Szukaj

Informacje o Fiat Croma II 1.9 8v Multijet 120KM 88kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Tu, żeby pojechać szybko i odczuć przyjemne wciskanie w fotel, wręcz trzeba wziąć diesla. 5-cylindrowy 2.4 JTD to dobra konstrukcja, a do tego producent zaklął w nim 200KM i 400Nm. To musi jeździć i jeździ! Dość dobrze zbiera się „od dołu”, ale prawdziwy zastrzyk mocy dostaje, gdy turbina się rozkręci. Ile do setki? 8.5 sekundy, większości wystarczy. Jest też drugi, znany diesel – 1.9 JTD, który można zdobyć w dwóch wariantach mocy: 120KM i 150KM. Nawet ta słabsza radzi sobie z tym dość dużym autem, ale lepiej wziąć mocniejszą, bo dużo łatwiej się nią jeździ. Silniki benzynowe są spokojniejsze i tak naprawdę nie ma wśród nich dużego wyboru. Jeden ma 1.8l, drugi 2.2l i odpowiednio 140 i 147KM. Niewymagającym wystarczą, ale jak brać, to ten mniejszy motor. Pali mniej, a osiągi są prawie identyczne.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwsza Croma była przebojem rynkowym na przełomie lat 80. i 90. Ta obecna jest tylko jej umowną kontynuatorką. Nie ma też mowy o powtórzeniu tamtego sukcesu. Bo Fiat w tej klasie został daleko z tyłu. ~Powagosław
Luzacjusz
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym kombi? To tak jakby słuchać piosenek od tyłu. Są tacy, którzy dzięki temu odkrywają w muzyce znanych zespołów satanistyczne treści. Co odkryjemy w Cromie? Nie wiem, może butlę gazową w bagażniku jako wyposażenie standardowe? ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

2,9
~maras55553
Fiat Croma II
Kombi 1.9 8v Multijet 120KM 88kW
Kupiłem ten samochód jako 2 letni z przebiegiem 60000. Przejechałem ponad 250000. Samochód ogólnie mało awaryjny. Nawet wadliwa skrzynia biegów M32 się nie zepsuła, oczywiście co jakiś czas wymieniany był w niej olej. Niestety bardzo nieprecyzyjna, chodziła jak w starym żuku i lewarek odbijał. Zawieszenie bardzo twarde zupełnie nie wybiera nierówności. Nie nadaje się na polskie drogi. Trochę to przypomina jazdę taczką po wybojach. Ergonomii wewnątrz kompletnie brak. Zakres regulacji kierownicy minimalny. Brak możliwości przesuwania podłokietnika. Dosyć ciasne wnętrze na szerokość i jeszcze ta nieszczęsna konsola środkowa która ogranicza miejsce na nogi. W sumie bardzo kiepskie auto, trudno go polecić. Trudno też znaleźć jakąś sensowną zaletę.
4,9
~Miecio007
Fiat Croma II
Kombi 1.9 8v Multijet 120KM 88kW
Malo doceniany samochod ale jak ktos juz go pozna i pojedzie w dluga trase to nie chce z niego wysiadac. Silnik rewelacyjny jak do tej pory spisuje sie bardzo dobrze jedyna rzecz ktora musialem dodatkowo wymienic to kolo pasowe dostalo lekki luz. 120 KM spokojnie wystarcza do rozpedzenia tego ponad 1,5 t auta, ja licznik zamykam na 210km/h, minusem jak dla mnie jest skrzynia biegow moglaby byc bardziej precyzyjna.miejsca w srodku pod dostatkiem troche malo schowkow w srodku ale da sie przezyc:-) z rodzinka uwielbiamy nim jezdzic w dalekie trasy jest bardzo komfortowy oszczedny corka siedzac z tylu nie kopie po przednich fotelach bo ma tyle miejsca ze spokojnie sie miesci. Szkoda ze fiat juz nie produkuje tego modelu kupilbym nowego gdyby byl w ofercie
4,6
~Toper
Fiat Croma II
Kombi 1.9 8v Multijet 120KM 88kW
Genialny samochód ze średnim wyglądem, złym znaczkiem, ale dzięki temu tani wygodny, przestronny samochód rodzinny. Bardzo wygodne fotele. W przeciwieństwie do Mondeo IV, w którym po godzinie jazdy plecy mnie bolały, tutaj mogę jechać 10 godzin i nic. Brak uchwytu na kubek! Ale i tak bardzo lubię ten samochód. Z tyłu można zamontować 3 foteliki! Możliwa jest wygodna podróż trzech dorosłych osób z tyłu, ponieważ tunel jest niski, a kanapa nie jest profilowana pod 2 osoby. Z przodu pełen relaks. Oczywiście brak trzymania bocznego, tylko po co ono ma być w takim samochodzie? W nim ma być i jest wygodnie.

