Szukaj

Informacje o Fiat 500L Trekking Seria 1 1.4 16V 95KM 70kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: VANy
Produkowany od 2012 roku model zaliczany do klasy małych miejskich minivanów (mini MPV, segment K). Jest następcą Fiata Idei, natomiast jego większa wersja (500XL) zastąpiła model Multipla. 500L to model bazujący na prototypie L0 (alias Ellezero) z 2011 roku. Jest spokrewniony z Fiatem 500, chociaż został zbudowany na innej płycie podłogowej – GM Fiat SCCS Platform. Litera w nazwie modelu („L”) ma oznaczać takie cechy jak „light” (lekki), „large” (duży) oraz „loft” (wyznaczający nowe trendy).
czytaj więcej
Powagosław

Sympatyczne rozwinięcie koncepcji „Fiat 500”, może i mniej ekstrawaganckie, ale w przypadku modelu z literą „L” w nazwie słowo „ekstrawagancja” trzeba było połączyć z wyrazem „praktyczność”.

~Powagosław
Luzacjusz

Wygląda na odcinanie kuponów od Fiata 500. A pachnie bigosem z zapożyczeń: trochę Pandy, trochę Skody, trochę Mini, trochę Citroena. Całość przyjemna (jak to bigos), może trochę gracji brakuje (jak to bigos), a oryginalności na pewno.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Zapłon elektroniczny
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Silnik - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,5
~kony68
Fiat 500L
Trekking Seria 1 1.4 16V 95KM 70kW
Auto przez wiele osób omijane z powodu nazwy i wyglądu. Jest pozytywnym zaskoczeniem w codziennym użytkowaniu. Bardzo dużo miejsca wewnątrz, zwłaszcza z tyłu. Wysoko dach. Oba czynniki docenią rodzice małych dzieci. Nareszcie podczas zimowych podróży dziecko zdejmuje/ zakłada wierzchnie nakrycie spokojnie stojąc między fotelami. Tylna kanapa jest wyżej, co poprawia widoczność dla pasażerów. Duży bagażnik można jeszcze powiększyć przesuwając tylną kanapę do przodu. Dno bagażnika płaskie - ułatwia to załadunek/rozładunek. Auto lubi spokojną jazdę. Jest ciche i bezawaryjne. Uszkodzenia - 2 żarówki na 4 lata. Opony uniwersalne i na nasze spokojne ostatnio zimy wystarczają do jazdy zakupy/praca/szkoła. Bardzo dobra widoczność. Koszt Przeglądów w ASO do wytrzymania - max 1000zł. Zużycie paliwa zależy od stylu jazdy i pogody. Spokojna jazda + sucha nawierzchnia = max 7 litrów w cyklu mieszanym, a w trasie 6,5 litra. Polecam rodzicom małego dziecka.
4,4
~bartosz_klimek
Fiat 500L
Trekking Seria 1 1.4 16V 95KM 70kW
Auto o nieco dyskusyjnym wyglądzie, jednak w środku bardzo wygodne. Powiedziałbym, że wykończenie wnętrza rekompensuje nieliczne niedostatki funkcjonalne kabiny (np. czytelność zegarów mogłaby być lepsza, radio UConnect ma kilka denerwujących cech). Fabrycznie montowane opony całoroczne Good Year nie sprawdzają się w nieco trudniejszych warunkach zimowych, no ale to może cecha opon całorocznych. Trudno się ściąga i montuje półkę nad bagażnikiem. Silnik 95KM jest raczej za słaby na to auto, po mieście wystarcza, na trasie auto (i kierowca) się męczy. Poważnym mankamentem dla mnie jest nie najłatwiej wskakujący bieg wsteczny. W czasie eksploatacji było kilka drobniejszych usterek, z poważniejszych zapiekł się jeden z tylnych hamulców. Duży plus za wygodę na tylnej kanapie oraz możliwość podniesienia i złożenia tylnej kanapy, dzięki czemu w bagażniku robi się sporo miejsca. Pochwalę jeszcze 500L za system Hill Holder.
Fiat 500L Trekking Seria 1