jako Fiat Panorama.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz

Fiat Doblo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Fiat Doblo

Liczba ocen: 331
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,2
~Paweł
Fiat Doblo IV
Van 1.4 16V 95KM 70kW
Od auta oczekiwałem że będzie, tanim osiołkiem do pracy jak moje stare krótkie T4, Oczekiwałem od niego 3 rzeczy: Odpalić I Jechać - nie wiedziałem że tak bardzo się zawiodę. Od ogółu do szczegółu - Krakowie od dwóch lat są przymiarki do SCT, szukałem auta z gazem i E6. Samochód kupiłem do pracy - prowadzę jednoosobowa firmę elektroinstalacyjną, użytkuje pojazd wyłącznie sam, z reguły nie wożę więcej niż ok 100-250kg ( skrzynka, wiertarka, kilka krążków kabla, w weekendy motocykl na tor) . Samochód podczas jazdy głośniejszy niż T4, widoczność dużo gorsza niż T4 ale ok wzmocnione słupki wiec nie czepiam się ergonomia spoko, Nie oczekiwałem żadnych osiągów tak jak w T4 1,9 D, auto do pracy , mała benzyna z gazem więc biorę to na klatę, ale to auto jak musiałem się zatrzymać w połowie ślimaka w Bonarce czy nie daj Boże w Bronowickiej to nie daje rady ruszyć na wzniesienie, bo się dławi. I od razu zaznaczam potrafię ruszać z ręcznego, busami latam odkąd mam prawko czyli już 15 lat, a ten złom się dławił na rampie do garażu podziemnego!!! Druga sprawa całkowicie przekreślająca to auto jako samochód do firmy to ciągłe awarie, ale to ciągłe i wykluczające auto z eksploatacji na dłuższy czas. Przy okazji wizyt w serwisie zorientowałem się że mój egzemplarz nie jest tym jedynym pechowym. Model Doblo podobnie jak bliźniacze Combo został zaprojektowany za delikatnie, ze słabej/za cienkiej stali - od karoserii poprzez zawieszenia na skrzyni biegów i łożyskach w mechanizmie różnicowym kończąc, ochrona antykorozyjna nie istnieje - w 5 letnim aucie zgniło nawet mocowanie silnika! Konstrukcja od początku jest skopana już na desce kreślarskiej. Za dwa lata posiadania moje Doblo 9 miesięcy przestało w serwisach, dobrze ze nie sprzedałem T4 bo zlecenia klientom musiałem zrealizować. Jako drugi kombivan do domu może będzie ok, do pracy absolutnie nie polecam.
4,7
~Władysław
Fiat Doblo III
Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Jestem drugi właścicielem Fiata Doblo Maxi i bardzo zadowolonym użytkownikiem,w chwili pisania mam 370tyś przebiegu i cały czas rośnie.Samochód jest mega pojemny i mam porównanie do Kangoo,Partnera itp.,jest bardzo stabilny w prowadzenie na pusto, z ładunkiem to już rewelacja.Bardzo mi się podoba że jest brak belki z drążkami skrętnymi lub łożysk igiełkowych które były moją zmorą w francuzach.Ale najbardziej mnie zachwyca silnik 1,6 105KM,jest godnym następcą 1,9JTD i właściwie u mnie bije same plusy,małym spalaniem od 5,5 do 6,8 lit. co jest bardzo dobrym wynikiem .Mam wersję osobową i ta konfiguracja do normalnej jazdy wystarczy.Można zapakować dwa rowery ,pełny ekwipunek pod namiot i jeszcze zabrać autostopwicza po drodze.Te auta są dla konkretnej grupy odbiorców ,przeważnie prowadzących mały biznes i lubiący wypady poza miasto na łono natury.To jest ostatnie prawdziwe Doblo ,starsze modele/egzemplarze zaczynają doganiać cenowo ten model który już przestał tracić na wartości i rośnie w górę,dlatego będę jeżdzić dalej bo za 5 lat będzie jeszcze wartościowy .Czy kupiłbym ten model jeszcze raz-TAK w 100%.Czy kupiłbym teraz nowe Doblo za 120 tyś -NIE ,dlatego ,że normy Euro zabrały dobre silnika do lamusa.
3,0
~MM
Fiat Doblo IV
Van 1.4 16V 95KM 70kW
Samochód tragedia. Użytkuje służbowo ale i tak codzienna udręka jeżdzenia tym autem jest uciążliwa. Poza tym że jest pojemna paka to żadnych plusów. Silnik to jest dramat, powinni zakazać produkcji takich złomów. Zero dynamiki, nie da się wyprzedzić żadnego auta na prostej drodze nie mówiąc o wjeździe pod jakiekolwiek wzniesienie. Wiekszość górek trzeba pokonywac na 3 lub nawet 2 biegu piłując pod 5 tys obrotów... Dramat nie jazda.. Po skończeniu się gwarancji (okolo 32 tys km) dziwne dźwięki z okolic przedniwj osi.. Przy ruszaniu i hamowaniu.. Spalanie: katastrofa - 14 litrów w miescie bo żeby względniw normalnie jechac a nie jak ślimak to trzeba utrzymywac 4-5 tys obrotów....

