Szukaj

Informacje o Fiat Cinquecento 0.7 30KM 22kW 1991-1996

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1991-1998, najpierw na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Tychach, a po przejęciu FSM przez włoski koncern – przez firmę Fiat Auto Poland. Cinquecento to następca wysłużonego Fiata 126p. Swoją nazwę zawdzięcza słynnemu modelowi 500 (cinquecento to również pięćset, ale wyrażone słownie) z lat 1957-1975. Podobnie jak on, Cinquecento stał się jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie. W 1998 roku zastąpił go model Seicento.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 1996 roku
Pojemność skokowa 704 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 30 KM (22 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 47 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 2
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 70 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 46% / przeciw: 54%

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Silnik - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~eosrulez
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 30KM 22kW
Za całokształt zasłuzone cztery gwiazdki, chociaż od razu uprzedzam, że w przypadku tego wozu - kryteria powinny być nieco odmienne niż względem reszty samochodów. Mianowicie - omawiane Cinquecento to EWENTUALNY wybór na pierwsze wozidło, albo na ktoreś z rzędu, ale najlepiej stricte do czystego "toczenia się", choć na upartego można tym i nawet nad morze podjechać, zależy jak leży. Przechodząc do sedna oceny całokształtu - auto w rodzinie od około 2 lat, kupione od drugiego właściciela, który kupił je przejściowo od pierwszego właściciela (starszego dziadka, nawet papiery z salonu miał stare i książkę serwisową), przebieg dopiero od niedawna 6cio, a nie 5cio cyfrowy, auto zadbane, zakonserwowane bez gramy rdzy. Pod maską 700tka na mitycznym Aisanie. Co najzabawniejsze - ani ja ani ktokolwiek użytkujący to auto wcześniej nie miał kiedykolwiek problemów z tym gaźnikiem. Auto spełnia się w roli toczydła, jest w dużej mierze bezawaryjne (w sumie prawie nie ma co się tam zepsuć), odpala zawsze od strzała i wiezie gdzie dusza zapragnie. Pod tym względem jest dobrze. Więcej szczegółów w danych kwestiach w pozostałych rubrykach.
3,3
~Błyskawica
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 30KM 22kW
Auto kupione dla nauki i z tego przeznaczenia się wywiązało. Dzięki niemu nauczyłem się dużo nie tylko tego jak się jeździ samochodem w ruchu drogowym ale przede wszystkim pokorności: Mając w głowie wyniki crash testu i znając moc silnika, prowadzenie w zakrętach podobne do szafy na kółkach człowiek się 3 razy zastanowi czy faktycznie tak mu się spieszy żeby wyprzedzić ten pojazd przed nim. Samochód teraz kosztuje niewiele i gdy się nie potrzebuje jakiś bajerów w mieście to może okazać się całkiem interesującym autem szczególnie gdy jest niezajeżdżony i przede wszystkim z innym silnikiem niż 700.
3,7
~Użytkownik
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 30KM 22kW
Samochód, który da się lubić. W mieście nie ma problemu ze znalezieniem miejsca do parkowania. Mały, zwrotny a jak trzeba to można zapakować pralkę, albo znajomych i jechać na wakacje. Duży atut to ocynkowane blachy, dzięki którym samochód mimo upływu lat trzyma się nadal. Odradzam serdecznie kupno 700tki, jeśli ktoś chce jeździć bez problemów, względnie ekonomicznie i nie chce utrudniać ruchu innym. Pewnie że zdarzają się wyjątki, bo niektórzy chwalą ten silnik, ale generalnie znalezienie, zdrowej, z małym przebiegiem, bezproblemowej 700tki, jest bardzo ciężkie do wykonania. Ja osobiście polubiłem ten samochodzik i właśnie dlatego moim obecnym samochodem jest również Cinquecento, ale z większym silnikiem. Za jakiś czas ukaże się opinia, także i o nim.
Średnie spalanie dla Fiat Cinquecento 0.7 30KM 22kW 1991-1996
6,3
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 30KM 22kW
to juz moj 3albo4 CC i kazdego 700 mialem na polskim gazniku a nie na tym japonskim badziewiu-aisan.Podstawa to napompowane oponki czyste filtry i swiadomosc ze ten bolid sie tylko toczy a nie fruwa.Malo pali jesli mu nie deptamy w podloge bo wtedy na miescie wpier...nawet 8.Jezdrze po Poznaniu do pracy i spowrotem i gaz wystarczy wciskac max ponad polowe skoku a 4 mozna wkleszczyc juz przy 50 i sie kulac.bez szalenstw mozna sie zmiescic w 6-6,5 litra co w ciagle zakorkowanym miescie jest ok choc na moc i osiagi pojazdu powinno byc mniej ale to konstrukcja ponad 20 letnia ale za to prosta jak konstrukcja cepa.Na trasie osiagalne 4litry przy stalej 70km/h ale zeby tak jechac ponad 100km trzeba by ze 2 relanium wziasc.Jazda80-90 to srednio5 a wyciskajac z niego co sie da nie wezmie wiecej niz 7 (ok130-135km/h)-masz wtedy wrazenie ze zaraz sie oderwie od asfaltu.Polecam spokojnie jezdzacym a zawartosc portela dluzej bedzie z Wami
6,0
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 30KM 22kW
Pali zależnie od humoru (japoński gaźnik. Średnio ok 6,5, jak ma lepszy humor to potrafi poniżej 6 zejść, jak gorszy to około 7. Za to pod względem sprawności mechanicznej trafił mi się wręcz idealny egzemplarz, stwierdził to nawet mechanik, na autostradzie pojechał licznikowe 148, często pokonywałem około 40 km autostrady-drogi ekspresowej (Grodzisk - W-wa Bródno) praktycznie nie musząc zjeżdżać z lewego pasa, potrafiłem go cisnąć z butem w podłodze przez dobre kilkanaście km nie schodząc poniżej 135 i nigdy nie przekroczył ok 7,5 l. Więc nie miałem na co narzekać. Jak ktoś by się delikatnie obchodził i miał dobrze wyregulowany gaźnik to sądzę, że by tą "piątkę", a nawet minimalnie mniej osiągnął. Podsumowując, rewelacji nie ma, ale tragedii też nie. Nie ma na co narzekać. Jak na pierwszy samochód - ok ;)
4,5
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 30KM 22kW
witam posiadam cc od 1,5 roku jestem z tego bolida bardzo zadowolony jego spalanie i eksploatacja jest bardzo niska !! mój cc ma gaźnik webera który jest bardzo łatwy w obsłudze jak i cała budowa tego silnika !! większość drobnych usterek i regulacji mżna sobie samemu zrobić. Samochodem jeździ moja żona codziennie pokonuje trase w cykli mieszanym połowa miasto pk 7km i 6 km na dts Katowice-Chorzów samochód ma bardzo dobrze wyregulowany gaźnik tz ( nie gaśnie na wolnych obrotach a są bardzo wolne a co zatym idzie ładowanie na zapalonych światłach też jest w normie czyli 14,4v )!!.. OSOBISTA PORADA JEŚLI KTOŚ CHCE SKORZYSTAĆ!!!! Jesli posiadasz webera wyreguluj mieszanke więcej powietrza mniej paliwa to daje takie rezultaty, dbaj o filtr paliwa koszt ok 4 zł co 3- 6 miesięcy!!! czyśc filtr powietrza co jakiś czas a jesli jest bardzo brudny wymień odmę która idzie od korka wlewu oleju do filtra powietrza odłącz zaślep stronę od filtra powietrza a od korka oleju wypuść wężyk w dół niech brud leci na zienię a nie do filtrów i gaźnika !! ( na oprzeględ podłącz jak było orginalnie bo możew byc tak ze będzie zostawiał plamy co na przeglądzie nie jest wskazane) w razie czego piszcie niedługo wstawię do mojej galeri cc ale narazie dziadek jest w trakcie napraw blacharsko lakierniczych na jego 18 urodzinki :-) jak co mój profil adus1986 a drugi później 09011988 mojej żony

