Szukaj

Informacje o Fiat Cinquecento 0.9 i.e. S 39KM 29kW 1991-1998

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1991-1998, najpierw na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Tychach, a po przejęciu FSM przez włoski koncern – przez firmę Fiat Auto Poland. Cinquecento to następca wysłużonego Fiata 126p. Swoją nazwę zawdzięcza słynnemu modelowi 500 (cinquecento to również pięćset, ale wyrażone słownie) z lat 1957-1975. Podobnie jak on, Cinquecento stał się jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie. W 1998 roku zastąpił go model Seicento.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 1998 roku
Pojemność skokowa 899 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 39 KM (29 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 65 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 65 x 67,7 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

1,9
~Motorbreath
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.9 i.e. S 39KM 29kW
Fiat Cinquecento?! Dobry samochod?! ahahhahaha, miałem to dziadostwo rąbało się dosłownie wszystko, wypad na parking i czy odpali to była loteria, wypad w dłuższą trasę również, trzeba go było pchać i może zapalił za 5 razem ale często bywało że nie odpalał w ogóle.Mechanicy często sami nie wiedzieli co się z tym samochodem dzieje, specjalista elektryk mówi że odkąd pracuje nigdy nie widział takiego samochodu, naprawiło się jedną rzecz, padała druga, oprócz tego wypad w trasę i żeby coś nie padło to cud, raz w połowie drogi padły całkowicie światła, innym razem wycieraczki, w dodatku samochód raził przy wyjściu z niego prądem (!) silnik po wyłączeniu i wyjęciu kluczyków ze stacyjki sam się włączał (!) i masa innych mniejszych bądź większych rzeczy, szkoda gadać, skarbonka bez dna.W końcu udało mi się opylić samochód jakiemuś jeleniowi, ale podejrzewam że z tymi usterkami zbyt długo nie pojeździł i pewnie skończył na złomowisku.Masakra, nie polecam tego pseudo-samochodu nikomu, nie wierzcie w tą bujdę że to dobry samochód, nigdy więcej Cinquecento i nigdy więcej żadnego Fiata.
2,7
~echo
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.9 i.e. S 39KM 29kW
Generalnie mam sporo sentymentu dla tego samochodu ponieważ tak jak w przypadku wielu innych osób to auto było moim pierwszym. Pomijając ten fakt moja ocena będzie jednak negatywna ponieważ w końcu chodzi tu o podsumowanie niezawodności. Auto miało silnik 0,9 l i wg powszechnie spotykanej opinii miało być dużo lepsze pd względem niezawodności od wersji z silnikiem 07l. Jeżeli tak jest w istocie to wolę nie myśleć co czekałoby mnie z tym ostatnim. Generalnie auto było z pewną przeszłością ponieważ od momentu zakupu znajdowało się w rodzinie. Przejąłem je w wieku 9 lat i przy jakiś 85 000 km przebiegu. Muszę zaznaczyć, że w ciągu jakiś 2,5 lat eksploatacji użytkowałem go mało intensywnie i tylko w mieście (za wyjątkiem jednego dalszego wyjazdu nad morze. Dość napisać, że przez ten okres zrobiłem jakieś 10 000 km. Przez ten okres padło sprzęgło , jeszcze później linka sprzęgła, chłodnica , posypał się wydech , przegnił zbiornik paliwa, szwankował ręczny, a na ostatnim przeglądzie usłyszałem że muszę powoli przymierzyć się do wymiany przednich reflektorów. Nie wymieniam nawet pierdół w postaci niedziałającej tylnej wycieraczki i innych. Sam się dziwię, że zawieszenie nie wymagało żadnej interwencji. Auto małe, proste i nie oczekuję cudów ale mimo wszystko zdecydowanie za dużo tych problemów. Silnik wymagał co jakiś czas dolewek oleju. Może i to niesprawiedliwe porównanie ale w trochę starszym japończyku z dużo większym przebiegiem nigdy silnik nigdy nie brał grama oleju nie mówiąc o tym że nigdy mi nie stanął.
3,9
~wujek_wojtek
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.9 i.e. S 39KM 29kW
Wiele lat temu mialem 2 CC - jedno z silnikiem 700 cm3 a potem o pojemności 0,9 litra... Do dziś uważam, że cinquecento (zwłaszcza 900) to świetne auto - idealne do miasta, ekonomiczne, relatywnie bezawaryjne, tanie w eksploatacji i użytkowaniu. Przejechałem moimi \"cieniaskami\" łącznie ponad 150 tys km (700tką - 20 tys, bo ktoś sie na niego połasił i ponad 130 tys \"dziewięćsetką\", w tym jeden wyjazd w dwie osoby do Hiszpanii - w pełni załadowany sprzetem turystycznym i z boksem na dachu). Po \"cieniaskach\" jeździłem wieloma innymi autami - większymi i mniejszymi (punto, almera, laguna, passat, corolla, jeep i kilka innych) ale zawsze mile wspominam czas za kółkiem cinqecento - i kto wie, może jeszcze się skuszę na zakup jako kolejnego auta w domu...
Średnie spalanie dla Fiat Cinquecento 0.9 i.e. S 39KM 29kW 1991-1998
6,3
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.9 i.e. S 39KM 29kW
Autko dostałem w prezencie z przebiegiem 161tyś. a jego rocznik to 1995. Ładnie się sprawuje i co najlepsze wszędzie się nim zmieszczę, plusik dla tego małego autka. Ze spalaniem to różnie ale udało mi się na trasie prawie 90km zrobić 4.8L/100Km z jazdą 80-100km/h na 5biegu. W mieście różnie może on spalić, ale stawiam tak średnio 6.8-7L. Części do niego to jak do dobrego roweru (Scott i itp.) a może nawet tańsze, wlewam to co trzeba, ale przy silniku 0.9L mógłby mieć trochę więcej koni niż 40. Ogólnie autko bardzo fajnie jak dla młodego kierowcy :) polecam!
5,3
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.9 i.e. S 39KM 29kW
Samochód od nowości w jednych rękach ,bardzo szanowany , przebieg po 14 latach - 85000km ,jeżdżę oszczędnie najmniej na trasie o długości 400km spalił mi 4,5 l (zatankowany pod korek przed wyjazdem a po powrocie ponownie zatankowany w celu sprawdzenia tankuje tylko na teoretycznie lepszych stacjach typu Orlen,Shell,BP itd)- jazda z prędkością ok 80-90km/h w pojedynkę - tym autem nie da się jeździć z pasażerami - max z jedną osobą żeby w miarę się zbierał. W mieście spala nieco ponad 5 l/100km . Podsumowując - jeśli auto jest zadbane to jest bardzo oszczędne,ceny części jak do roweru :)
7,1
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.9 i.e. S 39KM 29kW
Cienias zaskoczył mnie prostotą. Tani w eksploatacji. Bardzo podobał mi się ocynk. Niestety wypadek przy 45km/h i po aucie. Dziękuje BOGU, że żyje. Szukałem auta podobnego, nowszego i znalazłem dacie logan. Jest to duży odpowiednik cieniasa ale o wiele większy i nowocześniejszy.

