Pierwsza generacja Cromy debiutowała w 1985 roku jako następca Fiata 132 (zwanego również Argenta). Samochód zbudowano na platformie podłogowej „typu 4”, którą wykorzystano również m. in. w Alfie Romeo 164 i Lancii Thema. Projektantem modelu był Giorgetto Giugiaro. W 1991 roku Croma została poddana delikatnemu face-liftingowi, a pięć lat później zaprzestano jej produkcji. Fiat nie zdecydował się na jej następcę, pozostawiając segment D Alfie Romeo i Lancii. Przez 11 lat sprzedano prawie 500 tys. egzemplarzy modelu.
czytaj więcej
Pierwsza Croma była przebojem rynkowym na przełomie lat 80. i 90. Ta obecna jest tylko jej umowną kontynuatorką. Nie ma też mowy o powtórzeniu tamtego sukcesu. Bo Fiat w tej klasie został daleko z tyłu.
~Powagosław
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym kombi? To tak jakby słuchać piosenek od tyłu. Są tacy, którzy dzięki temu odkrywają w muzyce znanych zespołów satanistyczne treści. Co odkryjemy w Cromie? Nie wiem, może butlę gazową w bagażniku jako wyposażenie standardowe?
~Luzacjusz