Szukaj

Informacje o Fiat 500L

Lata produkcji: 2012 – 2022
Segment: VANy
Produkowany od 2012 roku model zaliczany do klasy małych miejskich minivanów (mini MPV, segment K). Jest następcą Fiata Idei, natomiast jego większa wersja (500XL) zastąpiła model Multipla. 500L to model bazujący na prototypie L0 (alias Ellezero) z 2011 roku. Jest spokrewniony z Fiatem 500, chociaż został zbudowany na innej płycie podłogowej – GM Fiat SCCS Platform. Litera w nazwie modelu („L”) ma oznaczać takie cechy jak „light” (lekki), „large” (duży) oraz „loft” (wyznaczający nowe trendy).
czytaj więcej
Powagosław

Sympatyczne rozwinięcie koncepcji „Fiat 500”, może i mniej ekstrawaganckie, ale w przypadku modelu z literą „L” w nazwie słowo „ekstrawagancja” trzeba było połączyć z wyrazem „praktyczność”.

~Powagosław
Luzacjusz

Wygląda na odcinanie kuponów od Fiata 500. A pachnie bigosem z zapożyczeń: trochę Pandy, trochę Skody, trochę Mini, trochę Citroena. Całość przyjemna (jak to bigos), może trochę gracji brakuje (jak to bigos), a oryginalności na pewno.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Fiat 500L

