Szukaj

Informacje o Fiat 500X Crossover 1.4 Multiair 170KM 125kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Następca Fiata Sedici, produkowany od 2014 roku, mały crossover z segmentu SUV. Zaprojektowano go w biurze Centro Stile Fiat (za jego design odpowiadał Roberto Giolito), a jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp 500X Concept z 2012 roku. Fiat 500X jest drugim, po 500L rozwinięciem idei Fiata 500 w ofercie włoskiej marki. Został zbudowany na płycie podłogowej Small US Wide 4x4 architectere, zmodyfikowanej wersji płyty, na której powstał m.in. 500L i Grande Punto – GM Fiat Small platform. Jego bliźniaczym technologicznie modelem jest Jeep Renegade.
czytaj więcej
Powagosław
Bez wątpienia ładniejsza odmiana powiększającej się serii 500 niż 500L. Powiem więcej, godząc się z potrzebą Fiata, który uznał, że musi przerobić miejskiego malucha na mini SUV-a: 500X jest też znacznie ładniejszy niż się spodziewałem. Może ktoś to doceni. ~Powagosław
Luzacjusz
Czy wszystkie auta Fiata będą się teraz nazywać 500? 500+litera? 500X jest całkiem sympatycznym samochodem, ale to wożenie się na renomie oryginalnej pięćsetki trochę słabe. Tak jakby Stonesi na każdej swojej płycie nagrywali na nowo „Satisfaction”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 9
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Irek M
Fiat 500X
Crossover 1.4 Multiair 170KM 125kW
Samochód kupiony w listopadzie jako drugi w rodzinie. Przebieg to ok 3 tys. Niby wszystko super lecz jest duże "ale". Chodzi o ekonomię jak również o spore oszczędności fabryki co rzutuje na ogólną jakość. Dziwna jest również polityka firmy dotycząca np. takiej rzeczy jak kluczyk zapasowy. Oryginalny zapas przypomina zwykły klucz serwisowy, bez pilota. Trzeba było dokupić normalny za kwotę prawie 800 pln plus zaprogramowanie dodatkowa stówa. Została dokupiona gwarancja w sumie aż na pięć lat, to z braku zaufania. Odnośnie oszczędności producenta: proszę porównać, najlepiej w salonie, jak różni się wykończenie przedniej części kabiny w porównaniu z tylną-niebo a ziemia. Z tyłu wszystko twarde, a boczki drzwiowe to jedna, niewyszukana wytłoczka. Jednak ogólnie nie ma do czego się przyczepić jeśli chodzi o jakość spasowania. Nic nie trzeszczy ani nie lata. Zauważyłem jedynie pewne niedociągnięcią jakościowe przy przełącznikach kierunków oraz wycieraczek. Otóż są nierówne szczeliny w pierścieniach obrotowych przy tych manipulatorach. Pochwalić należy jakość wykończenia bagażnika oraz podsufitkę bardzo dobrej jakości. Wykończenie podłogi w okolicach nóg również jest bardzo dobre. Fotele bardzo dobrze wykonane. Zastrzeżenia mam do użycia pojedynczych uszczelek we wszystkich pokrywach czyli drzwiach, klapie bagażnika , maski. Powoduje to przedostawanie się szumów opływającego powietrza. Ogólnie auto ok, jako drugie lub trzecie, pod warunkiem, że spuści z tonu spalanie, o czym poniżej. Prowadzenie daje frajdę, a osiągi silnika sprawiają, że kierowca czuje się bezpieczniej chociażby z racji sprawnego wyprzedzania. Wybór padł na 500X po porównaniu z CX-3 oraz z całą gamą Suzuki.
4,7
~M
Fiat 500X
Crossover 1.4 Multiair 170KM 125kW
Dorze wyglądający i jeżdżący samochód. Całkiem dzielny w lekkim terenie. Jakość wykończenia wnętrza na dobrym poziomie.
Fiat 500X Crossover