Usterki Fiat Cinquecento

Liczba wpisów: 14
Auto nie odpala - rozrusznik "pstryka", ale nie kręci
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
21.05.2016 - Dziwna sprawa, znajomy (któremu pożyczyłem autko) podjechał na miejsce spotkania i następnie chciał wrócić do domu - wsiadł do auta i nic. Kontrolki się świecą, rozrusznik nie kręci, myślałem, że nie łączy automat rozrusznika - poruszałem kabelkiem i dalej nic - sprawdziłem próbówką - niestety, prądu nie ma. Sprawdzam więc stacyjkę - i dalej lipa, nie dochodzi prąd do stacyjki. Gdzie uciekły prądy? 26.05.2016 - Dzisiaj (właściwie wczoraj, a dzisiaj kończyłem), znalazłem prądy - jeszcze raz posprawdzałem wszystkie połączenia, wtyczki, itp., prąd jest - ale... po włączeniu zapłonu i próby uruchamiania auta, automat (elektromagnes) "pstryka" i nic się nie dzieje - tzn. przygasają kontrolki tak, jakby akumulator był rozładowany - ale nie, jest świeżo ładowany i próbowany na dwóch akumulatorach. Wyciągnąłem rozrusznik, sprawdzam (wyciągnięty) - działa, montuje i dalej to samo. Kupiłem elektromagnes, wymieniłem - na zewnątrz rozrusznik działa, w aucie to samo. Odpaliłem "na ostro" (przytknąłem kabel rozruchowy bezpośrednio do śruby prądowej rozrusznika), zrobiłem rundkę, m.in. tankując, dopompowując opony. Przyjechałem pod dom, zgasiłem auto i dalej to samo. Czy jest możliwe, aby ten gruby kabel łączący akumulator z rozrusznikiem nie przewodził? Sprawdzałem też bezpiecznik 100A - wszystko ok. Kabel wygląda na dobry, ale już nie mam się czego złapać. :-( Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zgasł po drodze i nie odpala
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • silnik
Polski gaźnik mam, i tak: Odpaliłem go, pochodził na ssaniu trochę i pojechałem, po chwili ok.20 sekundach zaczęło nim szarpać jadąc na 1, więc wcisnąłem sprzęgło do końca ale to nic nie dało. Zbliżałem się już do skrzyżowania i widziałem że zaraz zgaśnie, więc ja mu zwiększyć chcę obroty ale on nie reaguje na to że dodaje mu gazu...i zgasł - nie odpali niestety, rozrusznik kręci ale nie ma iskry aby odpalił Bardzo proszę o przyczynę
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
kręce po nocy a,tu nie chce odpalić cc700
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • inne
gdy zimą, po nocy stania a na dworzu temp ujemna to cc700 kręcę,kręcę a tu nic az aku pada,a jak odpali,to feluje obrotami do góry i w duł,aż gaśnie nie mam pojecia,pomocy PROSZę gażnik FOS nie udało
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Fiat Cinquecento