Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 3 1.6 MultiJet 16V 120KM 88kW od 2014

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak doÅ‚ożyć trochÄ™ wiÄ™cej i kupić motor o tej samej pojemnoÅ›ci, ale z turbosprężarkÄ…. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele wiÄ™cej paliwa niż sÅ‚abszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochaÅ‚ swoje diesle i w Bravo II zaoferowaÅ‚ spory wybór. NajsÅ‚abszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem caÅ‚kiem nieźle, ale jak kupować, to coÅ› ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczÄ™dna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie Å›wietnych osiÄ…gów i ochrony wiÄ™dnÄ…cych drzew. Szkoda tylko, że nie „krÄ™cÄ…” siÄ™ jak „benzynowce”... .
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 37
Smarowanie
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012
  • silnik
  • 181 tys. km
Witam. Silnik po uruchomieniu stracił moc nierówno pracował. Nie wkręcał się, max 2 tys.obr/min. Po zgaszeniu odzyskiwał wigor na chwilę... Znowu nierówno pracował.... I tak koło kilku takich kombinacjach, zapaliła się dioda silnik i komunikat sprawdź silnik. Zaprowadziłem.do mechanika (niedawno była zrobiona obsługa olejowa z uszczelką smoka "poprawioną"). Błąd to niby EGR dziwne odgłosy pozostały... Okazało się: panewki korbowe.... Po odbiorze... niby ok... Ale zdarzyło się, coś nieswojo pokekotywał krótkimi chwilami silnik. Co mu się zaczyna (nie daj Boże jego kres?). Mam ochotę na taką modyfikacje https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-smoka-opel-insignia-astra-zafira-pompa-oleju-CID5-IDDnY1S.html
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 3