Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW 2007-2012

Lata produkcji: 2007 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72X84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie grupowe
Dodatkowe informacje 2 wałki rozrządu z popychaczami hydraulicznymi, pasek zębaty
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,7
~Tomek
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Sam przed zakupem czytam opinie autocentrum na temat Auta wiec rowniez poswiece i napisze pare zdan. Auto kupione z przbiegeim 50tys km zrobilem nim ponad 100tyskm. Moge powiedziec tylko tyle ze to dobry stosunek jakosci do ceny. Auto kupilem ze wzgledu na to ze silnik bardzo znosi LPG i to byl glowny czynnik zakupu. Plusy -Bardzo tanie czesci zamienne (rozrzad 250zl) -spory bagaznik ponad 400 litrow -duzo miejsca dla kierowcy i pasazerow mam 1.85cmwzrostu -Bardzo dobry silnik Prosty w swojej budowie wtrysk posredni - Dobre zabezpieczenie antykorozyjne Minusy - skrzynia m32 wysypala sie po 60 tys przebiegu jak mialbym kupic drugi raz szukalbym auta z drugiej polowy 2010 wzwyz - bardzo glosne zawieszenie (stukalo przy 50tys stuka i teraz po prostu nie wybiera ono iealnie) - duze spalanie w miescie spokojnie jezdzac 11 litrow trasa 8 - krotka skrzynia biegow przy predkosci 130 jest juz 3100obrotow przypominam ze jest to zkrynia 6 biegow - oscy delikatne zawieszenie szybko wytlukuje sie przed zakupem warto sprawdzic 1. skrzynie 2. turbo i kolektor czy nie sa pekniete 3. dwumas 4. sprawnosc modulu blue me
4,7
~Dominik
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Jako używany samochód w budżecie około 20 tysięcy, Bravo jest jednym z najlepszych samochodów. Używam go od 2,5 roku, ani razu nie odmówił posłuszeństwa. Kapitalny silnik T-Jet sprawia, że podróże w długich trasach są czystą przyjemnością. Jako że jest to silnik z turbodoładowaniem, można odczuć lekką dziurę w zakresie 1700-2000 obrotów. Przy bardzo dynamicznej jeździe autko potrafi spalić ponad 9 litrów. Jazda z prędkością 170-180 spalanie około 10 litrów, przy jeździe 90-110 pali przeciętnie 7.5 litra.
4,2
~Michał
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Autko godne polecenia. Przejechałem nim 70 tyś km. w 4 lata i ani razu mnie nie zawiodło na drodze. Wnętrze przestronne, bagażnik dość spory jak na hatchback(400l). Ergonomia ok wszystko łatwe w obsłudze. Polecam wersję z dobrym wyposażeniem. Ja miałem wersję sport z climatronik i wygodnymi sportowymi siedzeniami. Nigdy nie czułem bólu pleców, nawet po długiej jeździe. Na minus dość wysokie spalanie(mi komputer pokazywał praktycznie cały czas 8.3 średnio przy czym na trasie jeżdżę spokojnie a w mieście potrafię przycisnąć), Kilka razy miałem też dość kosztowne naprawy. Wymieniona półośka (drgania na kierownicy przy przyśpieszaniu) i kilka innych, typu łożyska w obu przednich kołach. Przy sprzedaży okazało się, że skrzynia biegów się poddaje a konkretnie łożysko do wymiany. Mój egzemplarz kupiłem przy przebiegu 144 tys.(był wyjątkowo zmęczony jak na swój przebieg, ale nie był kręcony bo auto miało udokumentowany przebieg) a sprzedałem jak miał 212. Przy kupnie trzeba uważać na stan i na historię serwisowania. Ja, jak już z resztą pisałem, autko polecam.
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW 2007-2012
8,0
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Lubi sobie golnąć zwłaszcza w mieście. Na trasie w miarę znośnie w granicach 7-8l przy prędkościach rzędu 90-120. Najgorszy dramat jest gdy wjeżdżam do miasta. Spalanie po centrum Gdyni oscyluje od 9 wzwyż. Mam to auto dopiero od paru dni, jeżdżę raczej ekonomicznie, zmiany biegów max 2500rpm. Błędów żadnych nie ma wszystkie podzespoły sprawne. Duży plus za tanie części. Np tłumik 160zl, rozrząd 250zl a można taniej, generalnie do przeżycia jeśli chodzi o serwis. Zobaczymy z czasem jak awaryjność wtedy napiszę następną recenzje. Myśle ze nie ma co dramatyzować, diesel był by bardziej eko ale serwis o wiele bardziej droższy wiec myśle ze na jedno i to samo by wyszło.
10,2
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Niewielka różnica dla instalacji LPG w TJET 120 km czy jeżdzi się w mieście w korkach czy na autostradzie powyżej 130 km trzeba liczyć się w przedziale 10-11. Wynik powyżej 11 rzadko kiedy się przekraczało. Podobnie jak zejść poniżej 9l to max 70 km/h co się mija z celem :)
9,5
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Autko bardzo fajnie się prowadzi, wygodne w jeździe ale pali jak smok. W mieście spalanie 9-10l to norma. w trasie koło 6. Jeśli ktoś mysli ,że będzie to oszczędny 1.4 silnik to bardzo niemile sie zaskoczy.

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 37
Smarowanie
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012
  • silnik
  • 181 tys. km
Witam. Silnik po uruchomieniu stracił moc nierówno pracował. Nie wkręcał się, max 2 tys.obr/min. Po zgaszeniu odzyskiwał wigor na chwilę... Znowu nierówno pracował.... I tak koło kilku takich kombinacjach, zapaliła się dioda silnik i komunikat sprawdź silnik. Zaprowadziłem.do mechanika (niedawno była zrobiona obsługa olejowa z uszczelką smoka "poprawioną"). Błąd to niby EGR dziwne odgłosy pozostały... Okazało się: panewki korbowe.... Po odbiorze... niby ok... Ale zdarzyło się, coś nieswojo pokekotywał krótkimi chwilami silnik. Co mu się zaczyna (nie daj Boże jego kres?). Mam ochotę na taką modyfikacje https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-smoka-opel-insignia-astra-zafira-pompa-oleju-CID5-IDDnY1S.html
Oczekuje na rozwiązanie
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d