Usterki Fiat Cinquecento

Liczba wpisów: 14
Auto nie odpala - rozrusznik "pstryka", ale nie kręci
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
21.05.2016 - Dziwna sprawa, znajomy (któremu pożyczyłem autko) podjechał na miejsce spotkania i następnie chciał wrócić do domu - wsiadł do auta i nic. Kontrolki się świecą, rozrusznik nie kręci, myślałem, że nie łączy automat rozrusznika - poruszałem kabelkiem i dalej nic - sprawdziłem próbówką - niestety, prądu nie ma. Sprawdzam więc stacyjkę - i dalej lipa, nie dochodzi prąd do stacyjki. Gdzie uciekły prądy? 26.05.2016 - Dzisiaj (właściwie wczoraj, a dzisiaj kończyłem), znalazłem prądy - jeszcze raz posprawdzałem wszystkie połączenia, wtyczki, itp., prąd jest - ale... po włączeniu zapłonu i próby uruchamiania auta, automat (elektromagnes) "pstryka" i nic się nie dzieje - tzn. przygasają kontrolki tak, jakby akumulator był rozładowany - ale nie, jest świeżo ładowany i próbowany na dwóch akumulatorach. Wyciągnąłem rozrusznik, sprawdzam (wyciągnięty) - działa, montuje i dalej to samo. Kupiłem elektromagnes, wymieniłem - na zewnątrz rozrusznik działa, w aucie to samo. Odpaliłem "na ostro" (przytknąłem kabel rozruchowy bezpośrednio do śruby prądowej rozrusznika), zrobiłem rundkę, m.in. tankując, dopompowując opony. Przyjechałem pod dom, zgasiłem auto i dalej to samo. Czy jest możliwe, aby ten gruby kabel łączący akumulator z rozrusznikiem nie przewodził? Sprawdzałem też bezpiecznik 100A - wszystko ok. Kabel wygląda na dobry, ale już nie mam się czego złapać. :-( Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zgasł po drodze i nie odpala
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • silnik
Polski gaźnik mam, i tak: Odpaliłem go, pochodził na ssaniu trochę i pojechałem, po chwili ok.20 sekundach zaczęło nim szarpać jadąc na 1, więc wcisnąłem sprzęgło do końca ale to nic nie dało. Zbliżałem się już do skrzyżowania i widziałem że zaraz zgaśnie, więc ja mu zwiększyć chcę obroty ale on nie reaguje na to że dodaje mu gazu...i zgasł - nie odpali niestety, rozrusznik kręci ale nie ma iskry aby odpalił Bardzo proszę o przyczynę
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
kręce po nocy a,tu nie chce odpalić cc700
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • inne
gdy zimą, po nocy stania a na dworzu temp ujemna to cc700 kręcę,kręcę a tu nic az aku pada,a jak odpali,to feluje obrotami do góry i w duł,aż gaśnie nie mam pojecia,pomocy PROSZę gażnik FOS nie udało
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Fiat Cinquecento