Szukaj

Informacje o Fiat Croma I 1.9 Turbo D 92KM 68kW 1989-1992

Lata produkcji: 1989 – 1992
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Cromy debiutowała w 1985 roku jako następca Fiata 132 (zwanego również Argenta). Samochód zbudowano na platformie podłogowej „typu 4”, którą wykorzystano również m. in. w Alfie Romeo 164 i Lancii Thema. Projektantem modelu był Giorgetto Giugiaro. W 1991 roku Croma została poddana delikatnemu face-liftingowi, a pięć lat później zaprzestano jej produkcji. Fiat nie zdecydował się na jej następcę, pozostawiając segment D Alfie Romeo i Lancii. Przez 11 lat sprzedano prawie 500 tys. egzemplarzy modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwsza Croma była przebojem rynkowym na przełomie lat 80. i 90. Ta obecna jest tylko jej umowną kontynuatorką. Nie ma też mowy o powtórzeniu tamtego sukcesu. Bo Fiat w tej klasie został daleko z tyłu. ~Powagosław
Luzacjusz
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym kombi? To tak jakby słuchać piosenek od tyłu. Są tacy, którzy dzięki temu odkrywają w muzyce znanych zespołów satanistyczne treści. Co odkryjemy w Cromie? Nie wiem, może butlę gazową w bagażniku jako wyposażenie standardowe? ~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1929 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86,2 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,6
~Kamil
Fiat Croma I
Hatchback 1.9 Turbo D 92KM 68kW
Gorszej rzepy to nigdy nie miałem, dlatego Croma zapadła mi w pamięć. To auto nie powinno nawet stać na złomie, bo złom sie gorszy.... Za przekręceniem kluczyka migały kontrolki jak lampki choinkowe, psuł się mniej więcej raz na tydzień. Czasami nawet świeżo po naprawie nie dojechał do domu. Psuło się wszystko, od silnika , przez zawieszenie, po elektrykę. Na końcu dla spektakularnego zakończenia kariery padło turbo. Na szczęście znalazła się jakiś matoł co to kupił.
4,3
~Martius
Fiat Croma I
Hatchback 1.9 Turbo D 92KM 68kW
Może wielu z czytelników się zdziwi ale uważam że Croma 1,9 TDid jest bardzo dobra pomimo swojego wieku. Nie wygląda źle. Jeździ dobrze. Jest funkcjonalne i co najważniejsze bardzo ekonomiczne. Można zostawić ją otwartą i złodziej się jej nie chyci!!! Zawsze odpala. Jest bardzo bezpieczna i przestronna.
1,6
~macsi@interia.pl
Fiat Croma I
Hatchback 1.9 Turbo D 92KM 68kW
mialem crome. Psulo sie w niej naprawde wszystko, pozniej stala przed domem 2 lata i kupil ja jakis dziadek za 2tys plnhehehe bym zapomnial.Dziadek dal mi jeszcze swojaka w butelce 1,5. odrazu wypilem go z radosci ze znalazlem amatora!! zadziwia mnie fakt ze "auto" takie jak Croma wyprzedza Audi A4!!!! po Cromie mialem A4 wlasnie dodalem komentarz na temat A4 a z ciekawosci sprawdzilem ranking klasy sredniej. TO CHYBA JAKIS ZART!!! musialem dodac ten komentarz bo mnie krew zalala!!!
Fiat Croma I