Szukaj

Informacje o Fiat 500L Cross Seria 6 1.4 16V 95KM 70kW 2019-2022

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: VANy
Produkowany od 2012 roku model zaliczany do klasy małych miejskich minivanów (mini MPV, segment K). Jest następcą Fiata Idei, natomiast jego większa wersja (500XL) zastąpiła model Multipla. 500L to model bazujący na prototypie L0 (alias Ellezero) z 2011 roku. Jest spokrewniony z Fiatem 500, chociaż został zbudowany na innej płycie podłogowej – GM Fiat SCCS Platform. Litera w nazwie modelu („L”) ma oznaczać takie cechy jak „light” (lekki), „large” (duży) oraz „loft” (wyznaczający nowe trendy).
czytaj więcej
Powagosław

Sympatyczne rozwinięcie koncepcji „Fiat 500”, może i mniej ekstrawaganckie, ale w przypadku modelu z literą „L” w nazwie słowo „ekstrawagancja” trzeba było połączyć z wyrazem „praktyczność”.

~Powagosław
Luzacjusz

Wygląda na odcinanie kuponów od Fiata 500. A pachnie bigosem z zapożyczeń: trochę Pandy, trochę Skody, trochę Mini, trochę Citroena. Całość przyjemna (jak to bigos), może trochę gracji brakuje (jak to bigos), a oryginalności na pewno.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

4,4
~andrew
Fiat 500L
Cross Seria 6 1.4 16V 95KM 70kW
Wersja Cross jest naprawdę nieco inną wersją niż zwykła 500L, wyższa, ma więcej osłon od spodu i dla mnie wygląda po prostu ładniej. Auto mam dopiero niecałe pół roku, ale trochę już mogę o nim powiedzieć. Wady: - światła przeciwmgielne za dopłatą; - silnik 1,4 bez doładowania, trzeba wkręcać na wysokie obroty, inaczej przyspieszenia momentami prawie nie ma; - światła do jazdy dziennej to zwykłe żarówki, a LED to postojowe (powinno być odwrotnie); - reflektory przednie mają zwykłe żarówki (szkoda, że tylko w USA jest wersja z LED) i świecą przeciętnie (nie jakoś specjalnie słabo, ale też nie jakoś świetnie); - do byle półki w bagażniku (nazywanej szumnie przez Fiata "cargo magic space"), wymagana dopłata ponad 500 PLN?!; - tylna kanapa ma w standardzie dwa zagłówki i nie ma podłokietnika (musi być dopłata); - fotel kierowcy zaczął lekko skrzypieć (oparcie) po zaledwie 2000 km (prawdopodobnie rozdzieliły się dwie warstwy gąbki i trą o siebie, kiedy się kierowca wierci); - przednie lusterko kierowcy ma chyba mniejszy zakres regulacji elektrycznej (w stronę - od nadwozia), niż lusterko pasażera; - do opcji nawigacji, w tym samym "wyświetlaczu", trzeba dopłacić, ale podłączając telefon z Android, można poczuć nawigację jak z ekranu telefonu - na ekranie środkowym i nawet słychać komendy/wskazówki nawigacji w prawym głośniku (czyli bardziej dla kierowcy). Także można sobie wybrać "swoją aplikację" i mieć ją na ekranie, jak by była "zintegrowana z samochodem". Zalety: - auto ładne i dość tanie; - przestronne i ładne wnętrze; - sporo praktycznych schowków w kabinie (mam porównanie z francuskimi autami, więc nie jest źle); - silnik mimo konieczności wkręcania na obroty, nie pali zbyt dużo ok. 7l (średnio); - bryła auta spora, ale "zbita" i nieprzesadnie duża; - mały promień zawracania i lekkie prowadzenie kierownicy (bardzo czułe wspomaganie - nawet bez funkcji city); - dość cicho w środku i wygodnie, nawet na "dziurach" lub autostradzie - auto mało-spotykane, ale części przystępne cenowo.
Fiat 500L Cross Seria 6