Szukaj

Informacje o Fiat Croma I 2.5 TDE 105KM 77kW 1991-1996

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Cromy debiutowała w 1985 roku jako następca Fiata 132 (zwanego również Argenta). Samochód zbudowano na platformie podłogowej „typu 4”, którą wykorzystano również m. in. w Alfie Romeo 164 i Lancii Thema. Projektantem modelu był Giorgetto Giugiaro. W 1991 roku Croma została poddana delikatnemu face-liftingowi, a pięć lat później zaprzestano jej produkcji. Fiat nie zdecydował się na jej następcę, pozostawiając segment D Alfie Romeo i Lancii. Przez 11 lat sprzedano prawie 500 tys. egzemplarzy modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwsza Croma była przebojem rynkowym na przełomie lat 80. i 90. Ta obecna jest tylko jej umowną kontynuatorką. Nie ma też mowy o powtórzeniu tamtego sukcesu. Bo Fiat w tej klasie został daleko z tyłu. ~Powagosław
Luzacjusz
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym kombi? To tak jakby słuchać piosenek od tyłu. Są tacy, którzy dzięki temu odkrywają w muzyce znanych zespołów satanistyczne treści. Co odkryjemy w Cromie? Nie wiem, może butlę gazową w bagażniku jako wyposażenie standardowe? ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1996 roku
Pojemność skokowa 2499 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 3900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 93 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)
Fiat Croma I