Liczba ocen: 59
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Silnik

Wybrane oceny

3,9
~Fmaniak
Fiat 500L
Hatchback 5d Seria 1 1.4 16V 95KM 70kW
Samochód zakupiony jako nowy w polskim salonie. Użytkowany przez ponad 6 lat, 105 tysięcy km przebiegu. Główny atut to przestrzeń. Mimo że jest to niewielki samochód, sprawia wrażenie obszernego. Wysoka pozycja za kierownicą, dużo przestrzeni nad głową, duże lusterka, brak progu załadunku w bagażniku. Samochód dzięki temu sprawdza się świetnie nie tylko w dojazdach do pracy, ale również w wypadach na weekendy, wakacje itd. Silnik to wolnossący benzyniak. Bezawaryjny, tani w serwisowaniu, jednak mało dynamiczny. Można zapomnieć o wyprzedzaniu. Skrzynia biegów mało precyzyjna. Jej użytkowanie to męka. Mało precyzyjny układ jezdny. Przy przebiegu ok. 85 tys. nastąpił wyciek ze skrzyni biegów. Usunięcie wycieku wymagało wyjęcie skrzyni. Koszt około 1 tys. zł. Elementy podwozia trwałe. Po około 4 latach zaczęła korodować miska olejowa. Koszt zabezpieczenia to około 100 zł. Ogólnie rzecz biorąc, gdyby nie wyciek ze skrzyni biegów i uciążliwość w jej użytkowaniu, dałbym o jedną gwiazdkę więcej.
4,4
~andrew
Fiat 500L
Cross Seria 6 1.4 16V 95KM 70kW
Wersja Cross jest naprawdę nieco inną wersją niż zwykła 500L, wyższa, ma więcej osłon od spodu i dla mnie wygląda po prostu ładniej. Auto mam dopiero niecałe pół roku, ale trochę już mogę o nim powiedzieć. Wady: - światła przeciwmgielne za dopłatą; - silnik 1,4 bez doładowania, trzeba wkręcać na wysokie obroty, inaczej przyspieszenia momentami prawie nie ma; - światła do jazdy dziennej to zwykłe żarówki, a LED to postojowe (powinno być odwrotnie); - reflektory przednie mają zwykłe żarówki (szkoda, że tylko w USA jest wersja z LED) i świecą przeciętnie (nie jakoś specjalnie słabo, ale też nie jakoś świetnie); - do byle półki w bagażniku (nazywanej szumnie przez Fiata "cargo magic space"), wymagana dopłata ponad 500 PLN?!; - tylna kanapa ma w standardzie dwa zagłówki i nie ma podłokietnika (musi być dopłata); - fotel kierowcy zaczął lekko skrzypieć (oparcie) po zaledwie 2000 km (prawdopodobnie rozdzieliły się dwie warstwy gąbki i trą o siebie, kiedy się kierowca wierci); - przednie lusterko kierowcy ma chyba mniejszy zakres regulacji elektrycznej (w stronę - od nadwozia), niż lusterko pasażera; - do opcji nawigacji, w tym samym "wyświetlaczu", trzeba dopłacić, ale podłączając telefon z Android, można poczuć nawigację jak z ekranu telefonu - na ekranie środkowym i nawet słychać komendy/wskazówki nawigacji w prawym głośniku (czyli bardziej dla kierowcy). Także można sobie wybrać "swoją aplikację" i mieć ją na ekranie, jak by była "zintegrowana z samochodem". Zalety: - auto ładne i dość tanie; - przestronne i ładne wnętrze; - sporo praktycznych schowków w kabinie (mam porównanie z francuskimi autami, więc nie jest źle); - silnik mimo konieczności wkręcania na obroty, nie pali zbyt dużo ok. 7l (średnio); - bryła auta spora, ale "zbita" i nieprzesadnie duża; - mały promień zawracania i lekkie prowadzenie kierownicy (bardzo czułe wspomaganie - nawet bez funkcji city); - dość cicho w środku i wygodnie, nawet na "dziurach" lub autostradzie - auto mało-spotykane, ale części przystępne cenowo.
4,6
~Jacek
Fiat 500L
Hatchback 5d seria 6 1.4 16V 95KM 70kW
Jestem zachwycony Fiatem 500L. Zdecydowanie spełnia większość moich (oraz mojej żony) oczekiwań i potrzeb. Samochód kupiłem nowy i dostosowałem do swoich potrzeb (zamówiłem kamerę cofania, Android Auto, podłokietnik, lusterko do obserwacji dzieci, podwójną podłogę w bagażniku, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, grzałkę PTC). Poprzednio miałem Hondę City i Opla Astrę IV Kombi, więc nie jestem bardzo doświadczony i moja ocena w dużej mierze opiera się na porównaniu z poprzednikami. Jeździmy 80% po mieście i 20% w trasie. Mamy dwójkę dzieci. Potrzebujemy więc auta, które nie będzie za duże (Astra to był mały krążownik 4.7 m długości i promień skrętu chyba z 1km) i będzie skrętne (aby nie było problemu z parkowaniem), a jednocześnie auta pojemnego na dalekie wojaże. I tu 500 L w pełni się sprawdza. Ma fantastyczny promień skrętu i z niespełna 4.3 m mieści się w ciasne miejsca. Zaś bagażnik (który można mocno modyfikować z uwagi na kilka położeń podłogi i ruchome tylne siedzenia) jest bardzo pojemny. Aż byłem zdziwiony, ile do niego wchodzi. Na pierwszy rzut oka nie sprawiał takiego wrażenia, gdyż jest dość krótki (w porównaniu do Astry Kombi), ale jest bardzo wysoki (wyższy niż w Astrze). Pasażerowie z tyłu w nogach mają bardzo dużo miejsca. Nawet w wyższej klasie samochody mają mniej. To pewnie dlatego, że w samochodzie się wysoko siedzi. Tylna kanapa jest wyższa niż siedzenia z przodu, dzięki temu dzieci w fotelikach mają bardzo dobry widok. Moja żona jest niska. Wiec potrzebowała auta, gdzie jest dobra widoczność. 500L jest jak akwarium, w koło wielkie okna, a siedzi się w nim wysoko. Nie jechałem autem, w którym byłaby tak dobra widoczność. Jeżeli chodzi o wygląd, to auto mi i żonie po prostu się podoba i to bardzo. Ale spotkaliśmy się z opinią, że jest paskudny. Cóż. Rzecz gustu. Auto ma też swoje wady. Nie szarżujemy na drodze. Raczej jeździmy tak, jak przewidują znaki ograniczające prędkość. Nie wyprzedzamy za wszelką cenę. Więc nie przeszkadza nam dość mała dynamika i słabe przyspieszenie w 500L. Ale jeżeli dla kogoś jest to ważne, to niech szuka innego auta lub 500L z dużo mocniejszym silnikiem (jednak u Fiata nie zawsze jest dostępny). Słabo zestopniowana jest skrzynia biegów. 6 bieg bierze już w okolicy 80-90 km/h. Auto ma znakomity stosunek jakości do ceny. Jest bardzo solidne, ma swój styl. Nie czuje się w nim taniości. No i praktycznie nie ma konkurentów (został tylko Hyundai ix20, bo Kia Venga została wycofana). Niestety koncerny przerzuciły się na Crossovery i SUVy. Wielka szkoda, bo jak miałbym zmieniać w przyszłości auto, to ponownie na coś takiego jak 500L. Mam nadzieję, że za 5-6 lat będzie dalej w produkcji. Na razie nie przesiadłbym się na inny rodzaj samochodu i to dla mnie najlepsza recenzja 500L.