Usterki Fiat Croma II

Liczba wpisów: 10
Awaria zamka klapy bagażnika - otwieranie ręczne.
  • Fiat Croma II 1.9 16v Multijet 150KM 110kW 2005-2010
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 44
Nie 5
Bagażnik otwierał się tylko z pilota, przed udaniem się do serwisu spróbowałem naprawić to samodzielnie i się udało. Poniżej opis: 1. demontaż obicia klapy bagażnika: - wykręcić dwa wkręty po bokach i dwa w uchwytach do zamykania klapy - delikatnie podważyć uchwyty po przeciwnej stronie niż znajdują się wkręty, jak podważymy przy wkrętach, też wyjdzie ale wyłamują się zaczepy (to moje frycowe za samodzielny demontaż, na szczęście tu śruba trzyma i po zmontowaniu nie ma z tym problemu). - podważyć i wyjąć dwa plastikowe zaczepy mocujące obicie do klapy w okolicy zamka. - w tym momencie obicie trzyma się tylko na zatrzaskach, delikatnie podważyć aż puszczą i obicie zdjęte. 2. demontaż uchwytu z wyłącznikiem. Uchwyt przykręcony jest dwoma śrubami i osadzony na dwóch plastikowych zaczepach. - odłączyć wyłącznik na kostce - kluczem 10 odkręcić dwie nakrętki - szczypcami ścisnąć i wypchać zaczepy Mamy "klamkę" w reku" :-) Jest nieźle zabrudzona, wiec jest okazja aby ją dobrze wyczyścić. Ułatwi to demontaż jak i precyzyjny szczelny montaż. 3. demontaż wyłącznika. - śrubokrętem delikatnie podważyć gumowy przycisk, dosyć łatwo ustąpi odsłaniając plastikowy przycisk umocowany na zawiasie. - delikatnie podważyć zawias i zdemontować przycisk Teraz mamy dostęp do wyłącznika. Można teraz podłączyć wyłącznik pod kostkę i sprawdzić jego działanie. Mój nie działał. Wymontowałem go tylko na tyle, aby mieć do niego swobodny dostęp "Wyprałem" go w WD-40, wydmuchałem sprężonym powietrzem i tak trzy razy aż odżył. Zmontowałem klamkę i znów nie działał. Wydaje mi się że w moim przypadku już ktoś to rozbierał, samochód kupiłem używany i na mój nos brakowało sprężyn, które by odbijały ten przycisk umocowany na zawiasie. Zdobyłem dwie sprężynki, trochę mocniejsze jak te w długopisie, podłożyłem, zmontowałem i wszystko działa. Kilkadziesiąt prób otwarcia "z palca" napawa optymizmem. Jak ktoś ma trochę zacięcia do majsterkowania, to sprawa będzie dla niego banalnie prosta. Opis jest dosyć obszerny, mam nadzieje, że dzięki temu równie jasny. Pamiętać należy, że podejmując się takiej naprawy samodzielnie, działamy na własna odpowiedzialność. Proszę nie mieć do mnie pretensji jak sobie coś połamiemy lub w inny sposób uszkodzimy. Opisałem tu sposób w jaki sam sobie poradziłem i mi się udało.
3 komentarze
Automat, elektronika i polskie drogi .
  • Fiat Croma II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
nie wiem czy można nazwac to słabym punktem, (typowym - na pewno, jak w tytule ;) ale opis tego co się zdarzyło może komus sie przydać jadę sobie spokojnie tego dnia po p... polskich drogach po ostatniej zimie, chyba tysiąclecia, coś auto lekko traci moc - myślę - woda w paliwie albo paliwo, za chwilę - zapalją sie kontrolki: czerwona - automata, żółta - silnika, jeszcze parę zółtych, ale wspomaganie kierownicy działa; auto ma wyraźne wibracje jakby od skrzyni biegów, na poczatku jeszcze wrzuca z oporem biegi wyższe muląc się, potem juz tylko jedynkę - przechodzi chyba w stan awaryjny (wyłączony tiptronic, miga D), przy przerzucaniu R,N,D, ruszaniu "rzuca i rwie" samochód, silnik tez nie za dobrze - myślę skrzynia, niedobrze, może jakaś śruba mocująca poszła i nie chodzi "w osi" - tak czy inaczej - niedobrze! a wszytsko w ok. 500 - 1000 m i co? :) ha, nierówno pracujacy silnik, spowodwał że brak było odpowiedniego ciśnienia oleju dla napędu automata - więc wariował i wibrował, a nierówno pracujacy silnik skad? od "kochanych inaczej" polskich dróg, poluzowała się złączka na komputerze i raz był sygnał do wtrysku, raz nie - w serwisie Fiata ok. 2 h pracy - 360 zł i po bólu, teraz i skrzynia chodzi płynniej
1 komentarz
Instalacja elektryczna
  • Fiat Croma II 1.8 16v 140KM 103kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 8
Nigdy nie kupujcie fiata croma , ponieważ bardzo często trzeba wymieniać rozrząd , centralny zamek się psuje , nie idzie odpalić przy -5 , co chwilę coś się psuje ja go kupiłem w gazie , szczerze ciągle do niego zakładałem , miałem go 1 rok i go musiałem sprzedać bo bym z pieniędzmi niewyrobił , nie polecam jak kupicie to tylko trzeba dokładać i to nie małe pieniądze.
2 komentarze
Fiat Croma II