Raporty spalania Fiat Doblo

Liczba raportów: 353
Średnie spalanie dla Fiat Doblo
7,1 – 9,6
l/100 km
6,0 – 7,6
l/100 km
4,1 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Fiat Doblo IV
Van 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Kupiłem ten samochód z przebiegiem prawie 280tys krajowy w wersji Maxi z ładownością 1t w wersji Cargo. W drodze powrotnej (zima) po trasie nie przekraczając 130km/h palił mi 8l przy temperaturze 4°C na pusto na letnich oponach. Po ogarnięciu mechaniki, płukankach, usunięciu nieszczelności w układzie wydechowym jeżdżąc jak dziadek palił średnio 7,5 - 7,8L po aglomeracji śląskiej nie przekraczając 130km/h i jeżdżąc w korkach. Pojechałem na hamownię i okazało się że silnik zamiast 105KM ma 92KM. Zwiększyłem moc do 119KM i oczywiście moment z 270 na 308NM. Samochód zrobił się żwawszy a spalanie średnie spadło do 7.2L/100km jednak już z załadowanym sprzętem ważącym około 250-300kg. Jednak nie wiem czy zasługą nie jest też zmiana techniki jazdy, nie jeżdżę już jak dziadek a staram się jak najszybciej osiągnąć pożądaną prędkość nie przekraczając 3tys obrotów. Najlepiej utrzymywać obroty na poziomie 2tys podczas poruszania się po mieście czy nawet w trasie. To mój pierwszy diesel i porównując do kosztów jazdy to na pewno 1.4t-jet z LPG wyjdzie znacznie taniej jeśli chodzi o koszt paliwa i pewnie serwis jednak bałem się że będzie zbyt słaby jak na tak duże auto a jednak większy moment przyda sie przy wyprzedzaniu jak samochód zapakowany. Bardzo rzadko są też spotykane 1.4t w wersji Cargo dlatego też taki wybór. Z dpfem nie ma żadnych problemów ale robię odcinki minimum po 25km.
6,4
Fiat Doblo IV
Van 1.6 MultiJet 95KM 70kW
W doblo "spaliłem" juz 4201,1L oleju napędowego i aktualny jego przebieg to 67 869km, co daje średnie spalanie okolo 6.28L/100km. 90% przebiegu to trasa. Prędkość zwykle powyżej 120km/h. Ciężka noga, auto dostaje przysłowiowy wpier..nicz Zaczyna palic duzo powyżej 160km/h (podchodzimy pod 8L, ale ósemki nigdy nie przekroczyłem) Jak na aerodynamikę na poziomie kredensu z epoki pozniego PRL, spalanie super niskie. Pierwsza i jak na razie jedyna "usterka", to klocki hamulcowe przy okolo 60 000km.
10,5
Fiat Doblo III
Van 1.4 T-jet 16v 120KM 88kW
Minimalne spalanie to płynna trasa 80%autostrada reszta drogi lokalne w zimie, prędkość max 100km/h i muskanie gazu. Średnie to trasa mieszana z prędkością max 110km/h. Maksymalne spalanie to trasa z prędkościami w pełni autostradowymi lub przepisowa jazda z małą przyczepka kempingową (jeśli nie jedzie się pod wiatr). Ogólnie auto można polecić za niską awaryjność, dobre prowadzenie, umiarkowany apetyt na paliwo jak na dość starą jednostkę napędową połączoną z sporą i wysoką kubatura nadwozia. Części eksploatacyjne tanie. Urzytkuję od 8 lat i nie narzekam, obecny przebieg 210tys. Poza olejami i filtrami, raz łączniki stabilizatora, raz tarcze + klocki, raz same klocki, przy 200tys sprzegło ale bez dwumay,poza tym leje i śmigam.

