Szukaj

Informacje o Fiat Albea I

Lata produkcji: 2002 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 2002 roku. Albea zastąpiła Fiata Sienę. Oba modele powstały w ramach projektu samochodu typ 178 zakładającego stworzenie pierwszego w historii marki auta światowego. Stylistycznie Albea niewiele różniła się od swojej poprzedniczki, dzieliła z nią również wiele rozwiązań technologicznych. Autorem projektu Albei, podobnie, jak Sieny był Giorgetto Giugiaro. Produkcja modelu zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław
Są ludzie, którzy nie mają zbyt wielkich wymagań wobec samochodów. Albea ma jeździć, niewiele palić i nie psuć się zbyt często. Nie musi wyglądać jak czterokołowa Monica Bellucci. ~Powagosław
Luzacjusz
Idealny samochód dla księgowego. Będzie świetnie pasował do szarego garnituru, szarego płaszcza i innych odcieni codziennej szarości. Ważne, że chociaż jeździ. ~Luzacjusz

Fiat Albea I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Fiat Albea I

Liczba ocen: 306
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność

Wybrane oceny

4,1
~Bm
Fiat Albea I
Sedan 1.2 i 16V 80KM 59kW
Zakupiłem auto z przebiegiem 64k od pierwszego właściciela. Mam go ponad pół roku, zrobiłem już 5k kilometrów i mogę co nie co powiedzieć. Po pierwsze bardzo banalne i tanie naprawy. Przez te pół roku wymieniłem jedynie olej + filtr oleju, paliwa, powietrza i kabinowy za około 200 złotych. Samochód ożył jeszcze bardziej i zaczął mniej palić, pewnie wina filtra paliwa, który nigdy nie był wymieniany i paliwo było aż czarne. Pojemny samochód lecz przez zawiasy klapy bagażnika i mały promień otwierania drzwi nie wszystko do niego wejdzie, a by mogło. Tylna składana kanapa. Jeśli chodzi o jazdę nie ma luksusu ale czego tu oczekiwać, szczególnie ze mam wersje tzw „abc”. Najważniejsze dbać o rozrząd przy 16v, wymieniać regularnie olej a albea odda swoją bez awaryjnością. Trasy po 200-500 km robi bez problemu. Największy minus to blacharka a głównie chodzi o nadkola, u mnie po jednej stronie zaczęły wychodzić bomble, a z tego go widzę na mieście dużo Albei ma problem z rdza w tych samych miejscach.
3,1
~RagnarokPL
Fiat Albea I
Sedan 1.2 i 16V 80KM 59kW
Kupiłem to auto z przebiegiem 104 tys km. myśląc, że robię super interes. Spodobało mi się, szary kolor, lekko przyciemnione boczne szyby, pojemny kufer, całkiem wysoko zawieszone ( co okazało się ostatecznie jego wadą ), miękkie , wygodne fotele. To jest wersja HL a więc klimatyzacja i elektryczne przednie szyby, za to....brak ABS. Do wymienionych plusów dodałbym jeszcze silnik, który choć mały jest zaskakująco żwawy (powyżej 3000 obrotów)..I to wszystko. Minusów jest dużo więcej.. Po pierwsze i najważniejsze prowadzenie. Przy szybkościach powyżej 110 - 120 km ten samochód robi się strasznie niestabilny. Na ekspresówkach i autostradach prowadzę go ze spoconymi dłońmi ze strachu. Uczucie "pływania" po drodze i wrażliwość na podmuchy wiatru sprawiają, że nie da się nim jechać szybko i komfortowo. Na A2 rozpędziłem go do 170 km, w ramach testu i to był ostatni raz kiedy przekroczyłem 120/h.. Po drugie części. Nie chodzi nawet o cenę, ta mieści się w średniej, ale Albea to straszny składak. Znalezienie odpowiedniej części jest trudne i tak naprawdę losowe. Np. do mojego auta pasują klocki od Dobla a przewody wysokiego napięcia od Bravy, choć są dostępne części do tego konkretnego modelu.. Każdy mechanik do którego zaprowadzałem te cholerne auto tylko kiwał głowa z politowaniem. Wymiana wiatraka nawiewu? trzeba rozebrać cały przód! Zdjąć kierownicę, deskę, wszystko! Od samego początku mam problem z hamulcami. Przy delikatniejszym hamowaniu czuje bicie i słyszę szorowanie. Wymiana tarcz, klocków i zacisków nic nie dała. dwóch mechaników poległo. Łatwiej było to po prostu zaakceptować. Hamuje dobrze, tylko te odgłosy... W ciągu 5 lat wymieniłem też tylne hamulce ( komplet bo były całkowicie zniszczone - koszt ok 1000 zł), poduszki pod skrzynia ( tu akurat wyszło w miare tanio, ok 50 zł za jedną ) i już drugi raz szykuje się wymiana tłumika. Za pierwszym razem mechanik miał problem z doborem kawałka rury bo ta w moim fiacie ma oczywiście jakąś nietypową średnicę. Kupowanie części do tego auta to mordęga.
2,9
~Boby
Fiat Albea I
Sedan 1.2 i 16V 80KM 59kW
Samochód wykonany w Turcji zawieszenie drogie jak przynajmniej w VW Passat nie ma zamienników amortyzatorów wahacze nitowane nie wymienisz końcówek sypie się wszystko sonda lambda sprzęgło alternator zamki nawet przekaźnik od wentylatora wszystko drogie jak diabli nie można dokupić kawałka rury do filtra powietrza kosztuje 200 zł i trzeba go sprowadzać z Włoch. Zrobiłem nim jakieś 70 tyś i władowałem tyle kasy co jest wart i nadal coś się psuje. Cały czas jeżdżę po drogach asfaltowych i nie za szybko bo się boję że się rozleci. Grat do którego nie wiedzą nawet w serwisie jaką część założyć

