Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja modelu została zaprezentowana w 2007 roku. Bravo II zastąpił największy niewypał w historii włoskiej marki, Fiata Stilo. Stylistycznie model nawiązuje do Grande Punto (przód) oraz pierwszej generacji Bravo (charakterystyczne tylne, pierścieniowe światła). Za projekt samochodu odpowiadało biuro Fiat Style Centre. W Australii model oferowany jest jako Fiat Ritmo, gdyż prawa do nazwy Bravo zarezerwowała na Antypodach Mazda.
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4336 mm
Szerokość 1792 mm
Wysokość 1498 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1538 mm
Rozstaw kół - tył 1532 mm
Zwis przedni 974 mm
Zwis tylny 762 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1173 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 400 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 870 mm
Szerokość bagażnika 950 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 830 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

3,3
~D3miss
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Kupiłem auto bezpośrednio od pierwszego właściciela w Niemczech. Autem zrobiłem 80 tys. km, więc nie jest to jakiś duży przebieg jak na auto w dieslu, ale przez ten czas niestety przypadły na mnie konieczne już naprawy związane z eksploatacją: wymienienie kompletu sprzęgła z dwumasem, wymiana sprężarki od klimatyzacji, naprawa większości elementów układu wydechowego (wymiana EGR, regeneracja DPF, wymiana elementów wydechu + tłumika, czyszczenie kolektora dolotowego), karoseria niestety nie wytrzymała stania pod chmurką cały rok i auto zaczęło gnić od progów (wymiana obu). Jak na auto które kupiłem za 15tys, to mogę śmiało powiedzieć że na przestrzeni mojego użytkowania włożyłem niestety drugie tyle w naprawy :/
4,1
~Dawid7
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Zawsze chciałem kupić taki samochód ze względu na atrakcyjną stylistykę nadwozia, bezawaryjność, ładne wnętrze, konsola środkowa, deska rozdzielcza, nic nie trzeszczy podczas jazdy. Można porównać wnętrze Bravo do Focusa II, Niemiec wypada bardzo blado, brzydko i tanio. Przyjemnie, komfortowo się jeździ Fiacikiem. Słabo że w samochodzie krajowym 2010r. z przebiegiem 160000 tys.km trzeba było, już wymienić progi, najgorszy był od strony kierowcy, po wyczyszczeniu wyszła ogromna dziura, wcześniej trzeba było pospawać kolektor wydechowy i wymienić tłumik końcowy. Nie wiem czy wcześniej samochód był garażowany i czy zwracano uwagę na zabezpieczenie antykorozyjne. Podsumowując we Fiatach trzeba uważać na rdzę, za to mamy stabilną elektrykę,
4,7
~Włoch
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
Samochód w moich rękach 7 lat i 70kkm, serwisy olejowe (Millers) co ok. 12kkm/co rok, pełna seria. Najmocniejszy silnik, pełne wyposażenie (Emotion). Opinia z okazji 200.000km. Samochód mocno powyżej przeciętnej: bardzo wysoka bezawaryjność, bardzo dobry silnik, bardzo dobrze zabezpieczona (a przy tym ładna) karoseria, bardzo dobre wyposażenie i bardzo dobra pojemność bagażnika. Reszta oscyluje w okół przeciętnej, z drobny zgrzytem w postaci (równie) drobnych usterek. A więc nie znajdziecie tu skrzyni z civica, wyciszenia/jakości wykonania z golfa, czy prowadzenia z focusa. Kwestia priorytetów. Prawdę mówiąc trudno będzie o następcę, jeśli przyjdzie na niego pora. Za zapach nowości i kilku (niedostępnych w 2009 r.) asystentów jazdy musiałbym obecnie wyłożyć 130k+ zł. I taki samochód nie byłby wcale szybszy, lepiej wyposażony, nie spalałaby mniej i nie mam gwarancji, że byłby bardziej bezawaryjny. Rozsądnym wyborem byłaby pewnie corolla 2.0 180KM, która (po wyłożeniu tych ok. 130k) zapewniałaby mi co najwyżej marginalny postęp. Tak naprawdę odczuwalną różnice zrobiłoby dopiero auto za 200k+ (rav4, stinger, sorento). A przecież za punkt odniesienia przyjmujemy 12-letniego fiata o rynkowej wartości (w porywach) do 15k…

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 37
Smarowanie
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012
  • silnik
  • 181 tys. km
Witam. Silnik po uruchomieniu stracił moc nierówno pracował. Nie wkręcał się, max 2 tys.obr/min. Po zgaszeniu odzyskiwał wigor na chwilę... Znowu nierówno pracował.... I tak koło kilku takich kombinacjach, zapaliła się dioda silnik i komunikat sprawdź silnik. Zaprowadziłem.do mechanika (niedawno była zrobiona obsługa olejowa z uszczelką smoka "poprawioną"). Błąd to niby EGR dziwne odgłosy pozostały... Okazało się: panewki korbowe.... Po odbiorze... niby ok... Ale zdarzyło się, coś nieswojo pokekotywał krótkimi chwilami silnik. Co mu się zaczyna (nie daj Boże jego kres?). Mam ochotę na taką modyfikacje https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-smoka-opel-insignia-astra-zafira-pompa-oleju-CID5-IDDnY1S.html
Oczekuje na rozwiązanie
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 38
4,0
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Silnik 1.4 tjet 150km potrafi działać idealnie na gazie. Problem z instalacją gazową polega na znalezieniu kompetentnego warsztatu. Ten silnik wymaga dobrego wystrojenia. Przy złym ustawieniu ECU zmienia korektę długoterminową dla benzyny i samochód ma problemy z odpalaniem na zminym silniku. Ja do montażu wybrałem AUTOGAZ RAWA w Wałowicach, zakład polecany przez wszystkich....
5,0
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
LPG zamontowane w Łomży. Instalacja na sterowniku AGIS OBD CAN. Po przebiegu 10 000 km bez problemów. Silnik nic nie stracił na mocy i rozwija ją bez żadnych szarpnięć nawet przy mocnych przyśpieszeniach. Ostatnio robiłem test spalania. Na 1425 km auto spaliło 22,2 l Pb 95 na rozgrzanie silnika + 108,2 l LPG. Łącznie daje to 130,5 l. zatem 130,4 l / 1425 km daje 9,2 l/100km...
5,0
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 135 tys. km
użytkowana przez: 26 tys. km
Silnik działa bez zarzutu po zamontowaniu instalacji (KIT ALBA). Nie ma się do czego przyczepić. Chodzi czysto, nie wraca na Pb, szybko wchodzi na wyższe obroty, nie zamula. Spalanie w granicach 8-9l/100km. Instalacja mu zdecydowanie pasuje:)
Fiat Bravo II Hatchback 5d