Usterki Fiat Doblo

Liczba wpisów: 32
Sposób mocowania tylnej lampy - idiotyzm pierwszej wody.
  • Fiat Doblo II 1.4 77KM 57kW 2006-2010
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 5
ylko "dorozwiniety" włoski inżynier wymyslił mocowanie tylnego reflektora fiata doblo. Spali ci się żarówka- nic trudnego poprostu wymień!. Stop - całkowita pomyłka w rozumowaniu!!! Bez klucza do kół nawet nie podchodź ( do reflektora???).Dodatkowo zdemontować trzeba osłone głośnika gdzie nie wiadomo po jakiego grzyba tę mocującą śrubke 19 -ke wsadzono. Za to jak ci wytłoczka blaszana szumnie mianowana jako nakrętką nr 19 wpadnie w oblachowanie (a z uwagi na luz fabryczny w 9 na 10 przypadków tak się stanie) ten mądry włoski inżynier wymyslił w dole słupka specjalny otwór do jej wyciągania, bo do niczego innego raczej się nie nadaje. Podziwiam przez ten otwor wloska motoryzacje, majac ją jednocześnie w innym otworze. Nigdy więcej tego produktu samochodobnego nie kupię. Acha instrukcję fabryczną demontażu można sobie... A to tylko była wymiana spalonej żarówki... w nocy, w deszczu, w trasie... bajka.
2 komentarze
Tarcze hamulcowe - zużyte kompletnie przez jedną parę klocków.
  • Fiat Doblo II
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 7
Auto na gwarancji jeszcze pół roku. Tarcze hamulcowe ASO zaleciło do wymiany już przy pierwszej wymianie klocków hamulcowych (przebieg 40 tys. km)! Normalnie powinny się zużyć po przebiegu 100-140tys. Koszt naprawy ok. 1k zł. Dlaczego użytkownik ma za to płacić? (Za klocki - rozumiem, ale czemu aż 350zł?). Tani zamiennik made in China pociągnąłby dłużej. Taka jakość nie zachęca do zakupu oryginalnych części Fiat. Chyba wszyscy wytwórcy zamienników robią lepsze tarcze od producenta za cztery razy mniejszą cenę. :) Oryginalne części w cenie 2x wyższej niż do Toyoty Land Cruiser, trwałość 3x mniejsza, dobrze, że są tanie zamienniki! Mimo to podtrzymuję swoją recenzję auta na serwisie.
2 komentarze
Nierówna praca silnika
  • Fiat Doblo I
  • silnik
  • 151 tys. km
Silnik 1.9jtd 101km.Samochód odpala, ładnie chodzi kilka minut po czym zaczyna nierówno chodzić, trząść budą. Takie objawy ma do uzyskania temperatury około 55 stopni. Nadmienię że nie mogę ze spalaniem zejść poniżej 7l jeżdżąc sam na pusto a komputer pokazuję niecałe 5l. Przepływomierz dobry, wtryski sprawdzane też dobre map sensor wymieniony, czujnik położenia wału też, filtr paliwa i powietrza nowe. Egr dobry ,wyczyszczony, przepustnica też wyczyszczone. Nic nie pomogło
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Fiat Doblo