Raporty spalania Fiat Albea I

Liczba raportów: 234
Średnie spalanie dla Fiat Albea I
6,7 – 8,0
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Fiat Albea I
Sedan 1.2 i 16V 80KM 59kW
Okupując moją Albeę byłam raczej nie przekonana ze względu na markę i wielkość, ale postanowiłam zaryzykować. Po prawie roku użytkowania wiem, że tak taniego auta w utrzymaniu w życiu bym nie znalazła, a w duży bagażnik jest ogromnym atutem. Większość znajomych nie wierzy, że albea spala średnio 6l lpg/100, przekonują się dopiero na stacji. Może trafiłam na dobry egzemplarz, ale wiem, że wyjeżdżę ją do granic możliwości i odprowadzę kiedyś w ostatnią drogę, bo drugiego tak ekonomicznego auta nie znajdę już nigdy. Polecam!
7,0
Fiat Albea I
Sedan 1.2 i 16V 80KM 59kW
Mam tego Fiata od listopada 2009, nigdy na nim się nie zawiodłem, przy zakupie miał ujechane 63 tys. na razie zrobiłem nim 40 tys. Po zakupie wymieniłem od razu rozrząd (dla pewności), płyny i filtry. Lekko skorodowana była tez miska olejowa więc po roku użytkowania też ją wymieniłem (na wszelki wypadek :-)). W ostatnie wakacje postanowiliśmy przejechać się nim nad morze (ze Śląska), zahaczyliśmy o Mazury i Litwę, przed tą wycieczką wymieniłem alternator bo trochę huczał (300zł zamiennik z wymianą). W sumie przez ponad trzy lata użytkowania na mechanika wydałem około 1200 zł (w większości wymiany profilaktyczne, nie obowiązkowe). Bez wątpienia ogromna zaleta to silnik 16V, chodzi równiutko i cichutko. Zrobiłem test i przy ekodrivingu przez ostatni tydzień w centrum Katowic i okolicach zrobiłem 200 km na 13 litrach, czyli spalanie około 6,5 litra w mieście. Jeśli lubimy ruszać z piskiem opon to i 9,5 łyknie w mieście, ale to już zależy od stylu jazdy. Kolejnym plusem Fiata Albea jest ogromny bagażnik, największy w swojej klasie, bardzo wygodna i szeroka tylna kanapa na której mogą swobodnie podróżować trzy osoby. Wnętrze też nie śmierdzi plastikami, boczki są welurowe. Polecam ten samochód, tani w eksploatacji, niezawodny i funkcjonalny.
6,3
Fiat Albea I
Sedan 1.2 i 16V 80KM 59kW
Maksymalne spalanie to zima. Duże mrozy rozgrzewanie silnika w trakcie skrobania szyb, grzanie na postoju, miasto no i wszystko to, co tylko mogłem zrobić żeby podnieść zużycie paliwa. W takich warunkach spalanie sięgnęło 9 - 9,3 l/100km. Dla odmiany wyjazd na wakacje dwie osoby i bagaże, warunki typowo polskie: korki, duży ruch, jazda do 120 km/h, chociaż w większości nie przekraczałem 100km/h i udało mi się zejść na 5,5 - 5,7 l/100km. Dodam, że najniższe zużycie paliwa osiągnięte było na paliwie shell V-POWER, więc może to być istotne. Najniższe spalanie osiągnięte w 100% w mieście to 6,6 l/100km. Autko oceniam na w miarę wdzięczne, ale nie bez wad. Spalanie przyzwoite jak na tę masę auta. Pozdrawiam wszystkich ;)
Fiat Albea I