Szukaj

Informacje o Fiat Croma II 2.2 i 16V 147KM 108kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Tu, żeby pojechać szybko i odczuć przyjemne wciskanie w fotel, wręcz trzeba wziąć diesla. 5-cylindrowy 2.4 JTD to dobra konstrukcja, a do tego producent zaklął w nim 200KM i 400Nm. To musi jeździć i jeździ! Dość dobrze zbiera się „od dołu”, ale prawdziwy zastrzyk mocy dostaje, gdy turbina się rozkręci. Ile do setki? 8.5 sekundy, większości wystarczy. Jest też drugi, znany diesel – 1.9 JTD, który można zdobyć w dwóch wariantach mocy: 120KM i 150KM. Nawet ta słabsza radzi sobie z tym dość dużym autem, ale lepiej wziąć mocniejszą, bo dużo łatwiej się nią jeździ. Silniki benzynowe są spokojniejsze i tak naprawdę nie ma wśród nich dużego wyboru. Jeden ma 1.8l, drugi 2.2l i odpowiednio 140 i 147KM. Niewymagającym wystarczą, ale jak brać, to ten mniejszy motor. Pali mniej, a osiągi są prawie identyczne.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwsza Croma była przebojem rynkowym na przełomie lat 80. i 90. Ta obecna jest tylko jej umowną kontynuatorką. Nie ma też mowy o powtórzeniu tamtego sukcesu. Bo Fiat w tej klasie został daleko z tyłu. ~Powagosław
Luzacjusz
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym kombi? To tak jakby słuchać piosenek od tyłu. Są tacy, którzy dzięki temu odkrywają w muzyce znanych zespołów satanistyczne treści. Co odkryjemy w Cromie? Nie wiem, może butlę gazową w bagażniku jako wyposażenie standardowe? ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 203 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Usterki Fiat Croma II

Liczba wpisów: 10
Awaria zamka klapy bagażnika - otwieranie ręczne.
  • Fiat Croma II 1.9 16v Multijet 150KM 110kW 2005-2010
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 44
Nie 5
Bagażnik otwierał się tylko z pilota, przed udaniem się do serwisu spróbowałem naprawić to samodzielnie i się udało. Poniżej opis: 1. demontaż obicia klapy bagażnika: - wykręcić dwa wkręty po bokach i dwa w uchwytach do zamykania klapy - delikatnie podważyć uchwyty po przeciwnej stronie niż znajdują się wkręty, jak podważymy przy wkrętach, też wyjdzie ale wyłamują się zaczepy (to moje frycowe za samodzielny demontaż, na szczęście tu śruba trzyma i po zmontowaniu nie ma z tym problemu). - podważyć i wyjąć dwa plastikowe zaczepy mocujące obicie do klapy w okolicy zamka. - w tym momencie obicie trzyma się tylko na zatrzaskach, delikatnie podważyć aż puszczą i obicie zdjęte. 2. demontaż uchwytu z wyłącznikiem. Uchwyt przykręcony jest dwoma śrubami i osadzony na dwóch plastikowych zaczepach. - odłączyć wyłącznik na kostce - kluczem 10 odkręcić dwie nakrętki - szczypcami ścisnąć i wypchać zaczepy Mamy "klamkę" w reku" :-) Jest nieźle zabrudzona, wiec jest okazja aby ją dobrze wyczyścić. Ułatwi to demontaż jak i precyzyjny szczelny montaż. 3. demontaż wyłącznika. - śrubokrętem delikatnie podważyć gumowy przycisk, dosyć łatwo ustąpi odsłaniając plastikowy przycisk umocowany na zawiasie. - delikatnie podważyć zawias i zdemontować przycisk Teraz mamy dostęp do wyłącznika. Można teraz podłączyć wyłącznik pod kostkę i sprawdzić jego działanie. Mój nie działał. Wymontowałem go tylko na tyle, aby mieć do niego swobodny dostęp "Wyprałem" go w WD-40, wydmuchałem sprężonym powietrzem i tak trzy razy aż odżył. Zmontowałem klamkę i znów nie działał. Wydaje mi się że w moim przypadku już ktoś to rozbierał, samochód kupiłem używany i na mój nos brakowało sprężyn, które by odbijały ten przycisk umocowany na zawiasie. Zdobyłem dwie sprężynki, trochę mocniejsze jak te w długopisie, podłożyłem, zmontowałem i wszystko działa. Kilkadziesiąt prób otwarcia "z palca" napawa optymizmem. Jak ktoś ma trochę zacięcia do majsterkowania, to sprawa będzie dla niego banalnie prosta. Opis jest dosyć obszerny, mam nadzieje, że dzięki temu równie jasny. Pamiętać należy, że podejmując się takiej naprawy samodzielnie, działamy na własna odpowiedzialność. Proszę nie mieć do mnie pretensji jak sobie coś połamiemy lub w inny sposób uszkodzimy. Opisałem tu sposób w jaki sam sobie poradziłem i mi się udało.
3 komentarze
Automat, elektronika i polskie drogi .
  • Fiat Croma II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
nie wiem czy można nazwac to słabym punktem, (typowym - na pewno, jak w tytule ;) ale opis tego co się zdarzyło może komus sie przydać jadę sobie spokojnie tego dnia po p... polskich drogach po ostatniej zimie, chyba tysiąclecia, coś auto lekko traci moc - myślę - woda w paliwie albo paliwo, za chwilę - zapalją sie kontrolki: czerwona - automata, żółta - silnika, jeszcze parę zółtych, ale wspomaganie kierownicy działa; auto ma wyraźne wibracje jakby od skrzyni biegów, na poczatku jeszcze wrzuca z oporem biegi wyższe muląc się, potem juz tylko jedynkę - przechodzi chyba w stan awaryjny (wyłączony tiptronic, miga D), przy przerzucaniu R,N,D, ruszaniu "rzuca i rwie" samochód, silnik tez nie za dobrze - myślę skrzynia, niedobrze, może jakaś śruba mocująca poszła i nie chodzi "w osi" - tak czy inaczej - niedobrze! a wszytsko w ok. 500 - 1000 m i co? :) ha, nierówno pracujacy silnik, spowodwał że brak było odpowiedniego ciśnienia oleju dla napędu automata - więc wariował i wibrował, a nierówno pracujacy silnik skad? od "kochanych inaczej" polskich dróg, poluzowała się złączka na komputerze i raz był sygnał do wtrysku, raz nie - w serwisie Fiata ok. 2 h pracy - 360 zł i po bólu, teraz i skrzynia chodzi płynniej
1 komentarz
Instalacja elektryczna
  • Fiat Croma II 1.8 16v 140KM 103kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 8
Nigdy nie kupujcie fiata croma , ponieważ bardzo często trzeba wymieniać rozrząd , centralny zamek się psuje , nie idzie odpalić przy -5 , co chwilę coś się psuje ja go kupiłem w gazie , szczerze ciągle do niego zakładałem , miałem go 1 rok i go musiałem sprzedać bo bym z pieniędzmi niewyrobił , nie polecam jak kupicie to tylko trzeba dokładać i to nie małe pieniądze.
2 komentarze
Fiat Croma II