Raporty spalania Fiat 500L

Liczba raportów: 75
Średnie spalanie dla Fiat 500L
6,3 – 10,7
l/100 km
4,8 – 6,2
l/100 km
7,9 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Fiat 500L
Trekking Seria 1 0.9 TwinAir 8V 105KM 77kW
Oszczędna jazda krajówką można zejść do 5,2 litra ale trzeba się postarać i bardzo delikatnie z gazem obchodzić, jadąc normalnie z prędkością około 90-100, spalanie około 6. Jeśli ktoś pojedzie dynamicznie z wyprzedzaniem - ponad. W mieście normalna jazda koło 7. Autostrada około 130 - 7,5 do 8, przy 160 ponad 9 do 10. Zimą krótkie odcinki z przewagą miasta około 8,3. Średnia z 6000km od grudnia 2019 do grudnia 2020 - 7,2 litra w tym jazda żony po mieście na krótkich odcinkach, plus trochę dłuższych tras raczej nie specjalnie oszczędnie, dodatkowo 500km z przyczepą campingową. Silnik jak na całkiem spory samochód daje radę, wyprzedza lepiej niż mój Tucson 2.0 16v 142km ;)
9,7
Fiat 500L
Trekking Seria 1 1.4 T-Jet 16v 120KM 88kW
spalanie zaskoczylo mnie na minus. ale po sprawdzeniu w sieci wyszlo ze to normalne wartosci dla tego pojazdu. mam zbiornik ok 38 litrów netto LPG i na tym zasieg na trasie to maks 440 km. w miescie zona z ciezka noga to wynik ok 320-350 km. samochód z duzym oporem aerodynamicznym, na wielosezonówkach i podwyzszony - to daje wysokie spalanie. komuter klamie w zywe oczy ( wg niego spalam 6 litrów pb co by dalo 7.5 litrów lpg - a po kilometrch wychodzi spalanie 8,5 lpg). silnik t-jet wystarczajacy do tego pojazdu, cichy, w odpowiednich obrotach dynamiczny, nieekonomiczny ale mam nadzieje bezusterkowy ( w porównaniu to 1.4 tsi).
8,4
Fiat 500L
Hatchback 5d Seria 2 1.4 16V 95KM 70kW
Auto pracuje od 5tyś km na instalacji sekwencyjnej Lovato Smart ( ogólnie pojazd ma przebieg 51tyś z czego 46 na samej benzynie) Instalacja pracuje poprawnie "narazie" żadnych problemów. Zbiornik zażyczyłem sobie taki by dało się włożyć koło dojazdowe pod półkę więc jest mniejszy od zazwyczaj stosowanego (58l) i ma 41l ( realnie wchodzi 35l ) zazwyczaj wystarcza to na 400km. Spalanie jest oczywiście wyższe niż na PB i wygląda następująco: Trasa autostrada 140km/h tempomat zima 10l, Trasa 100km/h 7,2l, mieszany ( 80% miasto 20% trasa ) w okolicach 8l. PS. Dodam tylko że jest to mój trzeci pojazd z LPG więc jakieś doświadczenie mam w tych sprawach i powiem tyle że jeśli komuś auto pali mniej gazu niż benzyny, a ma instalacje bez dotrysku benzyny to nie jest to normalne i nie zdrowe dla silnika ( wysoka temperatura na ubogiej mieszance powoduje wypalanie gniazd zaworowych i uszczelki pod głowicą ). Mówię o tym ponieważ czytam niejednokrotnie takie bzdury ( że komuś auto które waży 1400kg pali mniej niż 7 l gazu ) że mnie skręca, jeśli spalanie faktycznie jest tak niskie to ja bym od razu zmienił gazownika bo to jakiś szaman który kręci instalację tak by tylko spalanie było niskie ale co z silnikiem... a jeśli ktoś pisze tylko opowieści dziwnej treści żeby ludziom wciskać kit to mija się to z celem. Moje spalanie jest obliczone oczywiście po tankowaniu do pełna bo to co komputer pokazuje jeśli auto chodzi na gazie całkowicie mija się z prawdą ponieważ liczy je komputer benzynowy ale tego to chyba nikomu nie trzeba mówię;) Pozdrawiam wszystkich;)
Fiat 500L